סגור
 בריכות שלמה, אמת המים העליונה, אזור התוכנית
בריכות שלמה, אמת המים העליונה, אזור התוכנית ( צילום: תמר הירדני - ויקפדיה)

אזורים ושותפה ישלמו קרוב לחצי מיליארד שקל על תוכנית "מתחם אמת המים" בירושלים

ט.ל.ש.ג פרויקטים ואזורים זכו במכרז של רמ"י בדרך חברון ל-7.3 דונם שישמשו ל-434 דירות, מבני ציבור, מסחר ותעסוקה. בשולי שטח התוכנית עוברת אמה מימי בית שני, שהובילה מים מאזור בית לחם לירושלים

חברת אזורים וט.ל.ש.ג פרויקטים זכו אתמול במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בחודש אפריל האחרון ל"מתחם אמת המים" בירושלים.
החברות ישלמו 448 מיליון שקל על שטח בן 7.3 דונם ויוכלו לבנות בו 434 דירות. בנוסף לכך יצטרכו להקים מעון לילדים ובית כנסת, שיועברו לבעלות עירונית. הזוכות ישלמו לרמ"י סכום של כ-410 מיליון שקל ובנוסף לכך כ-38 מיליון שקל הוצאות פיתוח. מחיר המינימום למכרז היה 163 מיליון שקל לפני הוצאות פיתוח בסך 24 מיליון שקל. למכרז הוגשו 14 הצעות.
יש לציין כי המתחם הוא חלק מחטיבת קרקע גדולה יותר, בשטח של כ-20 דונם, הממוקמת כרצועה צרה לאורך הגדה המזרחית של דרך חברון, בפינת רחוב אשר וינר, מערבית לקיבוץ רמת רחל. השטח נמצא בתחום שיפוט העיר ירושלים והמועצה המקומית מטה יהודה. יזמית התוכנית היא רמ"י, ומאחר שחלק מבעלי הקרקע הם פרטיים, התוכנית כללה איחוד וחלוקה ללא הסכמת כל הבעלים.
על פי התוכנית לחטיבת הקרקע, שעליה חתום האדריכל ארי כהן, ואושרה על ידי הוועדה המחוזית בירושלים בחודש מרץ האחרון, מתוכננים במקום שישה מבני מגורים בגובה של 10-30 קומות, ובהם 545 דירות. בקומות הקרקע של המבנים מוצעת בנייה למסחר ותעסוקה. בשטח התוכנית שני מבנים לשימור, שיושמשו למגורים ותעסוקה, וגם אמת מים מימי בית שני שהובילה מים מאזור בית לחם לירושלים.
בשנים האחרונות קודמו לאזור זה של ירושלים, שהיה עד לא מזמן הקצה הדרומי של העיר, לא מעט תוכניות. כך אזור התעשייה תלפיות, שאמור עד 2040 להפוך מאזור מוזנח של תעשייה, מלאכה ומסחר ל"רובע תלפיות". צפונית למתחם "אמת המים" נבנית שכונת סביוני ארנונה, ממול המתחם, בצד השני של דרך חברון, מתוכנן פרויקט "שער דרום". ניתן לקבוע שהזכייה של אזורים ושותפתה מלמדת על מגמה תכנונית/ נדל"נית ברורה.