סגור

בלעדי
החשמלית העממית של פולקסווגן הגיעה לישראל לניסוי

הניסוי, בשיתוף היבואנית צ'מפיון מוטורס, נועד לבחון את התאמתה של ה-ID3 לסביבת נהיגה ישראלית. בין היתר תיבדק יכולת קריאת תמרורים ומידת ההתאמה לתשתיות הטעינה המקומיות

צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, ייבאה ארצה בימים האחרונים מכוניות חשמליות ראשונות של היצרנית, כך נודע ל"כלכליסט".


המכוניות, מדגמי פולקסווגן ID3, הגיעו לישראל בימים האחרונים ונמצאות בארץ לצורך ניסוי שעורכת יצרנית הרכב הגרמנית בישראל בשיתוף עם יבואנית פולקסווגן.
במסגרת הניסוי נבדקת בין היתר התאמתן של המכוניות לסביבת נהיגה ישראלית (לדוגמה יכולת קריאת תמרורים) ובדיקה להתאמה לתשתיות הטעינה המקומיות.
ה-ID3 נחשבת לחוד החנית של "המתקפה החשמלית" של פולקסווגן על שוק הרכב העולמי. בפועל מדובר במכונית ראשונה שמיועדת להתחרות ראש בראש במכוניות כדוגמת ניסאן ליף מחוץ, ופולקסווגן גולף מבית.

1 צפייה בגלריה
מכונית חשמלית פולקסווגן ID3
מכונית חשמלית פולקסווגן ID3
ה-ID3, מכונית חשמלית של פולקסווגן

ה-ID3 משווקת בעולם במספר גרסאות מנוע ובמספר גרסאות סוללה, שמאפשרות טווח נסיעה שנע בין כ-300 קילומטרים לגרסת הבסיס לכ-550 קילומטרים עבור הגרסה הבכירה.
פולקסווגן עצמה הצהירה מספר פעמים בשנים האחרונות, בצל לקחי פרשת "דיזלגייט", כי במהלך השנים הקרובות תצמצם את היצע דגמי הבנזין והדיזל שלה עד מחיקתם המלאה, זאת במקביל להצגת דגמי ה-ID החשמליים.
בתוך כך, המאמצים החשמליים של פולקסווגן ומה שהפך לבדיחת ה-1 באפריל המאוד לא מוצלחת, סיבכו את היצרנית הגרמנית. אתמול הודיעה הרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC) כי תפתח בחקירה של התנהלות החברה בכל הקשור בשינוי השם ל-VOLTSWAGEN - זאת מכיוון שלפי ה-SEC, למרות שמדובר בבדיחה, יתכן שמדובר גם בהונאת משקיעים.
יש לציין בהקשר זה כי פולקסווגן רחוקה מלהיות יצרנית הרכב הראשונה שמפרסמת בדיחות 1 באפריל - במשך עשרות שנים יצרני רכב שונים מפרסמים בדיחות 1 באפריל בשלהי מרץ ועושים זאת ברצינות תהומית, החל בהצהרות של סקודה על בניית מכונית שמסוגלת להחריש צעקות של ילדים וכלה בהצהרות של יונדאי על בניית מכונית מיוחדת לאפיפיור על בסיס יונדאי I10 הזעירה.
בצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אישרו את הגעת רכבי הניסוי לישראל. מצ'מפיון מוטורס נמסר: "רכבי ID3 בודדים הגיעו לארץ לתקופה קצרה תחת אישור יבוא זמני במסגרת בדיקות וניסוי שמבצעת צ'מפיון מוטורס בתיאום עם יצרן הרכב. לדגמים אלה טרם ניתן אישור יבוא קבוע".