סגור

אזעקות נשמעות גם בשוק הקריפטו - הביטקוין נופל ל-35 אלף דולר

יום מבחן למטבעות הדיגיטליים שרושמים ירידות חדות בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה; המשקיעים בורחים מהנכסים הווירטואליים שנחשבים למסוכנים יותר וחוצים את הכביש חזרה אל הדולר, האג"ח האמריקאי והזהב

שוק המטבעות הדיגיטליים נדחק אל הפינה, כשהמשקיעים בורחים יחד עם תושבי קייב אל "המקלטים הבטוחים" בדמות הזהב, הדולר והאג"ח האמריקאי.


הביטקוין צולל ב-6% למחיר של 35.4 אלף דולר, ולמעשה מוחק מחצית משווי מאז השיא שרשם אשתקד על 69 אלף דולר.

1 צפייה בגלריה
מטבע ביטקוין קריפטו ירידות
מטבע ביטקוין קריפטו ירידות
ירידות חדות בקריפטו, המשקיעים בורחים אל המקלטים הבטוחים
(צילום: שאטרסטוק)

האתריום חוטף חזק יותר וצולל ב-9.5% לשווי של 2,375 דולר. הריפל צולל ב-10% למחיר של 0.64 דולר, הדוג'קוין נופל ב-15% לשווי של 0.11 דולר.
פוטין הכריז על מבצע צבאי, ורוסיה החלה בהתקפה על ערים מרכזיות באוקראינה, כולל קייב, שם נשמעים פיצוצים – כשהחשש הוא לפלישה כוללת למדינה.
הבריחה לחופי המבטחים: מחיר האג"ח האמריקאי מזנק - ותשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים נופלת ב-11 נק' בסיס לשיעור של 1.86%.
הזהב קופץ ב-1.8% לשווי של 1,943 דולר לאונקיה, מתכת הכסף מזנקת מעל ל-25 דולר לאונקיה. גם מחיר מתכת הפלדיום מזנק לשיא של 6 חודשים לשווי של יותר מ-2,500 דולר.
הדולר מטפס לעומת המטבעות העיקריים, כמו גם לעומת מקבילו הישראלי ונסחר תמורת 3.25 שקלים. המטבע האמריקאי בשיא של שלושה שבועות לעומת היורו, ומול סל 6 המטבעות העיקריים.
אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של בנק Hyposwiss: "נראה כי התקיפה הרוסית על אוקראינה משפיעה השפיה כלכלית נרחבת אך גם בגזרת המטבעות הקריפטוגרפיים. ניתן לראות שמגמת הירידה של הביטקוין ממשיכה עת נחתך מעל למחצית משוויו בנובמבר2021 שעמד על כ-70K$. צפוי להסתמן סופ"ש של טלטלות בהמשך למבצע עליו הכריז פוטין ושווקי הקריפטו יכנסו גם הם לאי וודאות".