סגור

נפתחה ההגרלה הראשונה של "דירה בהנחה": 10,000 דירות יוגרלו בין 119 אלף משקי בית

בתוכנית שמבקשת לטפל בזינוק במחירי הדירות, יוגרלו 10,000 דירות ב-31 יישובים. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אמר ביחס לביקושים: "בהרשמה ראינו כי אין כמעט שינוי בין גדרה לחדרה לעכו, בית שאן, שדרות ודימונה"

היום בבוקר נפתח סבב ההגרלות הראשון של תוכנית הדיור "דירה בהנחה". בסבב יוגרלו 10,000 יח"ד ב-31 ישובים. להגרלה נרשמו 119,000 משקי בית.
האירוע התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שר המשפטים גדעון סער, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן ומנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט.
דירה בהנחה היא מבצע נוסף של ממשלת ישראל שתכליתו להשפיע על העליות החדות במחירי הדירות מאז 2020 ולהאט את הביקוש הגדול בקרב הציבור שאין בבעלותו דירה. חלק מהמכרזים, שאריות של תוכניות קודמות, סוכמו לפני שנים ולכן יעניקו לזוכים הנחה של עד מיליון שקל לדירה בהשוואה למחיר השוק כיום.

2 צפייה בגלריה
ועידת הנדלן זאב אלקין שר הבינוי והשיכון
ועידת הנדלן זאב אלקין שר הבינוי והשיכון
ועידת הנדלן זאב אלקין שר הבינוי והשיכון
(צילום: אוראל כהן)

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך, וחישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה. ועדת ההגרלות מורכבת מיו"ר ההגרלה, נציג חברה מפקחת, נציג שיווק, נציג חשבות ונציג לשכה משפטית".
זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "זו רק ההתחלה! עד סוף השנה נגריל כל חודשיים עוד 20 אלף דירות בכ-150 פרויקטים בדירה בהנחה משמעותית לזוגות הצעירים. באופן סמלי ההגרלה הראשונה מתקיימת בירושלים בגבעת המטוס, ובכובעי השני כשר ירושלים ומורשת אמשיך לפעול לפיתוח ובנייה בעיר הבירה שלנו". ביחס לביקושים, הוסיף מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "בהרשמה ראינו כי אין כמעט שינוי בין גדרה לחדרה לעכו, בית שאן, שדרות ודימונה".

2 צפייה בגלריה
פרויקט מגורים בבנייה. "הוצאת היתר למיזם סטנדרטי הופך לעניין של למעלה משנתיים"
פרויקט מגורים בבנייה. "הוצאת היתר למיזם סטנדרטי הופך לעניין של למעלה משנתיים"
פרויקט בבנייה
(ליטל גואלמן)

גדעון סער, סגן רה"מ ושר המשפטים: "ישנם שני דברים משמעותיים שניתן לעשות כדי לקדם את הזוגות הצעירים להגיע לדירה: 1. חייבים להגיע להצפה של קרקעות לבנייה למגורים בהיקפים גדולים עם הגבלה של המחירים, שהרי בסופו של דבר זה המפתח. מצד אחד זה יבוא מתקציב המדינה המדינה, אך זה יתן מענה ישיר לאזרחים. לכן חשוב ללכת למהלך גדול ומשמעותי. 2. למצוא את הדרכים לתמרץ היקפים גדולים של התחדשות עירונית. אני מאמין שכדי להתמודד בצורה אפקטיבית אנחנו צריכים ללכת למהלכים הללו ואני מתכוון להאבק על זה יחד עם חבריי".