סולו בשוק ההון: סטאבהאב הגישה בקשה להנפקה ראשונית בוול סטריט
פלטפורמת מכירת הכרטיסים פנתה ל-SEC; מהבקשה עולה כי בשנה שעברה רשמה הפסד של 2.8 מיליון דולר אך גם עלייה בהכנסות ל-1.77 מיליארד דולר; סטאבהאב התמזגה לפני חמש שנים לתוך חברת ויאגוגו, ושתיהן ממשיכות לפעול תחת שני השמות
פלטפורמת מכירת הכרטיסים סטאבהאב (StubHub) הגישה בקשה להנפקה ראשונית לציבור (IPO) למסחר בוול סטריט, במסגרתה חשפה צמיחה בהכנסות לצד הפסד שנתי קטן לשנת 2024.
על פי הדיווח שהוגש אתמול (ו') לרשות ני"ע האמריקאית (SEC), סטאבהאב רשמה הפסד של 2.8 מיליון דולר על הכנסות של 1.77 מיליארד דולר בשנה שעברה, זאת בהשוואה לרווח נקי של 405 מיליון דולר על הכנסות של 1.37 מיליארד דולר ב-2023. הרווח המתואם של החברה (EBITDA) הסתכם ב-299 מיליון דולר ב-2024, והוא אמנם נמוך מהשנה הקודמת, אך מהווה שיפור משמעותי לעומת ההפסד של 57 מיליון דולר ב-2022.
החברה, שבסיסה בניו יורק, טרם חשפה את ההיקף המוצע או את טווח המחירים של המניות למכירה, ותעשה זאת בדיווח עתידי כאשר תהיה מוכנה להתחיל בשיווק ההנפקה למשקיעים.
סטאבהאב כבר התכוננה להנפקה בשנה שעברה, לאחר שמכירותיה זינקו בעקבות סיבוב ההופעות The Eras Tour של טיילור סוויפט, אך דחתה את התוכניות בטענה של תנאי שוק לא נוחים, כפי שדווח בבלומברג ביולי.
מנכ"ל החברה, אריק בייקר, שהוא גם אחד ממייסדי סטאבהאב, עזב את החברה לפני שנמכרה לאיביי ב-2007 תמורת 310 מיליון דולר. בייקר הקים מאוחר יותר את פלטפורמת מכירת הכרטיסים ויאגוגו (Viagogo) באירופה. ב-2019, היא הסכימה לרכוש את סטאבהאב תמורת 4.05 מיליארד דולר. העסקה הושלמה בשנה שלאחר מכן, כאשר החברה המאוחדת המשיכה לפעול תחת שני השמות.
על פי הדיווח, בייקר מחזיק ב-5.2% ממניות מסוג A של החברה, וביחד עם מניות מסוג B שלו, הנושאות 100 זכויות הצבעה כל אחת, הוא מחזיק ביותר מ-90% מכוח ההצבעה בחברה לפני ההנפקה.
חברת מאדרון פרטנרס (Madrone Partners) מחזיקה ב-27% מהחברה וב-2.8% מכוח ההצבעה,WestCap Management מחזיקה ב-11% מהמניות ו-Bessemer Venture Partners מחזיקה ב-9.6%.
באמצעות הפלטפורמות שלהן, ויאגוגו וסטאבהאב מוכרות כרטיסים ביותר מ-200 מדינות.