סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
JVP מינגלינג
(טל אזולאי)

אראל מרגלית בהשקת מרכז הפודטק בגליל: "חדשנות יכולה לשנות מדינה שלמה"

בהשקה של "Margalit Startup City Galil" בקרית שמונה, בהשתתפות מאות אנשים מהארץ ובעולם, אמר יו"ר ומייסד קרן JVP שייסד את המרכז: "יספק אלפי מקומות עבודה לאנשים מהגליל, הוא מייצר קהילה, ובמקביל הוא פותח דלת לעולם"

"אם חדשנות יכולה לשנות עיר היא יכולה לשנות מדינה שלמה ולהוות גשר לעולם ולאיזור כולו", כך אמר היום (ה') אראל מרגלית, יו"ר ומייסד קרן JVP ו"מרגלית סטארט-אפ סיטי בגליל" (Margalit Startup City Galil), באירוע השקת מרכז הפודטק הבינלאומי של ישראל בקרית שמונה.
"הייתי בן 10 כשעברנו לגור בגליל. אבא שלי איציק הקים את המתנס הראשון בכרמיאל ואמא מיקי שלי הייתה המחנכת של המחזור הראשון בתיכון. חינוך וקהילה אלה הערכים שלפיהם פעלו. על רקע הנופים האלה למדתי לרוץ ולשחות וכשאני מגיע לכאן אני מרגיש כמו אחרי חלום, כאילו אני מתעורר בבית, במקום אליו אני שייך", אמר.

4 צפייה בגלריה
אירוע השקת מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל פודטק קרית שמונה
אירוע השקת מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל פודטק קרית שמונה
אירוע השקת "מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל" בקרית שמונה
(צילום: אפי שריר)

לדבריו, "בשנה וחצי האחרונות העולם חווה משבה חברתי וכלכלי ענק. הקורונה השאירה הרבה אנשים לבד ומה שקורה כאן היום הוא תשובה לשבר הגדול שהתחולל, ריפוי ואיחוי. המקום הזה יספק אלפי מקומות עבודה לאנשים מהגליל, הוא מייצר קהילה, ובמקביל הוא פותח דלת לעולם. בחרנו לעשות את זה כאן בגליל כי אם אתה מסתכל מהחלל ומחפש מקום שעשו בו מהפיכה טכנולוגית וחקלאית אתה מגיע לישראל ואם אתה מחפש חקלאות בישראל אתה מגיע לגליל".
אירוע ההשקה נערך בהשתתפות מאות מהארץ ומהעולם, שרים בכירים, שגרירים ודיפלומטים, ראשי חברות עסקיות, בכירי קהילת ההייטק והמחקר של ישראל, גופים פילנתרופיים, עשרות סטארטפים וראשי הנהגת הגליל, השיק היום היזם והמשקיע, אראל מרגלית.

4 צפייה בגלריה
מימין השרה אורנה ברביבאי והשרה אורית פרקש הכהן אירוע השקת מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל פודטק קרית שמונה
מימין השרה אורנה ברביבאי והשרה אורית פרקש הכהן אירוע השקת מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל פודטק קרית שמונה
מימין שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושרת המדע אורית פרקש הכהן
(צילום: אפי שריר)

