סגור

בעקבות שטראוס: יוניליוור מכריזה על ריקול של עשרות סוגי גלידה

שטראוס מספקת ליוניליוור את השוקולד לייצור הגלידות שלה, ולפיכך כאמצעי זהירות בעקבות גילוי הסלמונלה עורכת גם היא החזרה של מותגים כמו מגנום, שוקובו וקרמיסימו - אף שחומר הגלם "נמצא תקין". נפגעת נוספת היא ארומה ישראל, שבעקבות הריקול הפסיקה לחלק את השוקולד לצד הקפה ללקוחותיה

הריקול הענק של מוצרי שטראוס בעקבות חיידקי הסלמונלה שהתגלו במפעל עלית בנוף הגליל מכה גלים גם מעבר לחברה: הערב (ב') מודיעה גם יוניליוור, חברת המזון החמישית בגודלה בישראל, על ריקול לעשרות סוגי גלידה מתוצרתה, כולל מגנום, שוקובו, סולרו וקרמיסימו. זאת מאחר ששטראוס מספקת ליוניליוור שוקולד לייצור גלידות אלו.
נפגעת נוספת מהסלמונלה שנמצאה הבוקר היא ארומה ישראל, שרוכשת שוקולד מחברת תופינית, הרוכשת את חומר הגלם לייצור קוביות השוקולד המפורסמות של ארומה משטראוס. בעקבות הריקול בשטראוס הפסיקה ארומה ישראל לחלק את השוקולד לצד הקפה בסניפים.
מיוניליוור נמסר: "בעקבות אירוע במפעל שטראוס-עלית, בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, ואף ששטראוס-עלית אישרה בפנינו כי השוקולד שסיפקה לנו כחומר גלם נבדק ונמצא תקין, ואף שהבדיקות שאנו ערכנו הראו כי מוצרינו תקינים, גלידת שטראוס מבית יוניליוור ישראל מודיעה על החזרה של כמה ממוצריה כאמצעי של משנה זהירות".
רשימת המוצרים בריקול יוניליוור:
יוניליוור מבקשת מהציבור לא לצרוך את המוצרים המופיעים ברשימה שפרסמה, וצרכנים שברשותם אריזות אלו יכולים לפנות אל מוקד השירות של יוניליוור לקבלת מוצר חלופי.



חברת שטראוס הכריזה הבוקר על ריקול של כלל מוצרי שוקולד עלית בעקבות גילוי של סלמונלה בקו הייצור במפעל הממתקים והשוקולד שלה בנוף הגליל. המפעל נסגר עד להודעה חדשה. הממתקים והחטיפים המתוקים החלו להיאסף מהחנויות, ובינתיים רשמה מניית שטראוס ירידה של 2.2% בבורסת תל אביב. יש לציין כי בחברה זיהו בשבוע שעבר כי קיים חשש לזיהום סלמונלה בחומר הגלם המשמש לייצור שוקולד במפעל עלית, ואתמול בבוקר קיבלו אינדיקציות ראשוניות כי גם מוצרים מוגמרים נגועים בחיידק. עם זאת רק היום הודיעה שטראוס על כך לציבור וביצעה ריקול למוצרים.