סגור
לוחמי חטיבת הנח"ל ב רצועת עזה 10.4.24 מלחמת עזה
חיילי צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)

אותרה גופת הנער שנעדר מאתמול: "נרצח בפיגוע"; פצוע קשה מפיצוץ כטב"ם בחניתה

עשרות נפגעו בעימותים ביו"ש לאחר רצח הנער בנימין אחימאיר; צה"ל: מתגברים פלוגות וכוחות מג"ב נוספים; שר הביטחון גלנט קרא למתנחלים שלא לקחת את החוק לידיים; פצוע קשה מפיצוץ כטב"ם בחניתה; ברצועת עזה הושמדו שלושה משגרים שכוונו למרכז הארץ

בישראל מאשרים: עשרות כטב"מים שוגרו מאיראן - דיווחים על המתקפה האיראנית בידיעה נפרדת.
22:30 - ירדן סוגרת זמנית את המרחב האווירי שלה; הקבינט יתכנס בבור בקריה. הקבינט לניהול המלחמה יתכנס בשעה 23:00 וכשעה וחצי לאחר מכן, ייפגשו חברי הקבינט המדיני-ביטחוני, המורחב. בניגוד לפגישות האחרונות, הקבינט יתכנס בבור בקריה ולא בחדר הדיונים בקומת ראש הממשלה. בישראל מעריכים שהמתקפה האיראנית תתמקד ביעדים צבאיים.
בתוך כך, רשות פיקוח התעופה האזרחית הירדנית הודיעה על סגירה באופן זמני של המרחב האווירי לכל הטיסות היוצאות והנכנסות החל מהשעה 23:00. בעקבות כך הודיעה אל על כי טיסות LY082 ו-LY088 מתאילנד חוזרות על עקבותיהן וינחתו בבנגקוק. (איתמר אייכנר)
21:50 - היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן שוחח עם הנגבי: "לארה"ב מחויבות מברזל לביטחון ישראל". היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן שוחח עם מקבילו, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, על האירועים במזרח התיכון והחשש למתקפה איראנית נגד ישראל. "במהלך השיחה חזרתי על מחויבות הברזל של ארצות הברית לביטחון ישראל", אמר סאליבן אחרי השיחה. (איתמר אייכנר)
20:45 - החשש ממתקפה איראנית: איסור על קיום פעילויות חינוכיות בכל הארץ. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע על שינוי בהנחיות פיקוד העורף, על רקע הכוננות למתקפה איראנית: "בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהלילה בשעה 23:00 יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורים ירוקים - הגבלת התהקלות עד 1,000 אנשים".
20:41 - אלפי מפגינים בצומת קפלן בת"א, בני משפחות חטופים לנתניהו: "הפקרת אותם". אלפי בני אדם מפגינים בקריאה לבחירות ולהשבת החטופים בצומת קפלן בתל אביב. במקביל, עם פתיחת ההפגנה בשער בגין, סמוך לקריה, בני משפחות חטופים הגיבו ל"הודעה השקרית והמניפולטיבית שפרסמה לשכת ראש הממשלה", ומסרו: "נתניהו - אם כדי לקבל את אהובינו מהר ובחיים המחיר הוא סיום המלחמה, אתה חייב להסכים לסיים את המלחמה ולהחזיר את כל החטופים בעסקה עכשיו. אחר כך תתפנו לטפל בשאר האיומים מעזה. 190 ימים אחרי שהפקרת אותם, וכשברור לכל עם ישראל שאתה מטרפד עסקה ובגללך נשים נאנסות וחטופים נרצחים, המחויבות שלך היא קודם להציל את חיי החטופים שעוד אפשר להציל". (אדם קוטב, יעל צ'כנובר)
13 צפייה בגלריה
מפגינים ב קפלן תל אביב הפגנה מחאה 13.4.24
מפגינים ב קפלן תל אביב הפגנה מחאה 13.4.24
מפגינים בקפלן בת"א, הערב
(צילום: JACK GUEZ / AFP)

