סגור
יורודרייב – רכבי יוקרה
אולם תצוגה של יורודרייב (רונן טופלברג)

הממונה על התחרות אישר: דלק רכב תמזג לתוכה את יורודרייב תמורת 100 מיליון שקל

הממונה על התחרות אישר את המיזוג בין דלק רכב ליורודרייב, חברת הליסינג השמינית בגודלה בישראל. באמצעות רכישת חברת ליסינג תוכל דלק לחזק את מעמדה בשוק ציי הרכב, שבו הביקוש לדגמים שלה נמוך יחסית, ובכך תצטרף ליבואנים כמו קרסו, לובינסקי ומכשירי תנועה, שכבר מחזיקים בחברות ליסינג

דלק רכב, יבואנית מאזדה, פורד, ב.מ.וו ודונגפנג מעדכנת כי השבוע התקבלה הודעת הממונה על התחרות שלפיה נתן הממונה הסכמה למיזוג בין דלק רכב וחברת הליסינג וההשכרה יורודרייב.
במהלך החודשים האחרונים חיזקה יורודרייב משמעותית את פעילות יבוא הרכב הדו-גלגלי והטרקטורונים שלה תחת מנכ"ל יורודרייב תומר קומרוב, אשר הגיע ליורודרייב ממטרו, שהשליטה בה נרכשה על ידי קבוצת קרסו, יבואנית רנו, ניסאן ואקספנג.
דלק רכב הודיעה בנובמבר אשתקד, כי היא מעוניינת ברכישת 50% ממניות יורודרייב תמורת 100 מיליון שקל. יורודרייב הנחשבת כיום לחברת הליסינג השמינית בגודלה בישראל, הוקמה ב-2001 על ידי אלי שמריך ושי מסיקה. בשנה שעברה ביצעה יורודרייב רכישות של כ-2,000 כלי רכב לצי החברה.
בכך מצטרפת דלק רכב למספר יבואנים השולטים בחברות ליסינג, בין אם בבעלות מלאה ובין אם בבעלות חלקית. כך, קבוצת קרסו מחזיקה בקרסו ליסינג, לובינסקי מחזיקה בפריים ליס, ומכשירי תנועה מחזיקה בחי"ל. מבחינת דלק רכב, מיזוג עם חברת ליסינג והשכרה הוא מהלך חשוב: כיום דלק רכב מייבאת לישראל מותגים יפניים, אמריקאיים וסיניים, אך מבחינה ריאלית, הימים שבהם דלק רכב ומאזדה שלטו בשוק הרכב הישראלי ללא עוררין נמצאים מאחוריה.
כיום למאזדה אין רכבים חשמליים או היברידיים להציע. פורד מתמחה בטנדרים ורכבי שטח, ואילו שוק היוקרה שבו פועלת ב.מ.וו הפך לשוק קשה בגלל הנחות אגרסיביות וכניסה של מתחרים סינים. באשר למותגים הסינים, מכירות NIO מתנהלות באיטיות יחסית ואינן מגיעות להיקף של 100 מכוניות בחציון, ואילו לדונגפנג שדלק רכב רכשה ממטרו יש כעת היצע יחסית מצומצם של דגמים, בעיקר קטנים.
המשותף לכל הדגמים הללו של דלק רכב, בין אם הם סינים ובין אם הם מערביים, הוא שיעור ביקוש נמוך יחסית בציי רכב, בין אם בגלל היעדר טכנולוגיות מתאימות (היעדר הנעה היברידית) ובין אם בעקבות תחרות מצד יצרנים אחרים שיש להם מוצרים רלוונטיים יותר. כניסה לשוק ציי הרכב באמצעות חברה, שלעת עתה אינה נחשבת לאחת הגדולות בשוק, עשויה לאפשר לדלק רכב הגדלה של אחיזת החברה בשוק ציי הרכב.