סגור

קאמבקריפטו: תוך שלושה שבועות - הביטקוין מזנק ב-50%

שלושה חודשים עברו מאז המטבע נסחר תמורת יותר מ-45 אלף דולר; ברקע, ציפיות בשוק שהרשות לני"ע בארה"ב תתן אישור לתעודת סל (ETF) על הביטקוין; האת'ר מזנק בווליום חזק יותר אחרי שדרוג טכנולוגי, מעל למחיר של 3,000 דולר; במאי איבד שוק הקריפטו מחצית מהשווי אחרי שסין ריסקה את סקטור הכרייה בשטחה

המטבע הדיגיטלי הפופולארי בעולם ממריא תוך שלושה שבועות ממחיר של 29 אלף דולר עד לשווי של כמעט 46 אלף דולר למטבע היום. מתחילת החודש עולה ב-10%. מאז ה-18.5.21 לא עמד שווי המטבע מעל ל-45 אלף דולר, עד אתמול. מתחילת השנה מתחזק הביטקוין ב-58%. השיא עומד על כמעט 65 אלף דולר למטבע. ברקע, הציפיות בשוק כי בקרוב ייתכן והרשות לניירות ערך בארה"ב תתן אישור לתעודת סל (ETF) על הביטקוין.


האת'ר, המטבע הווירטואלי השני בגודלו בשווי השוק, חזר לשווי של יותר מ-3,000 דולר למטבע, אחרי שנפל מתחת למחיר של 2,000 דולר. החודש מטפס ב-12%.

2 צפייה בגלריה
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
ביטקוין דולרים מטבע וירטואלי קריפטו כסף
שוק הקריפטו מתאושש מסין, אחרי שאיבד 50% משוויו במאי
(צילום: גטי)

העלייה באת'ר אף חזקה יותר מאשר בביטקוין, בעיקר הודות לשדרוג טכנולוגי שהתקיים במהלך סוף השבוע שעבר. מטרת השדרוג לאפשר למשקיעים לבצע יותר פעולות במטבע תוך זמן קצר יותר, ואף לאבטח טוב יותר את ההשקעה מפני התקפות סייבר.
אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss: "במבט על האת'ריום אשר נחשב למטבע הדיגיטלי השני במעמדו וההד שנוצר לאחרונה סביבו מבינים שהחוזים החכמים יהוו חלק בלתי נפרד מהעתיד. סגירת עסקאות והסכמים דרך האינטרנט באופן מבוזר ללא ישות מרכזית אשר מנהלת אותם עשויה לשנות את כללי המשחק העולמיים".
עוד מוסיף סלמה: ״על אף שלאורך זמן ובאופן עקבי פועלים כנגד הביטקוין כוחות רבים, החל מרגולטרים ברחבי העולם ועד לממשלת סין – עדיין הוא מראה איתנות ולא צריך להתרגש מהתנודתיות אשר מאפיינת אותו מאז תחילת דרכו. ההבנה של השוק על ידי הגורמים המובילים בהם מוסדיים וחברות ענק הם אלו שיקרבו אותו אט אט להיות הזהב החדש".

2 צפייה בגלריה
איסור ביטקוין סין בלוקצ'יין
איסור ביטקוין סין בלוקצ'יין
סין מוטטה את סקטור כריית המטבעות הדיגיטליים בשטחה, כך לפי ההערכות

אלי בז'רנו מנכ"ל ומייסד בורסת הקריפטו Bit2C: "אנו עדים למגמת ההתחזקות של ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפים נוספים, שעם הזמן נכנסים יותר ויותר למיינסטרים בציבור הרחב. שוק הקריפטו ממשיך להתנקות מגורמים שליליים ועבריינים ונעשה יותר ויותר בוגר ומוכן לכניסה של בנקים וגופים פיננסיים גדולים אשר המתינו על הגדר לבשלות טכנולוגית וכלכלית של עולם הקריפטו, ולקביעת אסדרה ברורה שממשיכה להתהוות בימים אלה בארה"ב וברחבי העולם, כולל בישראל".
גם מטבע הדוג'קוין נהנה מראלי חודשי: חביבו של מייסד טסלה אלון מאסק, שלא הפסיק להרים את ערכו באמצעות ציוצים מפרגנים בטוויטר בתחילת השנה, מזנק מתחילת החודש ב-25%.
ההתאוששות במטבעות הדיגיטליים בשבועות האחרונים - לאחר מספר חודשים מייגעים של דשדוש מאז יוני. שווי המטבעות המובילים נחתך במחצית במהלך חודש מאי, בעיקר 'הודות' לבייג'ינג והרגולציה העוינת מצדה כלפי שוק הקריפטו כולו, ובפרט, נגד חברות הכרייה.
הבנק המרכזי של סין (People’s Bank of China) הודיע במהלך מאי כי השימוש במטבעות וירטואליים כחלק מהמסחר במדינה אסור, מכיוון שהם אינם מטבעות סחר חליפין אמיתיים. ההודעה על כך יצאה בחשבון ה-WeChat של הבנק.
בשוק הקריפטו בונים על הרשות לניירות ערך בארה"ב שתתן אישור לתעודת סל (ETF) על הביטקוין
ההכרזה של הבנק הסיני הובילה למחיקה של טריליון דולר משווי שוק מטבעות הקריפטו. הביטקוין איבד מחצית משוויו מאז השיא שרשם - צלל עד מחיר של 30 אלף דולר. השיא עומד על כמעט 65 אלף דולר למטבע. מטבעות פופולריים נוספים כמו האת'ר והדוגקוין רשמו נפילות דומות.
בעקבות זאת, במהלך יוני נסגרו מכרות ביטקוין רבים באזור סצ'ואן לאחר שהרשויות במחוז שבדרום מערב סין הורו על עצירת כריית הקריפטו, כך על פי דיווח של העיתון המזוהה עם המפלגה הקומוניסטית הסינית – גלובל טיימס.
יותר מ-90% מפעילות כריית הקריפטו בסין נסגרה על פי ההערכות, כך לפי העיתון. בלומברג ורויטרס דיווחו אף הם על המהלך שביצעו רשויות סצ'ואן.
במקביל, הבנק המרכזי הסיני הודיע כי הוא זימן את עליפיי Alipay, שירות התשלומים של אנט גרופ, ואיתו כמה בנקים מרכזיים, וקרא להם להשתמש בבקרה מוגברת על המסחר בקריפטו. כזכור, סין כבר אסרה על מוסדות פיננסיים לספק שירותים הקשורים לתחום הקריפטו.
לפי ההערכות, 65% מכריית הביטקוין העולמית מתרחשת בסין. הרשת בו נסחר הביטקוין מבוזרת, כלומר שאין בה גורם מרכזי או מתווך שמאשר עסקאות או מפיק מטבעות חדשים. תחת זאת, רשת הבלוקצ'יין – שעל גביה מבוצעת פעילות הקריפטו, מתוחזקת ע"י "כורים" שמתחרים לפתור חידות מורכבות באמצעות מחשבים שנבנו כדי לאשר ולתקף עסקאות. מי שזוכה במירוץ מקבל לידיו את הביטקוין.