סגור

107 אלף עמודי תאורה יוכלו למדוד מהירות – בינתיים המידע לא יעבור למשטרה

לכלכליסט נודע כי פיילוט למדידת מהירות של כלי רכב כבר החל בכביש 531, בין הרצליה לכביש חוצה ישראל

לנתיבי ישראל יש 107 אלף עמודי תאורה שיכולים לשמש בעתיד גם למדידת מהירותן של מכוניות. ל"כלכליסט" נודע כי פיילוט מדידת מהירות של כלי רכב כבר החל בכביש 531, שמשתרע בין הרצליה לכביש חוצה ישראל. ועם זאת, יש להדגיש כי המידע על אודות מהירותן של המכוניות לא יימסר לידי משטרת ישראל.
היום הודיעה חברת אלקטרה על שדרוג של עמודי התאורה של נתיבי ישראל לתאורת LED, ואולם, לפי הודעת אלקטרה, בעתיד יחוברו עמודי התאורה למערכות שעוקבות אחר מהירות הנסיעה בכבישים שונים. מדובר בפרויקט עתידי – כלומר השדרוג לתאורת LED הוא השלב הראשון בהפיכת עמודי התאורה לעמודים "חכמים" שיצוידו גם בחיישני מדידת מהירות ובחיישנים שיאפשרו בעתיד תנועת רכב אוטונומי. בניגוד לפרויקט א 3 של משטרת ישראל המשמש רק למדידת מהירות לצורך אכיפה, במקרה של נתיבי ישראל הפרויקט ישמש למטרות ניהול של תנועה, כלומר האטה של מכוניות בעת הצורך באמצעות שימוש בשילוט משתנה.

1 צפייה בגלריה
כביש 531
כביש 531
כביש 531
(צילום: טל שחר)

יש לציין כי כבישי ישראל מרושתים כיום במספר גדול של מצלמות, חיישנים ואמצעי מדידה אחרים אשר מיועדים למגוון מטרות, החל בזיהוי גורמים פליליים וכלה במלחמה בגודש. דווקא בכל הקשור בעבירות מהירות במשטרת ישראל מעדיפים להמשיך ולהסתמך על מערכת א 3 המיושנת, אך עם זאת, למערכת א 3 כבר יש "תאריך תפוגה" ולא מן הנמנע שבחיפושיה אחר פתרון טכנולוגי משביע רצון שיחליף בבוא היום את מצלמות א 3, משטרת ישראל עשויה לבחון שימוש בתשתיות תיעוד מהירות קיימות.