סגור
ועידת ניו יורק 2021 - ג'ניפר גריפין ואראל מרגלית
(תומריקו)

ועידת ניו יורק
אראל מרגלית: "אם ניו יורק רוצה לנצח את החוף המערבי היא צריכה את ישראל"

מייסד קרן JVP ו-Margalit StartUp City: "אנחנו בונים כאן קיבוץ בסוהו בשם 'אורווה ליוניקורן'. אנחנו מחוברים מכאן לבאר שבע ולגליל ולכל המרכזים שלנו בישראל"

אראל מרגלית, מייסד קרן JVP ו-Margalit StartUp City וג'ניפר גריפין, כתבת פוקס ניוז, חולקים עבר ירושלמי משותף. ג'ניפר היתה בעברה כתבת במשך שנות האינתיפאדה בעיר. "אני יושבת בפנטגון והייתי בעבר כתבת בירושלים בכל האינתיפאדה וכאשר פגשתי את אראל לראשונה, הוא הביא מעבדת אנימציה לירושלים וזו היה מחשבה יוצאת דופן להפוך את תחנת הרכבת הישנה למעבדת אנימציה", אומרת ג'ניפר.
מרגלית אמר: "אנחנו מתגעגעים אלייך בירושלים. יש לנו שיתוף פעולה עם הקהילה הערבית בעיר והחרדית. בזמנו פחדתי לשלוח את ביתי לבית ספר באוטובוס ובשבילנו חדשנות היתה דרך לעיר לשרוד בתקופה הקשה של האינתיפאדה. היה חשוב לנו לעבוד עם בצלאל יותר מהטכניון, זה נתן בזמנו אור לעיר ולמדתי שכמו שרוברט דה נירו החייה את טרייבקה, אומנות מחדשת ועוזרת לחדש את העיר".
מרגלית, שפתח בניו יורק את Margalit StartUp City, מאמין מאוד בעיר. לדבריו, "אם ניו יורק רוצה להילחם בחוף המערבי, היא חייבת להתחבר לחברות הישראליות, ויש כאן 650 חברות ישראליות. חברה אמריקאית היא כזו וגם סינית וחברה ישראלית היא חברה בינלאומית אנחנו בונים כאן קיבוץ בסוהו שאנחנו קוראים לו אורווה ליוניקורן. אנחנו מחוברים מכאן לבאר שבע ולגליל ולכל המרכזים שלנו בישראל. חשוב מאוד לחברות שלנו להיות בינלאומי ולהיות נוכח כאן".
עוד אמר מרגלית: "ראינו שיש משבר במנהיגות הבינלאומית בעולם. חברות מבודדות, אמריקאים דחו את הקורונה וערים צריכות עבודה בטוחה שזה לא רק מערכת אלא אקוסיסטם. חדשנות היא המפתח להחזרת הדור הצעיר ולתת להם תחושה של משמעות. זה לא רק טכנולוגיה זה לספר סיפור וניו יורק יש בה הרבה מאוד סיפורים ודרכים לספרם.
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק 2021 אראל מרגלית מייסד קרן JVP ו Margalit StartUp City-
 ועידת ניו יורק 2021 אראל מרגלית מייסד קרן JVP ו Margalit StartUp City-
אראל מרגלית וג'ניפר גריפין
(צילום: אוראל כהן)
"ההסכמים עם האמירויות הם פרק חדש ובשבילנו זה לעשות עסקים עם מדינת ערב שאין לה שנאה אלייך ושותפות טובה עם מדינות דוגמת דובאי. בכיר סורי אמר לי שאנחנו יודעים לייצר מזון טרי איכותי 'בלדי' ושאל אותי אם אנחנו בעזרת הפודטק נוכל לעזור בעתיד. המזרח התיכון צריך גישה חדשה לעולם שצריך מים, עבודה, דרך חדשה לגדל את העולם. זה זמן שהדור החדש יביא אסטרטגיה של מנצחים מול הקיצוניים".
לדברי ג'ניפר גריפין, "בעיית הדמוגרפיה של המזרח התיכון היא בעיה קשה. חשוב מאוד שיהיה לצעירים עבודה ומה שאראל עושה בדובאי ובגליל הוא חשוב מאוד. במה שקשור לאקלים - לא נוכל להמשיך לטבוח בבקר ויש צורך בחלבון חדש ומהגליל יבואו מסרים של פודטק ואגטק. זה אזור שקרוב ללבנון מאוד ויש לו מזג אוויר נפלא לגידולים בשיתופי פעולה של כל היישובים באזור.