סגור

בגולדמן זאקס מעריכים: הפד יעלה את הריבית חמש פעמים השנה

בבנק ההשקעות מעדכנים את התחזית שלהם וחוזים יותר העלאות משציפו בעבר. להערכתם, עד סוף השנה תעלה הריבית בארה"ב ל-1.25%-1.5%. התחזית לא שונה בהרבה מתחזיות של בנקים נוספים בארה"ב ובאירופה

כלכלני גולדמן זאקס מצטרפים לעמיתיהם בוול סטריט וחוזים שהבנק הפדרלי צפוי להעלות את שיעור הריבית בצורה אגרסיבית יותר משחזו קודם לכן.


לפי התחזית העדכנית שעליה מדווחת בלומברג, בנק ההשקעות האמריקאי חוזה כעת שהפד יעלה את הריבית, שקרובה כעת לאפס, ב-25 נקודות בסיס חמש פעמים בשנה הקרובה, ולא רק ארבע פעמים. המשמעות היא שהריבית תעלה לרמה של 1.25%-1.5% עד סוף השנה. מועדי העלאת הריבית שחוזה גולדמן זאקס הם כעת מרץ, מאי, יולי, ספטמבר ודצמבר.
השינוי מגיע כמה ימים לאחר שיו"ר הפד ג'רום פאוול אמר שהבנק הפדראלי של ארה"ב מוכן להעלות את הריבית במרץ, והותיר את הדלת פתוחה לאפשרות של קביעת העלאה בכל אחת מוועידות הבנק, אם יעלה הצורך, כדי לדכא את האינפלציה הגבוהה ביותר שנרשמה ב-40 השנים האחרונות.

1 צפייה בגלריה
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול בעדות בסנאט
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול בעדות בסנאט
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול בעדות בסנאט
(גטי)

דו"ח ממשלתי שפורסם אתמול מראה שמדד עלות התעסוקה עלה ב-4% בשנה שהסתיימה בדצמבר, השיעור הגבוה ביותר שלו זה שני עשורים. "הראיות לכך שצמיחת השכר נמצאת מעל הרף שקבע הבנק הפדראלי, באופן עקבי עם יעד האינפלציה של הפד, התחזקו, ולכן תיקנו את תחזית האינפלציה שלנו", כך כתבו כלכלני גולדמן זאקס במכתב ללקוחותיהם. "בנוסף, דבריו של היו"ר פאוול מוקדם יותר השבוע הבהירו שמנהיגות הפד פתוחה לקצב פעולה יותר אגרסיבי".
הפד עדיין יוכל לשנות הילוך אם תנאי השוק ישתנו, או אם הכלכלה תאט מהר מהחזוי, ואף להדק את המדיניות הכלכלית עוד יותר מהחזוי אם האינפלציה תישאר גבוהה מספיק, לדבריהם.
בנק אוף אמריקה חזה שהפד יעלה את הריבית שבע פעמים ב-2022, BNP פאריבה חזה שהוא יעלה אותה שש פעמים, וג'יי.פי מורגן ודויטשה בנק חזו חמש העלאות ריבית, בדומה לגולדמן זאקס כעת.