סגור
סניף בנק דיסקונט תל אביב
סניף בנק דיסקונט בתל אביב (צילום: רויטרס)

דיסקונט גייס 800 מיליון דולר בהנפקת החוב הבינלאומית הראשונה בתולדותיו

הריבית שנושאת האג"ח היא 5.39% מדי שנה לחמש שנים; ההנפקה היא של אג"ח בכירה בשוקי חו"ל (senior bond), ומטרתה להרחיב את מקורות המימון של הבנק בקרב משקיעים מוסדיים זרים; לפני שבוע סיים בנק לאומי גיוס בחו"ל של אג"ח בהיקף של 500 מיליון דולר

בנק דיסקונט סיים את שלב התמחור בהנפקת החוב הבינלאומית הראשונה בתולדותיו. אתמול בערב גייס הבנק 800 מיליון דולר בהנפקת אג"ח, בה השתתפו משקיעים מוסדיים מארה"ב, בריטניה, מדינות האיחוד האירופי ומדינות נוספות.
הריבית שנושאת האג"ח היא 5.39% מדי שנה לחמש שנים. ההנפקה היא של אג"ח בכירה בשוקי חו"ל (senior bond), ומטרתה להרחיב את מקורות המימון של הבנק בקרב משקיעים מוסדיים זרים.
ריכוז ההנפקה בוצע על ידי הבנקים האמריקאיים Citigroup ו-Jefferies ו-Barclays מבריטניה כחתמי משנה בחו"ל ודיסקונט קפיטל בישראל.
בנק דיסקונט הוא לא הבנק היחיד מישראל אשר מגייס חוב בחו"ל. לפני שבוע סיים בנק לאומי גיוס בחו"ל של אג"ח בהיקף של 500 מיליון דולר. בנק הפועלים גייס בסוף שנת 2021 אג"ח לתקופה מקסימלית של 10.25 שנים ובריבית שנתית של 3.255%.
גיוס החוב של דיסקונט נערך קצת פחות משנה לאחר שגייס הון בהיקף של 1.4 מיליארד שקל על ידי הנפקת מניות. עם גיוס ההון הנהלת הבנק הסבירה כי הוא נעשה לשם צמיחה וההכנה של הבנק לקראת עליית ריבית.
ההון גויס אז על ידי מכירת מניות במחיר של 19.52 שקל למניה למוסדיים, אולם מאז ירד מחיר הבנק ב-7.5%, ומחיר מנייתו בימים אלו נאמד ב-18 שקל. שווי השוק של דיסקונט, הבנק הרביעי בגודלו בארץ, הוא 22.4 מיליארד שקל.