סגור

משרד השיכון האריך את מועד ההרשמה להגרלת "דירה בהנחה" עד ל-10 באפריל

המשרד מסר כי הדחייה מתבצעת על רקע היענות רבה של הציבור להגרלה הראשונה של התכנית, שכוללת 10,000 דירות ונרשמו אליה עד כה מעל ל-100 אלף משקי בית. סדרת ההגרלות תכלול בסך הכל 30 אלף דירות. תוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים עד סוף חודש מאי

משרד הבינוי והשיכון הודיע לפני זמן קצר כי לאור ההיענות של הציבור להגרלה הראשונה של "דירה בהנחה", יידחה המועד האחרון להרשמה מהיום בלילה ל-10 באפריל.


הגרלה זו, שכוללת מעל ל-10,000 דירות, היא הראשונה בסדרת הגרלות שתכלול 30 אלף דירות. זכאים שלא יזכו בהגרלה זו וזכאים חדשים יוכלו להירשם להגרלות הבאות. תוצאות ההגרלה יימסרו לזוכים עד סוף חודש מאי.
1 צפייה בגלריה
ועידת הנדלן זאב אלקין שר הבינוי והשיכון
ועידת הנדלן זאב אלקין שר הבינוי והשיכון
שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין
(צילום: אוראל כהן)
מיום ההכרזה על ההגרלה, לפני 9 ימים, הוגשו 57,500 בקשות להנפקת תעודות זכאות ואושרו מעל 44,000 זכאויות. עד כה נרשמו למעלה מ-100,000 משקי בית להגרלות. ניתוח של ההרשמה לפי אזורים מגלה שכמות הנרשמים הגדולה ביותר היא באזורי הביקוש. כך למשל, בבאר יעקב נרשמו 29,665 משקי בית להגרלה על 512 דירות, ובת"א נרשמו 17,501 משקי בית ל-152 דירות בלבד. המקום שבו נרשמו הכי מעט משקי בית להגרלה הוא הישוב הערבי טורעאן, שם נרשמו 69 משקי בית בלבד ל-18 דירות.
ההגרלה מציעה דירות ב-31 ישובים. כמחצית מיחידות הדיור נמצאות באזורי הביקוש: ירושלים, ראשון לציון, אשדוד, בני ברק, חיפה ועוד. ניתן להירשם לכמה הגרלות יחד, כאשר ישנה הגבלה לשלושה ישובים בלבד וניתן להירשם לכל הפרויקטים באותם הישובים ללא הגבלה.
מי שזכאים להשתתף בהגרלה הם זוגות נשואים, וגם ידועים בציבור, ללא דירה ב-3 שנים אחרונות, רווקים מעל גיל 35 ואם חד הורית שאין לה דירה ב-3 השנים האחרונות. כל אלה מוגדרים כ"חסרי דיור". כמו כן, בסבב הזה יש קדימות לנכי צה"ל. "משפרי דיור", כלומר כאלה יש להם דירה אחת ומתחייבים למכור אותה תוך שנה וחצי מרגע קבלת הדירה החדשה, יוכלו להשתתף רק בהגרלה של צמודי קרקע בב"ש.
אוהד אסרף, הבעלים של קבוצת ארי מגורים שיווק נדל"ן, מסביר כי בשל העובדה שההרשמה להגרלה נפתחה ל-9 ימים בלבד, נוצר מצב בו רבים מהזכאים שלא היו יכולים להוציא אישור זכאות באופן מקוון נאלצו לפנות לחברות עמידר, מילגם ומגער, שמנפיקות את אישורי הזכאות, וכך נוצרו "פקקים". חברות אלו הגבילו את השירות שלהן רק למי שיגיש בקשה עד היום בחצות.