מסתמן: הטיסות לחילוץ ישראלים בחו"ל יחלו בימים הקרובים
טיסות ראשונות בתשלום ייצאו מלרנקה ואתונה, ובהמשך ארצות הברית ובנגקוק, הרישום יתבצע באתרי חברות התעופה הישראליות. בשלב הראשון מאושרות שתי נחיתות בשעה שימריאו רק בשעות היום, כך שייקח למדינה שבועות ארוכים להשיב מעל 200 אלף ישראלים שתקועים בחו"ל
לקראת תחילת טיסות החילוץ: משרד התחבורה מארגן טיסות חילוץ יחד עם חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע וישראייר. הטיסות יהיו בתשלום, כפי שקרה בטיסות חילוץ בעבר, אך המחיר טרם נקבע. במקביל, חברות התעופה דורשות פתרון לבעיית התיירים והישראלים שנתקעו בארץ, ותגבור מספר הטיסות שיורשו לנחות בישראל.
לפי הצפי, במהלך הימים הקרובים יחלו טיסות חילוץ לישראלים בחו"ל, כשהראשונות צפויות לצאת מלרנקה ומאתונה ובהמשך מארצות הברית ומבנגקוק. הרישום לטיסות יתבצע באתרי חברות התעופה הישראליות, כאשר בשלב הראשון מאושרות שתי נחיתות בשעה בלבד שימריאו רק בשעות היום, כך שייקח למדינה שבועות ארוכים להשיב מעל 200 אלף ישראלים שתקועים בחו"ל. לבקשת חברות התעופה, נבחנות אפשרויות נוספות על מנת להרחיב את מספר הנחיתות בנתב"ג.
סוגיה נוספת היא המראת המטוסים מישראל. חברות התעופה קיבלו הנחיה ממשרד התחבורה לא להעלות נוסעים למטוסים בטיסות חזרה לחו"ל, ולמעשה למנוע מישראלים ותיירים לצאת מהארץ. בשיחה עם משרד התחבורה התריעו חברות התעופה כי מדובר בדרישה לא סבירה, שכן לא ניתן להכריח אנשים, ישראלים וזרים, להישאר בארץ ובוודאי שלא בעת מלחמה. הסיבה הרשמית של משרד התחבורה היא חשש מהתקהלויות בנתב"ג, מצב שממילא יתרחש עם תחילת טיסות החילוץ. אך סיבה נוספת היא שהמשרד לא מעוניין שוב להתעסק בטיסות חילוץ שישיבו ישראלים לארץ במידה שהמרחב האווירי ישאר סגור עוד זמן רב.
במהלך דיונים שנערכו עם חברות התעופה הציע מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ, לערוך את כל תהליך נוסע יוצא, שאורכו כ-3 שעות, מחוץ לנתב"ג. ברלוביץ הסביר שניתן לבצע את פרוטוקול טרום הטיסה במספר ריכוזים שונים, כמו מלונות סמוכים לנתב"ג, שם יערכו נהלי ביטחון, צ'ק אין ואף ביקורת גבולות, ומשם להסיע את הטסים באוטובוסים סטריליים ישירות עד המטוסים. באופן זה מטוס ינחת, יוריד נוסעים שבים, יעלה נוסעים יוצאים, וימריא בחזרה בלי עיכובים בשדה ומבלי לגרום לעומסים בנתב"ג.