13 צפייה בגלריה
מפגינים בכיכר החטופים חטופים הפגנה מחאה 13.4.24
מפגינים בכיכר החטופים חטופים הפגנה מחאה 13.4.24
מפגינים בכיכר החטופים בת"א, הערב
(צילום: REUTERS/Hannah McKay)

13 צפייה בגלריה
מפגינים בכיכר החטופים חטופים הפגנה מחאה 13.4.24
מפגינים בכיכר החטופים חטופים הפגנה מחאה 13.4.24
(צילום: יובל חן)
19:59 - כטב"ם נפל במרחב כפר בלום, אין נפגעים; צה"ל תקף תשתיות חיזבאללה בלבנון. כטב"ם שחצה משטח לבנון נפל במרחב כפר בלום, אין נפגעים. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי". עוד ציין דובר צה"ל כי "מטוסי קרב תקפו מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים טיר חרפא, עלמא א-שעב, ויארין שבדרום לבנון". (אלישע בן קימון, איתן גליקמן)
19:28 - מאות מוחים סמוך לבית נתניהו בקיסריה, 3 נעצרו: "משטרה פוליטית שמחבלת בזכות המחאה". מאות בני אדם מפגינים סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. כוחות משטרה ומג"ב רבים נמצאים באזור על מנת לשמור על הסדר. עוד לפני תחילת המחאה עצרה המשטרה שלושה פעילים מתנועת "לוחמי כיפור 73". מהתנועה נמסר בתגובה כי "זו משטרה פוליטית שמחבלת בכוונת מכוון בזכות המחאה ובחופש הביטוי. אסור לעבור לסדר היום על ההתעמרות ומעצרי השווא שמשקפים את המשך ההידרדרות של הדמוקרטיה הישראלית תחת נתניהו, בן גביר וחבריהם".
מאות מפגינים משתתפים בצעדת מחאה בחיפה, וקוראים להקדמת הבחירות ולשחרור החטופים. הצעדה מתבצעת מהאודיטוריום במרכז הכרמל לעבר צומת חורב, והמפגינים מניפים שלטים שעליהם נכתב, בין היתר, "ממשלת ישראל נגד עם ישראל. בחירות עכשיו" ו"זה או הסוף שלו או הסוף שלנו". במקביל, מאות מפגינים קוראים להדחת הממשלה והשבת החטופים בצומת כרכור. (ליאור אל-חי, איתן גליקמן)
13 צפייה בגלריה
מפגינים נגד בנימין נתניהו ב קיסריה 13.4.24
מפגינים נגד בנימין נתניהו ב קיסריה 13.4.24
מפגינים בקיסריה
(צילום: איתן גליקמן)

