סגור

הנחיות פיקוד העורף: איסור על קיום פעילויות חינוכיות בכל הארץ

בין השאר, לא יתקיימו לימודים בבתי הספר של החגים המיועדים לגני ילדים עד כיתות ג', מעונות יום, פעוטונים וטיולים של תנועות הנוער; עוד לפי ההנחיות החדשות, באזורים ירוקים תוגבל ההתקהלות לעד 1,000 אנשים

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע אמש על שינוי בהנחיות פיקוד העורף, מעט לפני שפורסם כי איראן פתחה במתקפה על ישראל. במסגרת זו הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל הארץ, ועל הגבלת התקהלות לעד 1,000 אנשים באזורים ירוקים.
יצוין שהיום מתחילה חופשת פסח, כך שהודעת פיקוד העורף מתייחסת בעצם לפעילות חופש. ממשרד החינוך נמסר: "בשל הנחיות פיקוד העורף, החל מהיום כל הפעילויות החינוכיות מבוטלות. לא יתקיימו לימודים בבתי הספר של החגים המיועדים לגני ילדים עד כיתות ג', מסגרות החינוך המיוחד, מעונות יום, פעוטונים וטיולים של תנועות הנוער בכל רחבי הארץ".
משמעות ההחלטה היא שבבתים רבים אחד ההורים יצטרף להישאר בבית עם הילדים.
יושבתו גם מסגרות החינוך למפונים: פעילות של הגנים ובתי הספר של החגים לגילאי גן-כיתות ג', קייטנות לתלמידי כיתות ד'-ו', ומרכזי נוער לכיתות ז'-י"ב הפועלים בשעות אחה"צ והערב.
ממשרד העבודה נמסר אמש כי הוחלט על סגירת הפעילות החל מהיום במוסדות הבאים: ⁠מכללות טכנולוגיות שבפיקוח מה"ט (המכון הממשלתי הטכנולוגי של משרד העבודה), מוסדות הכשרת מבוגרים בפיקוח משרד העבודה, ובתי ספר מקצועיים - על אף חופש פסח, כל פעילות מיוחדת שנקבעה מבוטלת.
משרד העבודה הודיע עוד כי מאחר שקיים מצב מיוחד בעורף, חל חוק הגנה על עובדים בשעת חירום; מכאן שאין לפטר הורים עובדים לילדים שטרם מלאו להם 14 (והורים לילדים עם מוגבלות שטרם מלאו להם 21) שנשארים בבית ביומיים הקרובים בשל סגירת מוסדות החינוך לרבות קייטנות, צהרונים וכל פעילות חינוכית ועד לשינוי ההנחיות מפיקוד העורף. ככל שניתן לעבוד מהבית - יש להעדיף זאת. לגבי פיצוי ההורים שלא יגיעו ולא יעבדו - הנושא טרם הוסדר.
ההחברה למתנ"סים הודיעה כי היום לא יתקיימו פעילויות פסח במאות המרכזים הקהילתיים הפזורים ברחבי הארץ. בין היתר לפיכך, לא יתקיימו היום: קייטנות ופעילויות פסח בכלל המרכזים הקהילתיים, כולל הפעילויות לילדי המפונים מגילאי גן עד י"ב, מסגרות הגיל הרך, חינוך מיוחד, קייטנות וצהרונים, בית ספר של החגים, כלל הפעילויות החברתיות ופעילות הפגה לילדים ולנוער במרכזים הקהילתיים, כולל הפסקת טיולים ומחנאות, כל פעילויות הגיל השלישי, כל פעילות הספורט, פעילות פנאי וחברה במרכזי המפונים, ובכלל. פעילויות תרבות ופנאי אחרות יתקיימו בהתאם להגבלות ההתקהלות שפורסמו, תוך הפעלת שיקול הדעת של מנהלי המרכזים הקהילתיים ובעלי התפקידים ברשות המקומית.
המכללות לחינוך יעברו ללמידה באופן מקוון עד להודעה חדשה.
במוסדות משרד הרווחה פעילויות רבות יתקיימו כרגיל. המסגרות החוץ ביתיות של משרד הרווחה, לרבות בתים לאנשים עם מוגבלות, פנימיות ילדים ונוער ופנימיות חסות הנוער, ההוסטלים ובתי האבות פועלים כרגיל תחת הנחיות פיקוד העורף.
חניכי פנימיות ילד ונוער יקיימו פעילות בתוך הפנימיות. מסגרות היום בקהילה כגון הפעוטונים השיקומיים, המחלקות לשירותים חברתיים, המרכזים האמבולטורים, מרכזי היום והמועדונים לאזרחים הוותיקים יפעלו בכפוף להחלטת הרשות המקומית ובהתאם להנחיות פיקוד העורף.