סגור

בשטראוס ידעו על הסלמונלה כבר בחול המועד - אבל לא דיווחו לצרכנים

בחברה זיהו בשבוע שעבר כי קיים חשש לזיהום סלמונלה בחומר הגלם המשמש לייצור שוקולד במפעל עלית, ואתמול בבוקר קיבלו אינדיקציות ראשוניות כי גם מוצרים מוגמרים נגועים בחיידק; עם זאת - רק היום הודיעה שטראוס על כך לציבור וביצעה ריקול למוצרים

מדוע שטראוס הודיעה רק היום על הריקול הענק של מוצרי עלית? בחברה זיהו כי קיים חשש לזיהום סלמונלה בחומר הגלם המשמש לייצור שוקולד כבר במהלך חול המועד פסח, ובעקבות כך שלחו לבדיקות מעבדה גם מוצרי שוקולד מוגמרים שהיו במפעל ובמרכז הלוגיסטי. אתמול בבוקר קיבלה החברה אינדיקציות ראשוניות כי גם מוצרים אלו נגועים בסלמונלה, ואת התשובה הסופית היא צפויה לקבל במהלך היום.

1 צפייה בגלריה
מוצרי עלית באושר עד שוקולד
מוצרי עלית באושר עד שוקולד
מוצרים של עלית
(צילום: אוראל כהן)

על פניו, שטראוס פעלה בחלון הזמן שניתן לה על פי הנהלים ודיווחה תוך 24 שעות; ואולם מדובר בהחלטה בעייתית, נוכח החשש מהנזק הבריאותי שיש מצריכת מוצרים מזוהמים בסלמונלה.
בקרב אנשים בריאים, חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכולוסיות רגישות יותר, החיידק עלול לגרום למחלה קשה.
בתוך כך, הריקול הורחב גם למילקי עם תוספת עדשים. לגבי מוצרי חלב אחרים המכילים תוספות שוקולד, דוגמת דנונה עם פצפוצי שוקולד לא קיים חשש, כיוון שהתוספות נרכשות ממקור חיצוני לשטראוס.