סגור

בלעדי
רמ"י תאתר מהחלל פלישות לקרקעות באמצעות מערכת מודיעין של רפאל

רשות מקרקעי ישראל החלה להשתמש לאחרונה במערכת מודיעין שפיתחה רפאל לאיתור פלישות לקרקעות מדינה: "יכולות כאלה היו שמורות בעבר רק לצבא"

מערכת מודיעין שפיתחה רפאל לצה"ל החלה לשמש באחרונה את רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לאיתור פלישות לקרקעות מדינה. זהו חיבור לא נפוץ של טכנולוגיה צבאית, שהיתה עד לאחרונה מסווגת, לטובת גופי ממשלה אזרחיים. בשלב ראשון מדובר בפיילוט שיימשך 3 עד 6 חודשים, בעלות של מיליון שקל, ואם תוכיח המערכת את יכולתה להחליף טיסות צילום יקרות של מטוסים קלים ורחפנים, תחתום רמ"י על חוזה רב־שנתי לשימוש במערכת. המערכת של רפאל, המכונה אימיסייט, פותחה במקור כדי לזהות בין השאר מתחמי ביצורים של חיזבאללה, ועושה שימוש בלמידת מכונה כדי לנתח את המידע המתקבל ממגוון רחב של מקורות, כולל לווייני הריגול הישראלים.
"פלישה לקרקעות מדינה היא בעיה שאנחנו נאבקים בה בקביעות, כי פינוי עלול לשלוח אותנו לשנים של דיונים משפטיים ועלול לעכב גם פריסת תשתיות מתוכננת, ולכן אנחנו צריכים לאתר אירועים כאלה ברגע שהם מתרחשים", אמר לכלכליסט מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט.
1 צפייה בגלריה
הועידה הכלכלית הלאומית 2021 ינקי קוינט
הועידה הכלכלית הלאומית 2021 ינקי קוינט
מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט
(צילום: אוראל כהן)
"יכולות כאלה היו בעבר שמורות רק לכוחות צבא, אבל כיום אפשר להתבסס גם על צילומי לוויין אזרחיים ברזולוציות גבוהות, שזמינים לרכישה במחירים זולים, ודוגמים כמעט כל נקודה על הקרקע שלוש פעמים ביום", אומר ז', ראש הפרויקט ברפאל. אנחנו מספקים לרמ"י מסופים שמהם הם יכולים לעקוב בכל רגע אחרי שינויים ולזהות כאלה שלא תואמים תוכניות מאושרות".