סגור

בלעדי
פימי מתרחבת בתחום המזון וקונה חברה לשיווק בוטנים

פימי מגבירה פעילות בשוק המזון. רוכשת דרך "דין שיווק" שבבעלותה את חברת "שיווק בוטנים". מזכר ההבנות לרכישה נחתם בתום גישור בין הבעלים הקודמים

חברת דין שיווק שבבעלות קרן פימי ויגאל אלל מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת חברת "שיווק בוטנים" תמורת 130-120 מיליון שקל. כיום מבנה הבעלות בחברה הוא כזה שקרן טנא מחזיקה ב־51% מהחברה, תנובה ב־25% וגאון אחזקות ומשפחת לבנת ב־24% הנותרים.


החברה משווקת ומפיצה גידולי שדה של בוטנים, שקדים, חמניות, חומוס ותמרים. החברה פועלת בתחום מטעי השדה באמצעות החברה־הבת התפעולית תנובות שדה (84%), וכן מחזיקה בנדל"ן.
בעבר החזיקה בחברה תנובה יחד עם המשביר אחזקות שבבעלות משפחות לבנת וגאון, אבל אלה מכרו את השליטה לקרן טנא ב־2016 תמורת 37 מיליון שקל.
שנה לאחר העסקה התגלע סכסוך בין השותפות סביב העסקה. קרן טנא ביקשה לבטל אותה וטענה, בין היתר, ש"הדו"חות הכספיים של שיווק בוטנים הנם מטעים". השותפות דחו את הטענות ועמדו על קיום ההסכם כפי שנחתם. בעסקה הוענקו לרוכשת ולמוכרות אופציות לרכישת מלוא יתרת המניות.
בחצי השנה האחרונה הסכסוך הגיע לגישור על ידי בנקאי ההשקעות אייל שוורץ ולפתרון המחלוקות בין השותפות. בסיום הגישור החלה דין שיווק במגעים מתקדמים לרכישה ומצויה בתהליכי בדיקות נאותות של החברה לאחר שאתמול נחתם מזכר הבנות. העסקה זקוקה לאישור רשות התחרות.


תנובה החליטה למכור את החברה ולא לרכוש אותה, מאחר שהחברה אינה עוסקת בליבת העסקים שלה. טנא מחויבת כקרן לממש את אחזקותיה, ואילו משפחת לבנת החליטה גם היא לצאת מהתחום.
לפני שנה רכשה קרן פימי 50% ממניות דין שיווק מידי יגאל אלל, איש עסקים שרחוק מאור הזרקורים, תמורת כ־130 מיליון שקל. דין שיווק מחזיקה בכ־160 חנויות בקונספט של "חנות בתוך חנות", ברשתות שופרסל, יוחננוף, אושר עד, ויקטורי ומחסני השוק. שיטת העבודה היא שדין שיווק אחראית על מתחם בתוך המרכול שבו היא מנהלת את מכירת הפירות היבשים והפיצוחים בתפזורת, לצד ממתקים ומוצרים נוספים, ומשלמת עמלה לרשת מתוך ההכנסות. במדפים היא מוכרת אריזות של פיצוחים יבשים תחת המותגים ששון הקולה והשקדיה. כמו כן החברה מחזיקה בחברת החמוצים של בית השיטה, שאותה רכשה תמורת 55 מיליון שקל.
בנוסף החברה מצויה במו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת צ'אם הבורסאית המתמחה במזון מיובש, כמו אבקת עגבניות, רכז ועוד.

2 צפייה בגלריה
מימין חיים גבריאלי ו  ישי דוידי
מימין חיים גבריאלי ו  ישי דוידי
מימין: יו"ר תנובה חיים גבריאלי ומנכ"ל קרן פימי ישי דוידי
(צילום: עמית שעל )

העסקה מצטרפת לשתי עסקאות נוספות שנחתמו בסוף השבוע בתחום המזון. טחינת אל ארז נמכרה לקרן פורטיסימו תמורת סכום מוערך של 30-20 מיליון שקל, ואילו השליטה במפעל הנקניקים של קיבוץ יחיעם נמכרה (51%) לקרן גרין לנטרן תמורת 50 מיליון שקל.
קרן פימי המנוהלת בידי ישי דוידי מגבירה את פעילותה בתחום המזון, ונראה כי היא מכינה את דין שיווק להנפקה בשנה־שנתיים הקרובות לפי שווי מאות מיליוני דולרים בבורסה בתל אביב.
פימי שהיא הקרן הגדולה בארץ, מצויה בתקופה פעילה במיוחד. בחודש האחרון מימשה מניות של חברת רימוני ב־100 מיליון שקל, בנוסף גייסה מחברת פולירם שבשליטתה 100 מיליון שקל בבורסה לרכישת חברה גרמנית בתחום התרכובים התרמופלסטיים. פימי גם השלימה בהצלחה את הנפקת חברת ISI הפעילה בתחום הלוויינים בבורסה בתל אביב בשווי 300 מיליון דולר, ופיצלה את אמת מיחשוב שבשליטתה לשתי חברות.