סגור

הותר לפרסום: מנהלי קבוצת גבאי נעצרו בחשד לעבירות מס

לפי החשד, בני המשפחה רכשו לעצמם דירות במחירים מוזלים בפרויקט שבנו בת"א ודיווחו דיווחים כוזבים למס הכנסה. לפי רשות המסים, ישנן עדויות לעסקאות נוספות גם בחברות אחרות בשליטתם. פרקליטם: "החקירה על רקע סכסוך עסקי"

מנהלי קבוצת גבאי ("גבאי ייזום וביצוע בע"מ") נעצרו בחשד לעבירות מס ושוחררו בתנאים מגבילים, כך התיר לפרסום היום (ב') בית משפט השלום בראשון לציון. החשודים שנעצרו ושוחררו בתנאים מגבילים הם בעל השליטה בחברה וסמנכ"ל הפיתוח העסקי שלה אלי גבאי, המנכ"לית מיה גבאי-טובול, סמנכ"לית השיווק והמכירות אורית טירר-גבאי ורועי פפר, המשמש כמנהל מכירות בחברה. שלושה מארבעת החשודים הם אחים וילדיו של יו"ר החברה, שמשון גבאי.


על-פי החשד, המנהלים ביצעו הנמכה של מחירי דירות ששיווקה החברה, ערכו חוזים כוזבים לעניין שווי העסקאות, דיווחו דיווחים כוזבים למס הכנסה ומיסוי מקרקעין אודות שווי העסקאות, וקיבלו תשלום במזומן בניגוד לחוק עבור ההפרש בין השווי המדווח לתמורה האמיתית.

1 צפייה בגלריה
פרויקט ה בנייה ארבר ב רחוב ארבר 13 תל אביב  בנייה בניין מגורים נדלן
פרויקט ה בנייה ארבר ב רחוב ארבר 13 תל אביב  בנייה בניין מגורים נדלן
פרויקט ארבר 13 בתל אביב
(צילום: יריב כץ)

בנוסף, במהלך החקירה של רשות המסים התגלו ראיות לכך שחלק מהמנהלים אף רכשו דירות מהחברה עבור עצמם, תוך הנמכת שווי הנכסים ודיווח כוזב לרשות המסים על העסקאות. מהחקירה עולה כי שלושה מתוך ארבעת החשודים רכשו דירות 5 חדרים בשטח 129 מ"ר בבניין שבנתה החברה ברחוב ארבר 13 בתל-אביב תמורת סכום של כ-2.1 מיליון שקל המשקף שווי של כ-16 אלף שקל למ"ר. זאת, כאשר יתר הדירות בבניין נמכרו לפי שווי של 36-21 אלף שקל למ"ר.
כמו כן, עלה החשד כי הדירות נמכרו למנהלים בחברה בידיעה ובהסכמה שכל דירה תפוצל לשתי דירות נפרדות, כאשר עלות הבנייה והפיצול תהיה על חשבון החברה. כך יצא שבמחיר של קצת יותר משני מיליון שקלים, קיבל כל אחד משלושת המנהלים החשודים בעבירה זו שתי דירות בתל אביב, עם חניה ומחסן צמודים. בידי היחידה החוקרת ישנם נתונים בנוגע לביצוע עסקאות נוספות של אותם חשודים מול חברות אחרות בשליטתם, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
מעו״ד אורי שפיגל, המייצג את החברה ומשפחת גבאי, נמסר בתגובה: "הרקע לחקירה של רשות המיסים הוא סכסוך עסקי שמתנהל בבתי משפט בין מרשיי לצדדי ג׳ בנוגע למספר דירות בפרויקט ספציפי שבנייתו הושלמה. מרשיי משתפים פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה. אנו סמוכים ובטוחים שבסיומה יתברר כי התנהלותם הייתה ללא דופי וכי לא נפל בה כל פגם".