סגור

ריקול לחצי מיליון דגמי טסלה בגלל בעיות בטיחות

המצלמה האחורית עלולה להפסיק לתפקד במקרה של טריקת דלת תא המטען בדגמים 3 ו-S, ולהגדיל את הסיכון לתאונה. מדובר במכוניות משנות ייצור שלא נמכרו בישראל

טסלה תיאלץ לבצע קריאת תיקון בטיחותית ב-475 אלף דגמי מודל 3 ומודל S בגלל תקלות שמגבירות את הסיכון לתאונות.



1 צפייה בגלריה
רכב טסלה מודל S טסלה S
רכב טסלה מודל S טסלה S
טסלה S
(צילום: טסלה )

הריקול כולל 356,309 מכוניות מדגמי מודל 3 משנות ייצור 2017-2020 ו-119,009 דגמי מודל S היקרים יותר מאותן שנים. לפי הודעת הממשל האמריקאי, במודל 3 פתיחה וסגירה דלת תא המטען עלולה לגרום נזק לכבל שאליו מחוברת המצלמה, ולגרום לה להפסיק לתפקד. במודל S בעיות במנגנון הנעילה של תא המטען הקדמי עלולות לגרום לדלת תא המטען להיפתח בלי התרעה ובלי מעורבות של הנהג, ולהסתיר את שדה הראייה שלו.
באופן חריג למקובל בענף ההודעה על הקריאה לתיקון יצאה מהרשות לבטיחות בדרכים מהירות בארה"ב, ולא מהחברה עצמה, מה שרומז על מעורבות הממשל האמריקאי בחיוב טסלה לטפל בבעיה. רוב יצרני הרכב מכריזים על ריקולים יזומים לפני שהממשל מתערב.
יצוין כי המכוניות שנמכרו בישראל ללקוחות הן משנת ייצור 2021.
טסלה נמצאת תחת כמה חקירות נפרדות של רשות הבטיחות האמריקאית. רק בשבוע שעבר היא הודיעה כי תבטל את האפשרות של הנהג לשחק בזמן נסיעה במשחקי הווידיאו שמותקנים על המסך המשמש אותו לנהיגה, ועלולים לגרום לו להסחת דעת. ההודעה הגיע יממה לאחר הודעה של הרשות על פתיחת חקירה בנושא.