סגור
קריית מטלון פתח תקווה
קריית מטלון פתח תקווה (צילום: באדיבות עיריית פתח תקווה)

בלעדי
סוכנות הביטוח שקל שכרה 4 קומות במגדל ששון חוגי בפתח תקווה

 המגדל בקריית מטלון משתרע על 21 קומות, מתוכן שקל שכרה ארבע קומות בכ-5 מיליון שקל לשנה. בניית המגדל הושלמה כבר לפני יותר אך עד כה הושכרו פחות מחצי מהשטחים. גורם בענף: "כרגע אין ביקושים כי חברות לא ממהרות להחליט על מעבר" 

קבוצת הביטוח שקל צפויה לעבור למגדל ששון חוגי ONE בפתח תקווה, כך נודע לכלכליסט. החברה שנמצאת בבעלות הפניקס שכרה ארבע קומות בשטח של 1,300 מ"ר כל קומה ובסך הכל כ-5,200 מ"ר. דמי השכירות עומדים על 45-40 שקל לרמת מעטפת וכ-80 שקל לרמת גמר, כך שמדובר בעסקת שכירות של כ-5 מיליון שקל בשנה.
העסקה של שקל במגדל היא המשמעותית ביותר עד כה של מגדל ONE. המגדל ממוקם בקריית מטלון בפתח תקווה, ושטחי המשרדים שלו משתרעים על פני 33 אלף מ"ר ב-21 קומות, ובנוסף, קומת מסחר וחניונים. המגדל נבנה במשך כמה שנים באזור שבו הוא עדיין בודד בנוף המקומי, שכן רובו טרם הוסב לבנייה למשרדים, ויש בו בעיקר תעשייה ומוסכים. העיתוי של הקמת המגדל הקשה על שיווקו ולדברי גורמים בענף, הבעלים – משפחת חוגי - בחרו שלא לאכלס אותו במשך תקופה של כשנה.
לפני כשנה התקבל למגדל טופס אכלוס ומאז נחתמו מספר עסקאות השכרה שהגדולה בהן היא של יד 2 (שכבר עברה למגדל לאחרונה). יד 2 שוכרת את הקומות 19-20, ואילו שקל שכרה את הקומות 14-17. כמו כן, שתי החברות חתמו על אופציה להרחבת השטח בחצי קומה נוספת כל אחת, כך שהערכה היא ששטחה של שקל יגיע לכ-5,850 מ"ר ושל יד 2 ל-3,250 מ"ר. מעבר לשתי העסקאות הללו, הושכרה קומה נוספת לחברת תרופות, ועוד חצי קומה לחברה מתחום ההנדסה. על פי הערכות, לאחר העסקה האחרונה, עדיין מושכרות במגדל רק כ-9 קומות, פחות מ-50% משטח המגדל. עיקר ההשכרות הן בקומות 10-20.
לדברי אליאב עיני ממעוף יועצי נדל"ן האחראי לשיווק השטחים במגדל, תקופת ההמתנה של המגדל לשוכרים אינה כה ארוכה בהשוואה למגדלים אחרים באזור, וחלק מכך נובע מכך שהבעלים דחו הרבה עסקאות קטנות של פחות מחצי קומה. לדבריו, המגמה השתנתה וכעת מתנהל מו"מ עם מספר שוכרים גדולים. אחד היתרונות של המגדל הוא הקרבה לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה שנמצאת במרחק של כ-200 מ"ר בלבד. כמו כן, דמי השכירות נחשבים אטרקטיביים ביחס לתל אביב ורמת גן.
אור בן צבי, סמנכ"ל בחברת ייעוץ הנדל"ן נת"מ, אמר כי מנתוני חברת NEWMARK NATAM נראה כי הקו האדום של הרכבת הקלה, שהחל לפעול באוגוסט 2023, מתחיל להשפיע על הביקוש למשרדים. "הביקושים למשרדים לאורך התוואי צפויים לאזן, לאורך זמן, היצע גדול של משרדים להשכרה שקיים כיום לאורך בסמוך לתחנות הרכבת הקלה, במיוחד לאורך ציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה, בבני ברק והבורסה ברמת גן. המחירים באזור פתח תקווה נעים בין 40-50 שקל למ"ר ברמת מעטפת מעטפת כשהציפייה היתה 55-65 שקל למ"ר".
כרגע יש בנייה רבה של משרדים בפתח תקווה. כך למשל הפרויקט של ויתניה וקרסו שיכלול כ-80 אלף מ" ונמצא בבנייה, ופרויקט בסר סיטי - פרויקט קבוצת רכישה שנמצא בשלבי אכלוס אך בעלי השטחים בו מתקשים בהשכרת השטחים. למרות זאת אומר בן צבי, "אנחנו מרגישים התעוררות, בוודאי בהתחשב בנסיבות של השנה וחצי האחרונות, כן רואים שטחים קטנים וגם חברות גדולות שחושבות לעבור ולגדול. ההבדל הוא שהצמיחה הרבה יותר מחושבת והשטחים שמיועדים לצמיחה יוגבלו בדרך כלל לתוספת של 10%, בניגוד לעבר שחברות שריינו תוספת שטח של כ-40%".
עם זאת, גורם נוסף בענף אמר כי הוא לא אופטימי כרגע, מפני שמדובר באזור בעייתי ובתקופה קשה. "המגדל יפה, אבל עכשיו זו שכונה של מוסכים. אבל זה לא רק האזור, אין ביקושים. רוב בעלי החברות לא רוצים לקבל החלטות על מעבר כרגע. הם מעדיפים להאריך את השכירות הקיימת. אנחנו בתוך מלחמה, מצב הרוח בשווקים לא טוב והחברות האלה לא מתפקדות כמו שצריך. יש מו"מ שמתארכים בגלל מילואים של בכירים בחברות ואף אחד לא ממהר כרגע".