סגור

כלכליסט-טק
Optibus ו־Fundbox מגיעות ללנדמרק של מליסרון ואפי נכסים

Optibus תשכור במגדל A את שלוש הקומות העליונות בשטח של כ־8,250 מ”ר, וכ־35 חניות לתקופה של חמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות; Fundbox תשכור שתי קומות אמצעיות במגדל A בשטח של כ־5,800 מ”ר לשש שנים עם אופציה לארבע שנים נוספות

עסקאות שנייה ושלישית בפרויקט לנדמרק של מליסרון ואפי נכסים ברחוב הארבעה בתל אביב. שתי החברות, המקימות יחד את שני המגדלים, ישכירו לחברות ההייטק Optibus ו־Fundbox כ־14אלף מ"ר, המתפרסים על חמש קומות בפרויקט. זאת לאחר שבאוגוסט נחתמה עסקת שכירות ראשונה בפרויקט עם חברת שירותי הענן Cato Networks, שתשכור כ־16,500 מ”ר.

Optibus תשכור במגדל A את שלוש הקומות העליונות 40-38, בשטח של כ־8,250 מ”ר, וכ־35 חניות לתקופה של חמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. החברה שוכרת כיום 2,300 מ”ר במגדל טוהא בתל אביב, ומעסיקה 230 עובדים. Fundbox תשכור שתי קומות אמצעיות במגדל A בשטח של כ־5,800 מ”ר ו־70 חניות לשש שנים עם אופציה לארבע שנים נוספות. שווי שתי העסקאות האחרונות נאמד ב־200 מיליון שקל לכל התקופה לרמת גמר. הקמת מגדל A צפויה להסתיים בתום 2023, ומגדל B בתום 2025.
מבדיקת "כלכליסט" עולה כי דמי השכירות כעת עומדים על כ־150 שקל למ"ר לרמת מעטפת, זאת לעומת כ־90 שקל למ"ר שהם המחיר שהיה מקובל באזור זה עד לאחרונה.
שוק המשרדים התל־אביבי זינק בחודשים האחרונים למחירים שחצו כל רף אפשרי בעיקר בעקבות ביקושי שיא מצד חברות הייטק, בדגש על סטארט־אפים ויוניקורנים. בעלי הנכסים במגדלים המאוכלסים מעלים את דמי השכירות עם כל
חידוש של חוזה, אך מרביתם מאוכלסים בתפוסות גבוהות ולכן הפרויקטים הבודדים שטרם הושכרו נהנים מביקוש עצום ויכולות להציב רף גבוה של דמי שכירות.

1 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט לנדמרק מתחם שרונה תל אביב מליסאון אפי נכסים
הדמיית פרויקט לנדמרק מתחם שרונה תל אביב מליסאון אפי נכסים
הדמיה של הפרויקט
(הדמיה: אבנר ישר אדריכלים)