13 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה מחאה ברחובות 13.4.24
מפגינים הפגנה מחאה ברחובות 13.4.24
מפגינים ברחובות
(צילום: עדי כהן)
19:05 - לאחר רצח הנער והעימותים, צה"ל הודיע: מתגברים פלוגות וכוחות מג"ב נוספים ביו"ש. דובר צה"ל עדכן כי עשרות ישראלים ופלסטינים נפגעו בעימותים שהתפתחו בשעות האחרונות בכמה מוקדים באזור יהודה ושומרון, לאחר איתור גופתו של הנער בנימין אחימאיר. "במהלך העימותים בוצע יידוי אבנים וירי. כוחות רבים של צה"ל ומג"ב נערכו במרחבים השונים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. נכון לשעה זו כלל האירועים הסתיימו", מסר דובר צה"ל. הוא הוסיף: "לצד הכוחות הפרוסים במרחב, הוחלט על תגבור של מספר פלוגות של צה"ל וכוחות מג"ב נוספים. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר המחבלים שרצחו את בנימין אחימאיר". (איתן גליקמן)
18:35 - צה"ל: חבר כיתת כוננות בקיבוץ חניתה נפצע קשה מהתפוצצות כטב"ם נפץ. דובר צה"ל הודיע כי כתוצאה מנפילת כטב״ם נפץ מוקדם יותר היום במרחב חניתה, נפצע באורח קשה חייל צה"ל במילואים, חבר כיתת הכוננות בקיבוץ. החייל פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה. (איתן גליקמן)
17:36 - אזעקות ביישובים בגליל המערבי
16:31 - גלנט: "בנימין אחימאיר נרצח בידי מחבל שפל, נגיע אליו ונמצה איתו את הדין". שר הביטחון יואב גלנט התייחס לפיגוע שבו נרצח בנימין אחימאיר בן ה-14 בבנימין, ואמר כי הוא "נרצח בדם קר בידי מחבל שפל. מערכת הביטחון תגיע אל הרוצח ותמצה איתו את הדין, כפי שעשינו עם כל מחבל ורוצח". גלנט פנה לציבור, והוסיף: "תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים". (ynet)
16:27 - צה"ל: שני כטב"מי נפץ התפוצצו בחניתה. דובר צה"ל עדכן בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב חניתה כי זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. הוא הוסיף: "שני כטב"מי נפץ חצו משטח לבנון לעבר ישראל והתפוצצו במרחב חניתה. כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי בדרום לבנון".
15:30 - אזעקות הופעלו ביישובים גורן, עבדון, חניתה, אילון, יערה, אדמית וערב אל עראמשה שבגליל המערבי.
15:16 - צה"ל אישר: פלסטיני נהרג בכפר אל-מורייר. צה"ל אישר כי פלסטיני נהרג בכפר אל-מורייר, הסמוך למאחז מלאכי שלום שלידו נמצאה גופת הנער בנימין אחימאיר. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית, ההרוג, יעקוב אל-נסאן, נהרג מירי מתנחל. (רוני גרין שאולוב)
15:15 - דיווח פלסטיני: הרוג מירי מתנחל בכפר הסמוך למאחז שבו אותרה גופת בנימין אחימאיר. סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא מדווחת כי פלסטיני בשם יעקוב אל-נסאן נורה למוות על ידי מתנחל בכפר אל-מורייר, הסמוך למאחז מלאכי שלום, שבו אותרה גופתו של הנער בנימין אחימאיר. במקביל, צה"ל הודיע שעשרות המתנחלים שביצעו מעשי אלימות בכפר דומא, גם הוא סמוך למאחז, הוצאו מהמקום. (עינב חלבי, רוני גרין שאולוב)
15:00 - צה"ל על החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי: "אין נפגעים, הפרטים בבדיקה". דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במקביל שורת מטרות של חיזבאללה בארבעה אזורים שונים בדרום לבנון. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "במסגרת התקיפה, הותקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים חולא ובית ליף, ושתי מפקדות של הארגון במרחבים אל עדייסא וא-טייבה". עוד נמסר בהקשר ההתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו מוקדם יותר בשורת יישובים בגליל המערבי, כי "הפרטים מצויים בבדיקה, אין נפגעים". (איתן גליקמן)


14:58 - דיווח: חברת התעופה ההולנדית KLM תפסיק לטוס מעל ישראל ואיראן. על רקע ההסלמה באזור, חברת התעופה ההולנדית KLM תפסיק לטוס מעל ישראל ואיראן. כך דיווחה סוכנות הידיעות ההולנדית ANP מפי דובר של חברת KLM. מוקדם יותר, חברת התעופה האוסטרלית Qantas Airways הודיעה על ניתוב מחדש של מסלולי הטיסה בין פרת' לבין לונדון, בשל "חששות בעקבות המצב במזרח התיכון". ההחלטה של Qantas Airways מגיעה לאחר שחברת התעופה האוסטרית Austrian Airlines הודיעה על הפסקת הטיסות מווינה לטהרן עד 18 באפריל, וחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה על הארכת השהיית הטיסות לטהרן, גם עד 18 באפריל.

