סגור

שווי השוק של מטבעות הקריפטו נחתך בטריליון דולר מאז נובמבר

מדובר בירידה של יותר מ-45% בביטקוין, שרק הוא בלבד איבד יותר מ-600 מיליארד דולר בשווי השוק, ועתה נסחר בפחות מ-36 אלף דולר; ברקע לירידות, כוונת הפד לחתוך את התמריצים לשוק האמריקאי - מהלך שמשפיע באופן דומה על כל הנכסים שבסיכון

הדבר הקבוע היחיד שהביטקוין חווה לאחרונה היה ירידות. לפי בלומברג, מטבע הקריפטו הגדול בעולם הפסיד אתמול (ו') יותר מ-12% משוויו ומחירו נפל מתחת ל-36 אלף דולר, רמתו הנמוכה ביותר מאז יולי. מאז טיפס המטבע לשיא בנובמבר - הוא הפסיד יותר מ-45% משוויו. מטבעות דיגיטליים נוספים נפגעו במידה דומה וספגו ירידות חדות.



1 צפייה בגלריה
ביטקוין קריפטו
ביטקוין קריפטו
ביטקוין
(צילום: גטי )

הירידות הללו של ביטקוין מאז נובמבר מחקו משווי השוק שלו יותר מ-600 מיליארד דולר, כששוק הקריפטו כולו נחתך ביותר מטריליון דולר. ברקע לירידות ניתן לציין את רצונו של בבנק הפדראלי המרכזי בארה"ב להפחית את תוכנית התמריצים שלו לשוק האמריקאי.
אף שגם הביטקוין וגם השוק הכולל ספגו כבר ירידות בשיעורים גבוהים יותר, זו הירידה השנייה בגודלה במונחים דולריים לשניהם, כך לפי הנתונים שאספו בחברת Bespoke Investment Group. לפי האנליסטים של החברה, "הקריפטו הוא כמובן פגיע לירידות בהתחשב בתנודתיות ההיסטורית הגבוהה שלו, אך יש להתחשב גם בהערכות השווי הגבוהות אליהן הגיע".
התוכנית של הפד פגעה במטבעות הקריפטו וגם במניות באופן דומה. "הקריפטו מגיב באותה דינמיקה שמשפיעה על נכסים בסיכון גבוה בכל העולם", הגיב סטפן אולה, מנכ"ל ומייסד פלטפורמות המסחר בקריפטו FRNT פיננשל.
מניות של חברות הקריפטו נסחרו ביום שישי בירידות בוול סטריט. כך למשל קוינבייס איבדה בשלב מסוים קרוב ל-16% ונפלה לרמתה הנמוכה ביותר מאז הונפקה באביב השנה שעברה.