סגור

הרווח הנקי זינק ב-66% - ושווי השוק של אמת מיחשוב חוצה את המיליארד שקל

העלייה בתוצאות נבעה בין היתר מהטמעה מוצלחת של חברות שרכשה בחו"ל. הרווח התפעולי קפץ ב-39%, ויחד עם ירידה בהוצאות המימון נרשם הזינוק בשורה התחתונה. המניה מזנקת בבורסה בתל אביב

חברת אמת מיחשוב, העוסקת במתן פתרונות מחשוב, רשמה עלייה חדה בשיעור של 66% ברווח הנקי ברבעון שחלף הודות לתחום הטמעת התוכנה (OEM). החברה רכשה בשנתיים האחרונות שתי חברות להטמעת תוכנה בארצות הברית ובבריטניה, והשלימה מוקדם יותר השנה רכישה של חברה בשם יוניטסק, הפועלת בתחום מחשובי אחר בישראל. פעילות הרכישות המוגברת תורמת היטב לביצועי החברה.


הכנסות החברה עלו ב-14.7% והסתכמו בכ-345 מיליון שקל. הצמיחה בהכנסות הגיעה בעיקרה ממגזר ה-OEM כתוצאה מתוספת לקוחות חדשים והרחבת פרויקטים בקרב לקוחות קיימים. הרווח התפעולי של אמת מחשוב עלה ב-39% ל-13.2 מיליון שקל, ואילו בשורה התחתונה נרשמה עליה של 65% ברווח הנקי ל-8.9 מיליון שקל. עלייה זו נבעה מהשיפור ברווח התפעולי וירידה בהוצאות המימון.

1 צפייה בגלריה
ועידת התעשייה של ישראל ישי דוידי מייסד ומנכ"ל קרן פימי
ועידת התעשייה של ישראל ישי דוידי מייסד ומנכ"ל קרן פימי
ישי דוידי,קרן פימי. רכשה בינואר את אמת מיחשוב ב-450 מיליון שקל
(צילום: עמית שעל)

המשקיעים מגיבים בחיוב לתוצאות. מניית החברה עולה נכון לשעה זו ב-7.5% בבורסה, למחיר המגלם לאמת מיחשוב שווי של קצת מעל למיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה המניה כבר בכ-70%, אך היא מתנהגת באופן תנודתי יחסית. החברה התחילה את השנה בשווי של מעל למיליארד שקל, ומאז איבדה גובה ונפרדה מרמה זו מאז יוני האחרון. יש לציין שאמת מיחשוב היא מחלקת דיבידנדים מצטיינת, יש לה מדיניות של חלוקת 60% מהרווח הנקי שלה, והיא תחלק על תוצאות הרבעון השלישי דיבידנד של 5.3 מיליון שקל.
יואב ויינברג, מנכ"ל אמת מיחשוב, מסר כי בחברה "המומנטום החיובי בפעילות ה-OEM נמשך, כאשר הצמיחה ברבעון היא פועל יוצא של צמיחה אורגנית לצד הטמעה מוצלחת של הרכישות שביצענו בתחום זה. אנו ממשיכים לפעול להעמקת הפעילות בתחום ה-OEM תוך בחינת רכישות סינרגטיות נוספות בחו"ל, וצופים צמיחה משמעותית בהתאם ליעדים שהצבנו לעצמנו".