סגור
סלט אנדיב פונדו קממבר ונתח שפיץ שייטל כבוש ב Wine Shop פנאי
סלט אנדיב, פונדו קממבר ונתח שפיץ שייטל כבוש ב־Wine Shop. לחוש לרגע בפריז (צילום: אלון ולנסי)

בר היין החדש של שגיא טריגר: שילוב נהדר של מקומיות עם ניחוח בינלאומי

ב-Wine Shop תוכלו למצוא יותר מ־200 בקבוקים שונים שחלקים גדולים מהם אפשר לשתות בכוסות ואפילו בחצאי כוסות, מה שהופך את הביקור בו לעשיר ועליז יותר

מבול ברי היין בתל אביב, ובלא מעט מקומות אחרים בישראל, אינו פוסק לרגע. זה משמח כי הגיע הזמן, אחרי כמעט 30 שנות ניסיונות כושלים, וכי זה מתאים לרוח התקופה (אם יכול להיות דבר כזה). ועדיין, גם בנוף ברי היין ההולך ומתמלא, יש משהו מאוד יוצא דופן ב־Wine Shop של שגיא טריגר ושותפיו.
זו אינה חנות יין, כמו שהשם מרמז, ולכן לא רק שאי אפשר לקנות כאן יין הביתה, גם אי אפשר לבוא ב־12:00 בצהריים ולשתות כוס יין (חבל). כן אפשר ליהנות מעוד יציאה מקצועית של טריגר, מי שאחראי למסעדת הבשר המצוינת טריגר השוכנת ממש מעבר לכביש (ובמרתפה גם בר קוקטיילים מצוין) ולמזללת ההמבורגרים שלו, ג'אנגו, בכרם התימנים.
המקום החדש הוא קודם כל יפהפה באופן מיוחד. הקירות מכוסים באינספור מדפי יין, גומחת שתייה חצי סודית בצידם, ובחוץ יש שולחנות קטנים עטויי מפות לבנות. על כל הטקס מנצח קיקו, הלוא הוא רוניאל ערוסי, איש היין של הקבוצה שלבוש כמו סומלייה ברובע השישי בפריז ולאו דווקא כמו מלצר יין ברחוב מונטיפיורי.
קיקו בחר לכאן יותר מ־200 בקבוקים שונים שחלקים גדולים מהם אפשר לשתות בכוסות ואפילו בחצאי כוסות, אחד המהלכים הכי קלאסיים באירופה בברי יין - שאצלנו קשה קצת יותר להיתקל בהם. זה הופך את המקום לבר יין אמיתי, כזה שאפשר להתנסות בו בכל מיני יינות, כמה וכמה בערב אחד, מבלי להתחייב לא לבקבוק שלם ואפילו לא לכוס מלאה.
אני טעמתי, למשל, את רדרייה, הגראנש הספרדי המצוין מקטלוניה; את הבוז'ולה וילאז' של ניקולא הירש מצרפת; ואת היין הנפלא קאזה קומטה מאזור הוונטו באיטליה - ממש טיול יין קטן באזורי היין הקלאסיים של אירופה. לצידם דגמתי יין מקומי העונה לשם המשעשע LSD (ראשי תיבות של Light Sexy Dream) המורכב מהזנים גראנש, סירה, קריניאן והזן הלבן ויונייה. התוצאה הנהדרת הזאת מיוצרת ביקב בוטיק זערורי העונה לשם המצחיק לא פחות "זאזה דו ז'אז'א" ביישוב אורות שבדרום, שכל תוצרתו נמכרת בבלעדיות לאנשי בר היין.
ליד היין התענגתי על עלי אנדיב בשני צבעים בוויניגרט חרדל וגבינת פחמייה של מחלבת חוות רום, ועל חצי כיכר קמבבר של אותה מחלבה שתוכנה רוקן ואז הותך והוחזר אליה במעין פונדו. זה הגיע עם הבייגלה האלוהי של מאפיית ויילדברד, וריבת עגבניות שרי; כן טעמתי טרטר פילה בקר (בכל זאת, בר יין של מסעדת בשר השוכנת ממש מול). את כולם הכין ניסן אלחסוב, שף הקבוצה, שמבין היטב את תפקידו כאן - להכין "משהו קטן" ליד היין.
במקום יש אפילו וויסקי שהכינו במיוחד למקום במזקקת מילק אנד האני היפואית. בקיצור, שילוב נהדר של מקומיות עם ניחוח בינלאומי, ולהפך. מין פריז באמצע תל אביב או לא, מה זה משנה.
Wine Shop, מונטיפיורי 24, תל אביב

לפני הטיפ

  • טרטר – 49 שקל
  • פונדו – 39
  • אנדיב – 36
  • גראנש ספרדי לבן – 47
  • חצי כוס בוז'ולה – 29
  • חצי כוס יין איטלקי – 34
  • חצי כוס יין ישראלי פרטי – 33