סגור

אלקטרה תתקין גופי תאורה חכמים לנתיבי ישראל ב-600 מיליון שקל

במסגרת המכרז שבו זכתה, תחליף אלקטרה 107 אלף גופי תאורה בכבישי ישראל, שיכללו מצלמות חכמות וגלאי מהירות. המטרה, בין היתר: חיסכון בחשמל והפחתת זיהום אור

חברת אלקטרה תשתיות, חברת הבת של אלקטרה בע"מ, זכתה כקבלן יחיד במכרז לאספקת תשתיות "תאורה חכמה" לחברת נתיבי ישראל (נת"י) המנהלת ומתחזקת את מרבית רשת הכבישים הבינעירונית של ישראל. הצעתה של אלקטרה תשתיות עמדה על כ-600 מיליון שקל לפני מע"מ.


הזוכה במכרז תהיה אחראית על החלפת 107 אלף גופי תאורה ברשת הכבישים של ישראל. מדובר בתאורה "חכמה" מפני שאלו ייכללו בתוכן מצלמות חכמות, גלאי מהירות וספירה ועוד. בין היתר, מערכות התאורה יהיו מחוברות ברשת קולטני תקשורת סלולרית שיאפשרו בין היתר שליטה מרחוק ואפשרויות בקרה ברמת הפנס, החיישן והמצלמה.
החלפת רשת התאורה בישראל לתאורה חכמה תאפשר לנת"י להפעיל את התאורה באופן חכם וחסכני, לאגור מידע על התנהגות הנהגים בכביש ולבצע ניתוחים באופן שיקל על ניהול התנועה. לדוגמה, הגלאים יאפשרו להדליק ולהגביר תאורה לפני הגעת רכב לצומת חשוכה, ולעמעם ואף לכבות את התאורה במקומות שבהם התנועה דלילה.
שילוב של מערכות חכמות בכל הארץ יוכל להוביל לחיסכון משמעותי בחשמל, ולצמצום של זיהום אור שמשפיע על האדם והסביבה. לפי חטיבת האחזקה והתפעול של נת"י, שדרוג הרשת יוביל להפחתת צריכת חשמל עד 50% וחיסכון של כ-35 מיליון שקל בשנה.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר
מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר
מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר
(צילום: טל גבעוני)
אלקטרה תשתיות היא חברת בת של קבוצת אלקטרה. מנכ"ל החברה הוא איתמר דויטשר והיא נשלטת ע"י אלקו (48.2%) של האחים דניאל ומיכאל זלקינד. אלקטרה פועלת באמצעות החברות הבנות שבבעלותה, בחמישה מגזרי פעילות: פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל; פרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל; הפעלה, שירות ואחזקה; פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום, ומגזר הזכיינות. החברה הציגה בשנת 2021 רבעון שלישי מוצלח עם זינוק של 45% בשורת הרווח הנקי.
המהנדס ארז סיקסיק, סמנכ"ל תפעול ואחזקת רשת הכבישים הגדולה במדינה של חברת נתיבי ישראל: "מעבר לחיסכון של 40 מיליון שקל בשנה בהוצאות החשמל מכספם של כולנו - משלמי המסים - ולצד צמצום משמעותי בפגיעה הסביבתית, מדובר בהטמעת טכנולוגיות ראשונות מסוגן ליעודן בעולם, שילוב מערכות טכנולוגיות, שיאפשרו ניהול רשת הכבישים בצורה אפקטיבית יותר. קפיצת מדרגה אדירה זו עתידה להביא להצלת חיי אדם וחיסכון של עשרות מיליוני שקלים נוספים".
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "הזכייה הנוכחית ממשיכה את מגמת הגידול בצבר העבודות של אלקטרה בע"מ, כאשר הפעם נבחרה אלקטרה תשתיות כזכיינית בלעדית, שתספק את שירותי הסבות התאורה לחברת נתיבי ישראל בכל כבישי ישראל, המופעלים על ידה. הזכייה ממחישה פעם נוספת את יכולותיה הוורסטיליות של אלקטרה, הודות לידע והנסיון הרב שנצבר בקבוצה בכל תחומי פעילותה בעולמות של בנייה, תשתיות ותחבורה".