13 צפייה בגלריה
מטוס KLM
מטוס KLM
מטוס של KLM
(צילום: שאטרסטוק)

14:55 - דיווחים פלסטיניים: 5 נורו בכפר סמוך למאחז בו אותרה גופת הנער בנימין אחימאיר. סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה כי חמישה פלסטינים נורו על ידי מתנחלים בכפר אל-מורייר, הסמוך למאחז מלאכי שלום, שבו אותרה גופתו של הנער בנימין אחימאיר. לפי הדיווח, מתנחלים פתחו באש גם על מסע הלוויה של ג'יהאד עפיף אבו-עליא בן ה-25, שלפי הפלסטינים נהרג אתמול במהלך עימותים עם מתנחלים בכפר. במקביל, נמסר מצה"ל כי מתנהלים עימותים בין פלסטינים למתנחלים בכפר דומא, גם הוא סמוך למאחז - שם לפי דיווחים פלסטיניים, מתנחלים מציתים רכבים. עוד נמסר מצה"ל כי כוחות מנסים להשתלט על העימותים. (עינב חלבי, רוני גרין שאולוב)
14:40 - כוחות הביטחון: הנער בנימין אחימאיר נרצח בפיגוע טרור, מרדף אחר החשודים. צה"ל, שב"כ והמשטרה הודיעו כי הנער בנימין אחימאיר, שנעדר מאז אתמול בבוקר וגופתו אותרה בצהריים במאחז מלאכי שלום בבנימין, נרצח בפיגוע טרור. "חקירת האירוע נמשכת. כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחר החשודים בביצוע הפיגוע", נמסר בהודעת כוחות הביטחון. (רוני גרין שאולוב, איתן גליקמן)
14:20 - אותרה גופת הנער בן ה-14 שנעדר מאז אתמול בבנימין, נתניהו: הוא נרצח. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הנער בנימין אחימאיר (14), שנעדר מאז אתמול בבוקר, נרצח. "כוחות צה"ל ושב"כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה. אנחנו נגיע אל הרוצחים וסייעניהם כפי שאנחנו עושים עם כל מי שפוגע באזרחי מדינת ישראל", אמר. כוחות צה"ל איתרו בצהריים במאחז מלאכי שלום את גופתו של הנער, תושב ירושלים. על פי החשד, אחימאיר, שעבד כרועה צאן במקום, נרצח אחרי שיצא מהחווה - ולא שב למאחז, בזמן שהעדר שרעה כן חזר. (רוני גרין שאולוב, איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
הנער בנימין אחימאיר שנרצח
הנער בנימין אחימאיר שנרצח
בנימין אחימאיר
14:10 - דובר צה"ל לאחר ההשתלטות על הספינה: "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר בהצהרה רשמית, לאחר השתלטות הכוחות האיראניים על הספינה בבעלות ישראלית חלקית במיצר הורמוז, ואמר כי "איראן תישא בהשלכות אם תבחר להסלים את המצב עוד יותר" .לדברי הגרי, "ישראל בכוננות גבוהה. הגברנו את המוכנות שלנו להגנה ממתקפה איראנית. אנחנו גם מוכנים להגיב". מוקדם יותר, סוכנות הידיעות האיראנית דיווחה כי כוחות מיוחדים של הצי האיראני השתלטו באמצעות מסוק על הספינה "MSC ARIES", שהיא "בעלת קשר לישראל". לפי הדיווח, הספינה מועברת למים הטריטוריאליים של איראן. (איתן גליקמן)

13 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
14:00 - איראן: "השתלטנו על ספינה עם קשר לישראל, מעבירים אותה לשטחנו". סוכנות הידיעות האיראנית דיווחה כי כוחות מיוחדים של הצי האיראני השתלטו באמצעות מסוק על הספינה "MSC ARIES", שהיא "בעלת קשר לישראל". לפי הדיווח, הספינה מועברת למים הטריטוריאליים של איראן. מוקדם יותר, דיווחה סוכנות הידיעות AP כי הספינה, עליה השתלטו כוחות איראניים במצר הורמוז סמוך לחופי איחוד אמירויות, היא בבעלות חלקית של איש העסקים הישראלי אייל עופר.(איתמר אייכנר ורויטרס)
13:10 - הוסר החשש מחדירת כלי טיס עוין לגליל המערבי. פיקוד העורף הודיע כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו בשורת יישובים בגליל המערבי - האירוע הסתיים. (איתן גליקמן)
13:00 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים אלקוש, נטועה, פסוטה ואבירים שבגליל המערבי.
12:20 - דיווח סעודי: כוחות איראניים השתלטו במצר הורמוז על ספינה פורטוגלית. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי כוחות איראניים השתלטו על הספינה הפורטוגלית "MCS ARIES" במצר הורמוז. מקורות מסרו לערוץ כי "מדובר בספינה מסחרית שהייתה בדרכה להודו, ועל סיפונה היו 20 אזרחים פיליפינים". עוד נמסר כי הספינה נמצאת בבעלות חלקית של חברה מקבוצת זודיאק של איש העסקים אייל עופר(ליאור בן ארי)