שרת הכלכלה אורנה אמרה באירוע ההשקה כי "זה אירוע יוצא דופן בכל קנה מידה. מה שחשוב פה היא הרוח המפעמת של שותפות, אמונה באדם, שמבינה שהצעירים, מגיעה להם הזדמנות והם לא פחות טובים מאף אחד שגר כמה קילומטרים מכאן. כשהם מסתכלים על יזמים ועל עולם ההייטק ואומרים להם שמאמינים בהם זה מה שיביא לייצר שיתוף פעולה שייצר פתרונות יצירתיים וישפר את איכות החיים של כולנו".
"החדשנות נמצא בכל מקום"
שרת החדשנות אורית פרקש הכהן אמרה כי "בתור שרת החדשנות והמדע מה שאני רואה כאן זו מנהיגות חברתית מדהימה שמוכיחה שלא צריך לשבת בממשלה או בכנסת כדי לעשות שינוי. ההייטק בישראל עובר שגשוג כל כך מדהים אבל לא ממצה את היכולות במוביליות החברתית. הגרף שהכי השפיע עלי כאשר נכנסתי לתפקיד היה גרף שמראה שניתן לראות לפי היכן ילד בן 17 נולד האם הוא יגיע להייטק ואנחנו רואים כאן היום שהחדשנות נמצאת בכל מקום ובכל תחום. זה מנוע צמיחה אדיר שייתן בוסט לתעסוקה ולחברה".
ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן אמר: "אנו מכריזים היום למעשה על קריית שמונה כעיר היזמות והחדשנות של ישראל. לא בדיבורים אלא במעשים. לאחר שנים של עשייה, הבטחות ועבודה מאומצת של רבים וטובים, הגענו לרגע הגדול הזה.
"בזכות מרכז הפודטק הבינלאומי אותו אנו חונכים היום, נוכל להעניק כלים משמעותיים לילדי קריית שמונה והגליל כדי שאת החלומות שלהם הם יוכלו להגשים. מכאן, מבירת הפודטק של ישראל, ייצאו הסטארטאפיסטים של המחר".
Galil מצטרף לרשת הבינלאומית של מרכזי חדשנות שמרגלית הקים בירושלים, בניו יורק, באר -שבע, חיפה, תל אביב ולמרכזים המתוכננים לקום באירופה ובאמירויות. מרכזים אלו נותנים במה לחוד החנית של טכנולוגיות ישראליות פורצות הדרך, תוך יצירת שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיה מובילים בעולם וחברות רב לאומיות.

4 צפייה בגלריה
מימין שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי וראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן אירוע השקת מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל פודטק קרית שמונה
מימין שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי וראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן אירוע השקת מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל פודטק קרית שמונה
מימין שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי וראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן
(צילום: אפי שריר)

מרכז הפודטק הבינלאומי של ישראל בגליל יעניק פתרונות חכמים לבעיות הבוערות של העולם כמו התחממות כדור הארץ, רעב, בצורת, מזון בריא תוך שילוב המהפכה הטכנולוגית בחקלאות. המרכז ילווה במהלך חינוכי רחב היקף במסגרתו ייפתחו מסלולי לימוד ייחודיים של מתמטיקה, אנגלית, יזמות, פודטק וחדשנות בבתי הספר של קריית שמונה, יישובי הגליל והכפרים הדרוזים על גבול לבנון במטרה לאפשר לילדים להפוך לסטארטאפיסטים צעירים ופורצי דרך בעולם.

4 צפייה בגלריה
אראל מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל
אראל מרגלית סטארט-אפ סיטי גליל
אראל מרגלית בהשקת סטארט-אפ סיטי גליל
(צילום: אוליבייה רוזנטל)

אירוע השקת Margalit Startup City Galil אפשר מפגש עם 14 חברות שמפתחות פיתוחים ישראלים פורצי הדרך המחברים בין מזון – חקלאות – וטכנולוגיה כולל התנסות אישית וטעימות בהם: Innovopro, Kinoko, Green Eye, Agrint, Solato, Blue Huna, Hargol Foodtech, ,witi, Blue Tree, PleanTeam, Solveat, OrganOzone, Verstill, save-it. לצד הסטארטפים, תצוגת מיזמי חדשנות של בתי הספר מהגליל בהם: בתי ספר של קריית שמונה, מג'דל שמס, מהקיבוצים והמושבים באזור.
מרכז הפודטק הבינלאומי של ישראל בגליל פועל תוך שיתוף פעולה אסטרטגי עם כלל שחקני האקוסיסטם; גופים ותאגידים ציבוריים - עיריית קריית שמונה, המועצה האזורית גליל עליון, והחברה לפיתוח הגליל גופים עסקיים וטכנולוגים מקומיים ובינלאומים אשר פותחים לראשונה שלוחה במרכז בגליל: JVP, סיסקו, דלויט, קבוצת לוצאטו, בנק פועלים, פירמת עורכי הדין פישר (FBC & Co.)
גופי האקדמיה המובילים של הגליל: מכון המחקר מיגל והמכללה האקדמית תל חי, קרנות פילנתרופיות מקומיות ובינלאומיות: קרן JNF US, קרן רוטשילד, קרן יקא, קרן היסוד צרפת, סטארטפים וחברות טכנולוגיות: סולאטו, WITI, חרגול, דיגיטאל וואלי, והתוכנית להצמחת הסטארטפים בגליל - Studio Galil.