סגור
פנאי דפי מסעדה תל אביב
סשימי אינטיאס של מסעדת דפי

לבד על הבר עם טעימת בורגר

בדפי, בר־אוכל חדש, הולכים על בטוח עם תפריט קלישאי של אינטיאס וסיגרים המתומחר בפראות. האיכות מצילה אותו עם ביצוע עילאי של המנות הזערוריות

"אדם זקן, מה יש לו בחייו", שאל דוד אבידן באחד משיריו המפורסמים. ותל־אביבי מזדקן, מה יש לו בחייו? רק לא למות כמו כלב, לאבד רלבנטיות בעודו בחיים. אבידן המחיש זאת היטב, בחייו ובעיקר במותו: חי כמו מלך, מת כמו כלב. וכשאתה מבין שאתה הופך לתל אביבי מזדקן, אתה רוצה לחיות כמו מלך, ומקווה לא למות כמו כלב. אז אתה הולך לבר־אוכל שמספרים שהוא "הכי סקסי בעיר".
"דֵפּי" (Depi) הוא בר דו־מפלסי גדול המעוצב בחוסר כישרון מסוים. זה לא מפריע לו להשפריץ ביטחון עצמי בוטה ולתמחר בפראות את המנות הזערוריות המוגשות בו. 80 גרם המבורגר זה לא המבורגר, זו טעימה. מילא, לפחות שיהיה טעים.
וטעים אכן היה. דגים נאים וסיגרים, שום דבר שלא פגשתם קודם, אבל הכל מבוצע לעילא. מזי חלבי מבצעת היטב את האוכל של השף הצעיר משה דביר (אקס חלוצים 3), שהספיק לעזוב.
אנחנו מתחילים עם שלושה ארנצ'יני, כדורי אורז מטוגנים של איטליה. כאן הם ממולאים בארטישוק ירושלמי צלוי ומוגשים עם סלסה של עשבי תיבול. חם, לוהט, טעים רצח. עוד קצת טיגונים: סיגר ים — סיגר בצק פילו ממולא בשרימפס ולובסטר עם איולי בזיליקום ופרוסת ליים. עדין, לא ספוג בשמן. בינגו.
מקצה אינטיאס, בכיר דגי הים שלנו. כל מנות הדג עשויות ממנו. זה עשוי לשעמם אם לא יודעים לטפל בו נכון, כלומר לא לעשות לו כמעט כלום, אבל כאן יודעים. טרטר "ירושלמי" של אינטיאס קצוץ על פנכה קטנה של בצק פילו עם קרם פרש וחריף: שיגעון. סשימי אינטיאס, פרוסות קטנות של דג חי עם קוביות קישוא ומשמש אוזבקי מיובש: מקורי, מרענן, טעים להלל. סביצ'ה אינטיאס, קצוץ ומגיע עם ענבים ופאקוס על שליכטה של לאבנה עם שמן רוקט ושקדים: שוב, מישהו כאן עושה כבוד לאינטיאס. עוד כוס יין, הפעם פואי פומה, צרפתי עם טעם של סוביניון בלאן ניו־זילנדי. 60 שקל, לא פחות.
עוברים לבשר: טרטר שייטל על ברוסקטה עם עגבנייה מוחמצת ופלפל פימנטון. אחד ממנות הטרטר בשר הטובות שיצא לי לדגום. העגבנייה הכבושה נתנה לעסק טוויסט מפתיע ומרענן. סינטה עם תפוחי אדמה: דוגמית של סינטה עם רוטב פלפל כמו פעם. נהדר, אבל שלושה ביסים וזה נגמר.
קינוח קטן, ביס מוס שוקולד עם מלח ים ושמן זית. אין בעיר עוד מוס שוקולד בלי שני אלו. כאן לפחות עשו את זה בעדינות: תיבלו באספרסו וליקר שקדים וקישטו בשערות קדאיף. יופי.
השף רז רהב ממסעדת OCD ובר היין השכן תרצה (מתחרה ישיר) סיפר לי שהוא אוהב לאכול בדפי. אחרי הביקור כאן הבנתי למה: האוכל נהדר והאווירה מצוינת. חבל שכל כך יקר כאן, אבל אם כבר לשלם הון תועפות, לפחות שיהיה על מה. ובבניין העיר ננוחם.
דֵפּי, דה פיג'וטו 23, תל אביב. 03-5552920
לפני הטיפ
כוס רוזה לאפאז' – 44 שקל
כוס אלברינו – 42
כוס פואי פומה
סדריק בארדן – 60
ארנצ'יני – 30
סיגר ים – 38
טרטר ירושלמי – 32
סשימי אינטיאס – 56
סביצ'ה אינטיאס – 56
טרטר שייטל – 32
סינטה – 84
ביס מוס שוקולד - על חשבון הבית