סגור

בלעדי
טסלה טרייד: יצרנית הרכב החשמלי נערכת לפתיחת מחלקת משומשות

יצרנית הרכב החשמלי שפועלת כבר שנה בישראל, נערכת לפתיחה של מחלקת טרייד אין: החלה לגייס עובדים שמתמחים בתמחור וחידוש רכבים משומשים. טרם ברור אם המחלקה תקבל גם מכוניות של חברות אחרות

טסלה ישראל נערכת לפתיחת חטיבת רכב משומש, כך נודע ל"כלכליסט". עד כה מסרה יצרנית הרכב החשמלי 6,000 מכוניות בארץ ללא כל פעילות טרייד אין. אך כעת, לאחר שחלפה כמעט שנה מכניסתה לשוק הישראלי ועם הצטברותן של מכוניות טסלה משומשות בשוק, נערכת היצרנית לפתיחת מחלקת טרייד אין ישראלית שתפעל תחת טסלה.


בשבועות האחרונים החלה טסלה ישראל לגייס עובדים שמתמחים בתמחור רכבים וחידוש של רכבים משומשים. החברה טרם הבהירה האם מחלקת הטרייד אין תקבל מכוניות טסלה בלבד, או גם מכוניות של חברות אחרות. עם זאת, סביר להניח שבהתאם למדיניות שבה נוקטת טסלה במדינות רבות, מחלקת הטרייד אין שלה תתמחה בתוצרת של היצרנית.

1 צפייה בגלריה
טסלה עמדת טעינה רכב חשמלי ב עזריאלי
טסלה עמדת טעינה רכב חשמלי ב עזריאלי
עמדת טעינה של טסלה
(צילום: תומר הדר)

פתיחתה של חטיבת טרייד אין תסייע גם לחדירה של דגמים עתידיים של טסלה לישראל: בפועל, בטסלה ישראל מיצו חלק ניכר מפוטנציאל החדירה של היצרנית לשוק המקומי וזאת למרות שבישראל משווק רק דגם אחד של טסלה - מודל 3. השבוע צפוי איגוד יבואני הרכב לפרסם כי כ-290 אלף מכוניות חדשות נמסרו על ידי יבואני הרכב בשנה החולפת וכאמור מעל ל-6,000 מהן הן טסלות.
המשמעות של מהלך כזה היא שעם תחילת שיווק טסלה מודל Y בישראל, יימצאו לא מעט בעלי מכוניות טסלה 3 בישראל שימכרו את מכוניותיהם כדי להשתדרג לרכב הכביש-שטח של החברה. יציאה של כמות כה גדולה של מכוניות לשוק - על אחת כמה וכמה בתקופה שבה כבר מתקיים סחר ער במכוניות טסלה משומשות על ידי ספקולנטים - פוגעת בסופו של דבר ביצרנית. לכן, הגיוני שבמקביל לתחילת שיווקו של מודל Y בישראל, תוקם פעילות תומכת. בטסלה לא הגיבו לדברים.