סגור

עיריית ירושלים אישרה את תוכנית אראל מרגלית לבנייה ליד מתחם התחנה

העירייה המליצה לוועדה המחוזית לאשר את התוכנית לאחר שדנה בהתנגדויות; התוכנית תכלול 240 יחידות דיור בעירוב שימושים עם מסחר, משרדים ושטחי ציבור. המתנגדים טענו בעיקר נגד גובה הבינוי וחוסר התאמה לשכונות ההיסטוריות הסמוכות


התקדמות נוספת בתוכנית של היזם אראל מרגלית להקמת פרויקט למגורים ותעסוקה סמוך למתחם התחנה הישנה בירושלים. עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה לאחרונה את התוכנית לאחר דיון בהתנגדויות, והמליצה לוועדה המחוזית לאשר אותה.
מדובר בשלב ב' לתוכנית מרגלית, סטארט-אפ סיטי, שביקשה להרחיב את פעילותה באזור כחלק מהתפיסה שיש להביא את סצנת ההייטק הירושלמית מהר חוצבים גם אל חלקים אחרים של העיר. הפרויקט החדש ייבנה בהמשך ישיר אל המרכז הקיים של מרגלית, וייצר רחוב פנימי שמוחזק על ידי קרן JVP. הקרן התמקמה במקום בשנת 2002 בתחילה בהאנגרים במתחם, וב-2007 עברה למבנה משרדים ששופץ ברחוב דרך חברון 24 . בסך הכל לקרן יש כ-6,000 מ"ר במתחם. מקרן JVP נמסר כי המתחם החדש יהיה מחובר לשאר המבנים, וכי הקרן ויתרה על האפשרות להקים חדרי מלון והחליטה להקים משרדים להייטק, קמפוס הייטק ולצדו מרכז השקעות לפודטק. המשרדים החדשים יכללו גם את מרכז ההשקעות של JVP וחלק מהחברות של הקרן. כמו כן חלק מהפעילות שתתקיים במקום נועדה לאפשר שיתוף פעולה בין חברות הייטק לאוניברסיטאות, ובשטח הציבורי המיועד לבית ספר יוקם מרכז לבני ובנות שנת השירות כמרכז היחיד בארץ.
אף שהאישור הסופי לפרויקט חייב להתקבל מהוועדה המחוזית, לרוב הועדות קשובות לצרכים ולרצונות של הרשות המקומית וממעטות להחליט בניגוד לעמדתן.
2 צפייה בגלריה
אראל מרגלית 16.9.20
אראל מרגלית 16.9.20
אראל מרגלית
(צילום: שחר עזרן)
התוכנית ממוקמת בגבול השכונות בקעה מדרום, המושבה הגרמנית ממערב, גבעת התנ"ך מצפון, ואבו תור – גבעת חנניה ממזרח. כמו כן התוכנית סמוכה למתחם התחנה התיירותי ולמתחם ממנו צפוי לצאת רכבל לעיר העתיקה. שטח התוכנית משתרע על פני 20.3 דונם, וקיימים בו שני מבני תעשייה שייהרסו. התוכנית כוללת 240 יחידות דיור וחדרי מלון – במבנים בגובה של עד 10 קומות, לצד כ-4,000 מ"ר שטחי מסחר וכ-10 אלף מ"ר שטחי משרדים.
בנוסף בשטח התוכנית מתוכנן שטח ציבורי עבור בית ספר. המתנגדים לתוכנית טענו בעיקר נגד גובה הבינוי, חוסר התאמה לשכונות ההיסטוריות הסמוכות, נגישות ומעברים, וביקשו לתקן את התוכנית בהתאם לטענותיהם. הוועדה דנה בהתנגדויות והחליטה כי התוכנית תואמת את מדיניות תוכנית האב לתחנה הישנה, והחליטה לקבל חלק מההתנגדויות ולהמליץ לוועדה המחוזית לתת תוקף לתוכנית.
תוכנית זו היא אחת משלוש תוכניות הכלולות בתוכנית האב שקידמה העירייה למתחם התחנה במטרה לשנות את ייעודי הקרקע הקיימים מתעשייה, ולהקים מתחם עירוני פעיל עם עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ומלונאות.
2 צפייה בגלריה
מתחם התחנה ב ירושלים
מתחם התחנה ב ירושלים
מתחם התחנה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
התוכנית הגדולה מבין השלוש היא של רשות מקרקעי ישראל, ולצדה תוכנית של חברת רכבת במושבה, שבה שותפים רמי לוי, אבי מורדוך וחברת פז. גם תוכניות אלה מקודמות במקביל.
משה ליאון, ראש העיר ירושלים, אמר לאחר אישור התוכנית במקומית: "הביקוש לדיור בירושלים מאתגר את העירייה ומחייב לחשוב באופן יצירתי".