13 צפייה בגלריה
מסוק איראני משתלט על הספינה MSC ARIES
מסוק איראני משתלט על הספינה MSC ARIES
מסוק איראני משתלט על הספינה MSC ARIES
(צילום: AP)

12:10 - דיווחים: פשיטה על ספינה ליד איחוד האמירויות, גורם ביטחוני אזורי: איראן אחראית. פשיטה בוצעה באמצעות מסוק על ספינה ליד מיצרי הורמוז, סמוך לחופי איחוד האמירויות. כך לפי תיעוד שהגיע לידי סוכנות הידיעות AP. לפי הדיווח, גורם ביטחוני במזרח התיכון אמר כי איראן עומדת מאחורי המתקפה. מוקדם יותר, סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) דיווחה על "תקרית" באותו אזור.
12:00 - הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין לגליל העליון. פיקוד העורף הודיע כי בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון - האירוע הסתיים.
11:55 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל העליון. התרעות על חשד לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים דפנה, שאר ישוב, שניר, קיבוץ דן, רג'ר, הגושרים, להבות הבשן, גונן, כפר בלום, שדה נחמה, שמיר, כפר סאלד, עמיר ונאות מרדכי שבגליל העליון.
11:20 - טראמפ: "אירועי 7 באוקטובר יכולים להסתיים במלחמת עולם, ביידן לא כשיר". נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תקף את ג'ו ביידן, כינה אותו "לא כשיר", ואמר כי האזהרות האמריקניות מפני תקיפה אפשרית של איראן בישראל הן "די פתטיות". לפי הדיווח של העיתון הבריטי ה"דיילי מייל", טראמפ אמר: "אם אני הייתי הנשיא - איראן לא הייתה מאיימת לתקוף את ישראל. היא מעולם לא תקפה כשאני הייתי הנשיא, היא לא הייתה בעמדה לעשות את זה ולא היו לה משאבים". לדבריו, "אירועי 7 באוקטובר יכולים להסתיים במלחמת עולם. זו תקופה מפחידה ויש לנו נשיא שלא יכול לחבר שני משפטים ביחד".

13 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ בכנס בפברואר בפריימריז למפלגה הרפובליקאית
דונלד טראמפ בכנס בפברואר בפריימריז למפלגה הרפובליקאית
דונלד טראמפ
(צילום: AP/Paul Sancya)
10:15 - הולנד: נסגור מחר את השגרירות בטהרן כ"אמצעי זהירות". הולנד הודיעה כי תסגור מחר את השגרירות שלה בטהרן כ"אמצעי זהירות". זאת על רקע האיומים על תקיפה איראנית בישראל, והאפשרות לפעולת תגמול.
09:15 - צה"ל: חיל האוויר השמיד ברצועה 3 משגרים - עם 20 רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ. דובר צה"ל הודיע כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו הלילה שלושה שיגורים לעבר העיר שדרות, וכי כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את אזור השיגור ברצועת עזה. עוד נמסר כי "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו שלושה משגרים בהם היו כ-20 רקטות מוכנות לשיגור למרכז הארץ". לפי הודעת דובר צה"ל, "לאורך היממה האחרונה, במספר מטסי תקיפה ממוקדים, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו יותר מ-30 מטרות טרור ברחבי הרצועה, בהם תשתיות טרור, מבנים צבאיים ומשגרי נ"ט". (איתן גליקמן)


