סגור

ביידן חתם על צו רגולטורי בנושא הקריפטו - הביטקוין מזנק מעל ל-42 אלף דולר

הצו נועד להגביר את סמכויות הממשל בפיקוח אחרי סקטור המטבעות הדיגיטליים; כמו כן, הממשל בוחן את האפשרות ליצור דולר דיגיטלי; הסנקציות הכלכליות שדחפו את רוסיה למסחר בקריפטו הלא מפוקח, ככל הנראה האיצו גם את קצב הדיונים בממשל האמריקאי לנרמל את הסקטור

הנשיא ביידן חתם היום כצפוי על צו מנהלי שמורה לסוכנויות הממשל הפדרלי לבדוק את הסיכונים האפשריים של נסיקת הפופולריות במטבעות הקריפטו, ולשקול את יצירתו של מטבע דיגיטלי אמריקאי כאלטרנטיבה שתשמור על ערך המטבע הלאומי. הביטקוין קופץ מעל לשווי של 42 אלף דולר מ-38.5 אלף דולר אתמול. עליות חזקות גם בשאר המטבעות המובילים.


הצו המנהלי קורא לרגולטורים פדרליים לבדוק מהם הסיכונים שמציב שוק הקריפטו בפני הצרכנים, המשקיעים והכלכלה. לסוכנויות הפדרליות יינתנו מספר חודשים להכין דוח עם ממצאים, אשר ישפיעו על כל החלטה רגולטורית של הבית הלבן, כך אמר פקיד בכיר בממשל. כ-16% מהבגירים בארה"ב, או כ-40 מיליון איש, השקיעו, סחרו או השתמשו במטבעות קריפטו עד היום, כך על פי מידע של הבית הלבן.

2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על רקע ביטקוין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על רקע ביטקוין
רוסיה עוקפת סנקציות באמצעות עסקאות בקריפטו; ארה"ב נחושה לחסום אותה
(צילום: גטי)

הנוכחות הגוברת של נכסים דיגיטליים, שכוללים מטבעות תנודתיים כמו הביטקוין, וסטייבל-קוינז – הקשורים לנכסים מסורתיים כמו לדולר האמריקאי, הביאו את ממשל ביידן לרכז את העבודה שנעשית בנושא. פקידי הבית הלבן עבדו כבר מספר חודשים עם תעשיית הקריפטו על מנת להכין את הצו המנהלי. "כבר לא מדובר בנושא נישתי, וחשוב מאוד שלממשל יהיו הכלים הנכונים למזער סיכונים לצרכנים ולמשקיעים, ולכל המערכת הכלכלית", כך לדברי פקיד בכיר בממשל.
על פי הצו המנהלי, ממשל ביידן מתכוון לחקור לעומק כיצד מטבעות קריפטו פוגעים בסנקציות שמטילה ארה"ב ובמאבק בהלבנת הון. החששות מהנושאים האלה הודגשו ביתר שאת לאחר שארה"ב הטילה סנקציות על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה. הממשל מתכוון ללמוד גם את השפעת כריית הקריפטו - הצורכת כמויות גדולות של אנרגיה על האקלים.
ממשל ביידן גם ישקול יצירת מטבע דיגיטלי משלו, שיגובה ע"י הבנק הפדרלי, כך על פי מידע שפרסם הבית הלבן. הבנק האמריקאי המרכזי כבר בודק מזה זמן מה את האפשרות של מטבע דיגיטלי, אשר מספר מדינות אחרות, כלל סין, כבר אימצו. הצו המנהלי גם יקרא למשרד המשפטים לבדוק האם יהיה צורך באישור הקונגרס ליצירת מטבע דיגיטלי.
אסף אלמליח אנליסט קריפטו-פיננסי בכיר בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים Proxibit: "הביטקוין השלים ביממה האחרונה עלייה של יותר מ 7% ודחף איתו את שאר שוק המטבעות הדיגיטליים כאשר מוביל העליות הוא המטבע LUNA שעלה ביותר מ 20% ביממה האחרונה. את העליות ניתן לקשר לדו"ח נשיאותי העוסק במטבעות דיגיטליים והסדרת הרגולציה בתחום עליו אמור לחתום היום הנשיא ביידן. בשל הקונפליקט עם רוסיה ובטענה שהרוסים ישתמשו במטבעות דיגיטליים על מנת לעקוף את הסנקציות המוטלות עליהם, משקיעים רבים ראו בדו"ח סיבה לדאגה וחששו שהממשל האמריקאי ינהג במטבעות הדיגיטליים ביד קשה".

2 צפייה בגלריה
ג'נט ילן ג'רום פאוול
ג'נט ילן ג'רום פאוול
שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן ויו"ר הפד ג'רום פאוול
(גטי)
לדברי אלמליח, "ההודעה לעיתונות שתוכננה להתפרסם היום, הודלפה אתמול (08.03.22) באתר משרד האוצר והספיקה להימחק, בהודעה התייחסה שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן :"צו נשיאותי בנושא מטבעות דיגיטליים יתמוך בחדשנות אחראית בתחום", כך נכתב בהודעה. יתרה מכך ביקשה ג'נט ליצור שיתופי פעולה בין משרד האוצר לסוכנויות וקולגות "שיפיקו דו"ח על עתיד הכסף ומערכות התשלומים. יש לציין שג'נט נקטה בגישה מאוזנת ואמרה כי הצו יעסוק בסיכונים הקשורים למימון בלתי חוקי, הגנה על צרכנים ומשקיעים ומניעת איומים על המערכת הפיננסית והכלכלה הרחבה יותר. ההתייחסות הזו של משרד האוצר האמריקאי קיבלה פרשנות חיובית בשווקים ושווקי שוק המטבעות הדיגיטליים קפץ ביותר מ 6% בפחות מיממה".
שי דתיקה, מנכ"ל ומייסד חברת המסחר בנכסים דיגטליים INX: "הוראות הנשיא האמריקאי, לרגולטורים השונים להוציא תקנות - מראות כמה העולם הדיגיטלי כבר מהווה אלטרנטיבה או איום, תלוי במתבונן, לעולם הפיננסי הקיים. ביידן מבין שהוא חייב לשים סוף לאותה אלטרנטיבה או איום. על מנת להפוך את האיום לאלטרנטיבה, חייבים להכפיף את העולם הדיגיטלי תחת: פיקוח, רגולציה ותקנות".