סגור

פרויקט בית מלון בעתלית - במרכז מאבק משפטי בין שתי יזמיות נדל"ן

י. כוכב תובעת את הולנדר שטרן בטענה כי חזרה בה מהסכם לשתף אותה בפרויקט בית מלון בעתלית. שטרן טוענת שלא קיבלה תשלום, כוכב טוענת ששטרן לא אפשרה לה לשלם

קרקע שמיועדת להקמת בית המלון הראשון בעתלית נמצאת בימים אלה במאבק משפטי בין שתי יזמיות נדל"ן גדולות בצפון: חברת הולנדר שטרן וחברת י. כוכב. בתביעה שהגישה בתחילת החודש י. כוכב, באמצעות עורכי הדין מיכאל וקנין ונמרוד סביל ממשרד מ. פירון ושות', נטען כי למרות הסכם ברור שנחתם בין השתיים, הולנדר שטרן לא קיימה את ההסכם ולא הכניסה את כוכב כשותפה לפרויקט.

1 צפייה בגלריה
מבצר חוף עתלית
מבצר חוף עתלית
חוף עתלית. לשטח המריבה תב”ע של מלון או דיור מוגן
(צילום: זהר שחר)

קרקע המריבה, בסמוך לחוף הים של עתלית עם נוף לים ולמבצר, משתרעת על כ־7.5 דונם, ויש לה תב”ע של מלון או בית דיור מוגן. ב־2016 הוציאה רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) את הקרקע למכרז, והזוכות בו היו הולנדר שטרן ושתי חברות נוספות תמורת כ־13 מיליון שקל עבור קרקע כולל פיתוח. לפי כתב התביעה, הולנדר שטרן הציעה ב־2020 לחברת י.כוכב כי תממש את זכותה לרכוש שני שלישים מהמניות של השותפות לקרקע, כך שהולנדר תחזיק ב־50% מהקרקע, כוכב ב־30% והיתר ב־20%. לפי ההסכמות, כך נכתב בתביעה, כוכב היתה אמורה לשלם כ־7.5 מיליון שקל.
לפי התביעה, בפגישה שנערכה בפברואר 2021 הודיעה הולנדר לכוכב כי היא מתקדמת עם התכנון. אלא שלאחר הפגישה היא שלחה מכתב המבטל את ההסכמות הקודמות בטענה כי כוכב לא שילמה את חלקה בעסקה, ובפגישה שנערכה במשרדי י. כוכב בדצמבר 2021 "הציע מר כוכב לשלם 8 מיליון שקל כדי להשיב לידיו את המניות, ושוב הדברים נשארו באוויר, ובחלוף חודשיים וחצי תשלום כלשהו לא הועבר".
במכתב אחר כתבה: "שלום דני, כמו שאתה יודע גילינו המון סבלנות אבל לא נוכל להמתין עוד... אנחנו לא מקבלים את הישיבה שלכם על הגדר ולא נוכל להמתין עוד להשתלבותכם".
מנגד, בחברת כוכב טענו כי הולנדר לא העבירה להם את המסמכים הנדרשים, ולכן לא אפשר להם לקיים את ההסכם.