09:05 - החשש מהאיומים האיראניים: חברת תעופה אוסטרלית מנתבת טיסות - הרחק מהמזרח התיכון. חברת התעופה האוסטרלית Qantas Airways הודיעה על ניתוב מחדש של מסלולי הטיסה בין פרת', בירת אוסטרליה המערבית, לבין לונדון, בשל "חששות בעקבות המצב במזרח התיכון". הטיסות ינותבו דרך סינגפור, על מנת להימנע מקרבה לאזור המזרח התיכון בשל האיומים על מתקפה איראנית בישראל. ההחלטה של Qantas Airways מגיעה לאחר שחברת התעופה האוסטרית Austrian Airlines הודיעה על הפסקת הטיסות מווינה לטהרן עד 18 באפריל, וחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה על הארכת השהיית הטיסות לטהרן, גם עד 18 באפריל. (רויטרס)
08:55 - הפלסטינים: 5 פצועים בתקיפת מתנחלים בכפר באזור רמאללה. הסהר האדום הפלסטיני דיווח כי חמישה פלסטינים נפצעו הלילה בתקיפת מתנחלים בכפר אבו פלאח, צפון-מזרחית לרמאללה. לדברי הסהר האדום, שני פצועים הועברו לבית חולים. מקורות מקומיים אמרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא כי מתנחלים תקפו והכו מספר צעירים, וירו לעבר בתים - אך לא דווח על נפגעים מירי. עוד אמרו המקורות כי המתנחלים גם גנבו רכבים פלסטיניים מהכפר. (עינב חלבי)
08:30 - צה"ל: תקפנו מתחם צבאי גדול של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי גדול של חיזבאללה במרחב ריחן שבדרום לבנון. לפי הודעת דובר צה"ל, במתחם היו מבנים צבאיים ועמדה צבאית. (איתן גליקמן)


07:00 - גורם ממשל אמריקני בכיר ל-CNN: "מצפים שאיראן תתקוף מטרות מרובות בישראל". גורם בכיר בממשל האמריקני, המעורה במודיעין, אמר הלילה לרשת CNN כי ארה"ב מצפה כעת שאיראן תבצע תקיפות נגד "מטרות מרובות בתוך ישראל, ושלוחיה של טהרן עלולים להיות מעורבים בהוצאה לפעול של המתקפות". לפי הדיווח, המטרות ככל הנראה יהיו בתוך שטח ישראל ובסביבתה.

13 צפייה בגלריה
טילים מונחי לווין איראן
טילים מונחי לווין איראן
טילים מונחי לווין של איראן
(צילום: The Warzone)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס אתמול לאיומים האיראניים לנקמה על החיסול בדמשק, והבהיר כי "המסר שלי לאיראן הוא - Don't". נשיא ארה"ב ציין כי הוא מעריך שהתקיפה תגיע בקרוב.
עוד במהלך הלילה:
חברת התעופה האוסטרית Austrian Airlines הודיעה על הפסקת הטיסות מווינה לטהרן עד יום חמישי הבא, 18 באפריל, כתגובה ל"הסלמה באזור". ההודעה הגיעה בהמשך לקריאה שפרסם משרד החוץ האוסטרי לאזרחים לעזוב את איראן. הודעה דומה פורסמה גם על ידי משרד החוץ של גרמניה, ואמש גם חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" הודיעה על הארכת השהיית הטיסות לטהרן עד 18 באפריל, "בשל דאגות ביטחוניות בעקבות המצב במזרח התיכון". בנוסף, שורת מדינות פרסמו אזהרות מסע לאיראן, ישראל ולמדינות נוספות באזור.

13 צפייה בגלריה
מטוס אוסטריאן איירליינס
מטוס אוסטריאן איירליינס
מטוס של אוסטריאן איירליינס
(צילום: שאטרסטוק)
עיריית שדרות מסרה בהמשך להתרעה שהופעלה בעיר בסביבות חצות כי בוצע שיגור של כמה רקטות. "בוצעו מספר יירוטים וצוותים סורקים את העיר לוודא שאין נפילות. בשלב זה לא דווח על נפגעים בגוף או נזק לרכוש", נמסר.