התאוששות יוקרתית: LVMH חזרה לצמיחה - והמניה זינקה ב-12.2%
קבוצת היוקרה, שבשליטת איש העסקים הצרפתי ברנר ארנו ובבעלותה מותגים כמו דיור, לואי ויטון, ספורה ומואט הנסי, דיווחה על עלייה של 1% במכירות ברבעון השלישי הודות לשיפור בסין. זהו הרבעון הראשון השנה בו מדווחת הקבוצה על צמיחה. בקרב האנליסטים מקווים כי התוצאות הטובות מהוות סימן להתאוששות בסקטור היוקרה כולו
התאוששות זהירה במגזר היוקרה. LVMH דיווחה על עלייה של 1% במכירות ברבעון השלישי, הודות לשיפור בביקושים בסין. זהו הרבעון הראשון השנה שבו מדווחת הקבוצה על צמיחה. מניית החברה זינקה ב-12.2% במסחר היום (ד') בצרפת, והובילה ראלי בקרב מניות סקטור היוקרה.
הקבוצה, שבשליטת איש העסקים הצרפתי ברנר ארנו ובבעלותה מותגים כמו דיור, לואי ויטון, ספורה ומואט הנסי, דיווחה כי נרשם באסיה שיפור "משמעותי" בתשעת החודשים האחרונים. עם זאת, סמנכ"לית הכספים ססיל קבאניס הזהירה ממכשולים לצמיחה ברבעון הרביעי, ביניהם שערי מט"ח לא מועדפים וחוסר ודאות כלכלי מתמשך. לדבריה, עוד "ייקח זמן" להגיע לשיפור פיננסי יציב.
המכירות בחטיבת האופנה והעור, הכוללת את לואי ויטון ודיור, ייצגו יותר משני שלישים מהרווחים, אף שירדו ב-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בכל זאת מדובר בשיפור לעומת נפילה של 9% במכירות שנרשמה ברבעון השני. כלל ההכנסות טיפסו ב-1% ל-18.3 מיליארד יורו (21.17 מיליארד דולר). בסין, מכירות הקבוצה עלו ברבעון השלישי ב-7%, בארה"ב ב-3%, ואילו באירופה ההכנסות ירדו ב-2% בשל ירידה בהוצאות התיירים.
התוצאות מהוות חדשות טובות לסקטור היוקרה, שסובל מהאטה מתמשכת מאז סיום המגפה. כך, העלאות מחירים במותגים פגעו בביקוש למוצרים, במיוחד מצד צרכנים פחות אמידים. לכך נוספו גם גורמים כלכליים כמו המכסים של דונלד טראמפ, משבר סקטור הנדל"ן בסין והזינוק במחירי הזהב והכסף, שהגדילו את העלויות והוסיפו לקשיים. החזרה לצמיחה באחת השחקניות הגדולות בסקטור מהווה סימן מבחינת האנליסטים לתחילת ההתאוששות. "המשקיעים מקווים ש–LVMH ובתקווה הסקטור כולו התגברו על ההאטה, הודות לעלייה בביקוש מסין", ציינו האנליסטים בדויטשה בנק.
ב-LVMH ערכו לאחרונה שינויים בהנהגה בניסיון להתגבר על הקשיים, כולל מינוי מעצבים חדשים בדיור, סלין ופנדי. "התוצאות מייצגות שילוב של סיוע עצמי וביקוש מעט גבוה יותר בסין, ונראה שאנחנו בדרךלהתאוששות בצורת U", הוסיפו האנליסטים בברנסטיין.
בעקבות העלייה במכירות, עלה שווי השוק של LVMH ב-39 מיליארד יורו ל-304 מיליארד יורו. זאת לאחר שמתחילת השנה ועד אתמול איבדה המניה 16% מהשווי שלה.






























