סגור
Work after Work רן גוראון
רן גוראון, היו"ר המיועד של גט (צילום: אוראל כהן)
בלעדי

רן גוראון ימונה ליו"ר חברת המוניות גט, הפניקס ומיטב הצטרפו לקבוצת הרכישה

חברת הביטוח ובית ההשקעות הצטרפו לקבוצת המשקיעים ברכישת גט במקומה של ליאורה עופר שפרשה. השותפים המיועדים הגיעו להסכמה על מינויו ליו"ר של מנכ"ל בזק לשעבר   

הגיבוש על סף השלמה. מנכ"ל בזק לשעבר, רן גוראון, ימונה ליו"ר חברת המוניות גט (Gett) לאחר שתושלם עסקת רכישת החברה בידי קבוצת המשקיעים.
לכלכליסט נודע כי הבנה על כך קיימת בין השותפים המיועדים להשקעה. גוראון שימש ככל הנראה כיועץ לפנגו בעסקה המקורית ונשאר גם עם הקבוצה במתכונת העסקה החדשה ואחרי שפנגו פרשה לפני שבועיים מכוונתה לרכוש את חברת המוניות.
עוד נודע לכלכליסט כי ליאורה עופר וחברת עופר השקעות שבבעלותה החליטה שלא להיכנס לעסקה. לעומת זאת מצטרפים שני גופים פיננסיים חדשים, קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס ובית ההשקעות מיטב. הכניסה של שני המוסדיים תביא לחלוקה שונה מעט של המניות בעסקה, 16.6% לכל אחד משישה שותפים לעומת חלוקה מקורית של 20% לכל אחד מחמישה שותפים, כמו בעסקה המקורית.
כל השותפים, להוציא משפחת ליברמן האוסטרלית (השותפה של צדיק בינו לשליטה בבנק הבינלאומי), הם גורמים פיננסיים. הבחירה במודל של שישה שותפים נעשתה כדי שאם אחד השותפים יסוג, ניתן יהיה לסגור את העסקה עדיין, עם חמישה שותפים שמחזיקים ב־20% מפנגו כל אחד.
גוראון ניסה, ויתכן שעדיין מנסה, לגבש במקביל קבוצה לרכישת חברת התקשורת HOT, יחד עם מנהל דלק אירופה לשעבר של יצחק תשובה, הוד גבסו. ככל הידוע המאמצים של השניים לגבש משקיעים פיננסיים סביבם, אינם עולים יפה בינתיים. גוראון מייעץ לגופים שונים בתחום התקשורת באופן עצמאי בחברת סלוקה פרטנרס, מאז פרש מבזק, ובין היתר ליווה את קרן קומיוניטי וכלל ביטוח בנסיון לרכוש את חלקן של HOT ותש"י בחברת הסיבים IBC. קבוצה זו הפסידה בסופו של דבר לקבוצת בהובלת הפניקס ומור שרוכשות 70% מהמיזם תמורת 1.5 מיליארד שקל.

1 צפייה בגלריה
אינפו חמישה גופים פיננסיים ומשפחה אחת
אינפו חמישה גופים פיננסיים ומשפחה אחת
חמישה גופים פיננסיים ומשפחה אחת

גוראון כיהן כמנכ"ל בזק, חברת התקשורת הגדולה בישראל, בין יוני 2022 לאפריל 2024, אז הוחלף על ידי המנכ"ל הנוכחי ניר דוד. קודם לכן גוראון כיהן כמנכ"ל החברות־הבנות של בזק - yes, פלאפון ובזק בינלאומי.
לפני כשבועיים החליטו פנגו וחן למדן, שהיו שניים מחמישה השותפים בקבוצה שעתידה לרכוש את גט, לפרוש מהעסקה לאחר קבלת מסרים (פרה רולינג) בלתי רשמיים מרשות התחרות, שלפיהם גם מתווה בעלות שבו כל אחד מהמשקיעים מחזיק ב־20% ממניות החברה ללא זכויות עודפות — לא יזכה לפטור מהליך אישור רגולטורי, אלא ייחשב כמיזוג הדורש בחינה מלאה ויארך זמן רב, מבלי לקבל הבטחה כי אכן יאושר.
במקומם התנהלו מגעים עם קרן כלירמרק וליאורה עופר. כלירמרק נכנסה לעסקה והצטרפה למשפחת ליברמן האוסטרלית, כאמור השותפה של בינו צדיק בבנק לאומי, לאומי פרטנרס המנוהלת בידי רון בן חיים, שיזמה את העסקה, ומזרחי אינווסט המנוהלת בידי רון הוכמן, ובלטה בהיקף העסקאות שביצעה בשנה האחרונה. כלירמרק גם אמורה להיו זו שתארגן את ניהול החברה והשותף הדומיננטי בהחזקה.
היוזמה לעסקה, בהיקף של 190 מיליון דולר, יצאה לדרך בחודשים האחרונים לאחר שהמיזוג המתוכנן בין פנגו לגט נפל גם הוא בחודש מאי השנה. ההנחה של המשקיעים היתה שהיעדר גרעין שליטה והיעדר זכויות ניהול יאפשרו לעקוף את הצורך באישור רגולטורי, אך ברשות התחרות הבהירו, כאמור, באופן לא רשמי, כי גם מבנה שכזה - החזקה של 20% לכל אחד מחמשת השותפים - מחייב בדיקה מעמיקה, וסירבו להתחייב לאישורו.
בעסקה הקודמת חתמה פנגו על רכישת מלוא מניות גט תמורת 175 מיליון דולר ואילו בעסקה הנוכחית מדובר במחיר של 190 מיליון דולר.
בעלת המניות הגדולה בגט היא קרן ההשקעות השבדית GLOBAL VNV, שנכנסה להשקעה בחברה ב־2014 ומחזיקה ב־43% מחברת המוניות והמשלוחים. בסך הכל השקיעה הקרן בחברה 111.8 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון הראשון של שנת 2025, עמד שווי ההחזקה של הקרן השבדית בחברה על 83.1 מיליון דולר, המשקף שווי של 191 מיליון דולר לגט.
בשנת 2024 ביצעה גט נסיעות בהיקף כספי של כחצי מיליארד דולר והרווח התפעולי־תזרימי שלה (EBITDA) עמד על 13 מיליון דולר. בשנה שעברה זכתה גט במכרז להפעלת המוניות בנתב"ג.