סגור
David's Sling קלע דוד
מערכת "קלע דוד"

דיווח שוטף
מתקפת כטב"מים וטילים בליסטיים מאיראן: הרוב יורטו, נזק קל לבסיס צה"ל

מעל 300 טילים וכלי טיס שוגרו הלילה לעבר ישראל - אף כטב"ם או טיל שיוט לא חדר לשטח המדינה; אזעקות נשמעו בשורת יישובים ברחבי הארץ; ארה"ב וירדן יירטו עשרות כטב"מים; ילדה בת 7 בפזורה נפצעה מרסיסי יירוט; המרחב האווירי של ישראל נסגר; מטחים כבדים לצפון הגולן מלבנון

לראשונה אי פעם, איראן תקפה את ישראל ישירות משטחה באמצעות כטב"מים, טילי שיוט וטילים בליסטיים. בסביבות השעה 02:00 נשמעו אזעקות ביישובים רבים בארץ - באזור הדרום, בשומרון, בירושלים ובצפון רמת הגולן. פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות. דיווחים שוטפים.
06:40 - הצלחת ההגנה האווירית: אף כטב"ם או טיל שיוט לא חדר לשטח ישראל. רוב השיגורים מאיראן הלילה הופלו מחוץ לישראל, כשכמה טילים בודדים חדרו ומספר קטן יותר יותר של טילים נפלו בשטחה. בסך הכול איראן שיגרה לעבר ישראל 100 טילים בליסטיים - כולם יורטו, רובם מחוץ לשטח ישראל.ירו 100 טילים בליסטיים וכ-100 יורטו רובם מחוץ לשטח ישראל. אף כטב"ם או טיל שיוט לא חדר לישראל בשלב זה, כשחיל האוויר הישראלי הפיל כ-20 טילי שיוט לפני שהגיעו לישראל. בצה"ל עדיין בכוננות וממשיכים בהיערכות להגנה, כשההערכה היא שעיקר המתקפה מאחורינו. (אלישע בן קימון)
06:00 - ביידן: ישראל הפגינה יכולות יוצאות דופן; עזרנו לה להפיל את רוב השיגורים. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למתקפה האיראנית לעבר ישראל, ומסר כי "ישראל הפגינה יכולת התגוננות יוצאת דופן, והביסה התקפות חסרות תקדים. מדובר בשליחת מסר ברור לאויביה, שהם לא יכולים לאיים על ביטחונה". לפי ביידן, "בהנחייתי, כדי לתמוך בהגנה על ישראל, העביר צבא ארה"ב מטוסים ומשחתות הגנה מפני טילים בליסטיים למזרח התיכון. הודות לפריסות הללו ולמיומנות יוצאת הדופן של אנשי השירות שלנו, עזרנו לישראל להפיל כמעט את כל הכטב"מים והטילים ששוגרו. אני מגנה את ההתקפות האיראניות". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
05:50 - דיווח: איראן שיגרה 185 כטב"מים, 36 טילי שיוט ו-110 טילי קרקע-קרקע. שני גורמים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי איראן שיגרה 185 כטב"מים, 36 טילי שיוט ו-110 טילי קרקע-קרקע במסגרת המתקפה לעבר ישראל. לדברי הגורמים, "רוב השיגורים בוצעו משטח איראן, בעוד שחלק קטן מהם הגיע מעיראק ומתימן". (ynet)
05:45 - נפילה בקצרין אחרי עשרות שיגורים, אין נפגעים בגוף. כ-30 שיגורים זוהו חוצים משטח לבנון לעבר ישראל, סמוך לקצרין. אין נפגעים בגוף, אך שני בני אדם לקו בחרדה עקב פגיעה סמוך לבית בעיר. (יאיר קראוס)
05:20 - ארה"ב חוששת: ישראל תגיב בפזיזות; ביידן נגד נתניהו בשיחות סגורות. בכירים אמריקנים אמרו לרשת NBC כי הם חוששים מכך שישראל תגיב לאיראן בפזיזות ובמהירות - מבלי לחשוב על ההשלכות שלאחר מכן. בין השאר, דווח ב-NBC, החששות הללו נובעים מהשקפת הממשל לגבי הגישה שנקטה ישראל במלחמתה בחמאס - וגם מהחלטתה לחסל את בכיר כוח קודס חסן מהדווי בדמשק. בנוסף, שלושה גורמים המעורים בפרטים אמרו ל-NBC כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הביע דאגה מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו "מנסה לגרור את ארה"ב עמוק לתוך סכסוך רחב יותר". (ynet)


04:39 - האזעקות בגולן: כ-28 שיגורים חצו לשטח ישראל. כ-28 שיגורים חצו לשטח ישראל משטח לבנון במסגרת המטח לעבר הצפון. לוחמי ההגנה האווירית יירטו חלק מהשיגורים, לא נגרם נזק ואין נפגעים. כוחות צה"ל תקפו את מקור הירי. במקביל נערכים בישראל למטחים נוספים מאיראן. (אלישע בן קימון)
04:17 - אזעקות בצפון הגולן. אזעקות הופעלו בקיבוץ אורטל ובמושב שעל שברמת הגולן.
04:10 - פיגוע ירי בבנימין: הפצועה - לוחמת מג"ב. המשטרה עדכנה כי הפצועה בפיגוע הירי בבנימין היא לוחמת מג"ב. היא פונתה לבית חולים במצב קל-בינוני, ומשפחתה עודכנה. (אלישע בן קימון)
04:00 - מד"א: 31 בני אדם שלקו בחרדה או נחבלו קלות טופלו; נסיבות פציעת הילדה נבדקות. דובר מד"א מסר כי כ-31 בני אדם שנחבלו קלות בדרך למרחב המוגן, או לקו בחרדה, טופלו בשעות האחרונות. בנוסף, נמסר, המשטרה בודקת את נסיבות פציעתה של בת ה-7 שנמסר כי נפצעה בראשה מרסיסי יירוט. (אלישע בן קימון)
03:50 - צה"ל: אין צורך לשהות עוד בקרבת מרחבים מוגנים. דובר צה"ל עדכן כי תושבי צפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה ואילת לא צריכים לשהות עוד בקרבת מרחבים מוגנים. (ynet)
03:40 - תם הדיון בקבינט; נתניהו, גלנט וגנץ יחליטו על התגובה הישראלית. הקבינט המדיני-ביטחוני סיים את הישיבה שערך בקריה בתל אביב. הקבינט הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ להחליט על התגובה למתקפה האיראנית. (איתמר אייכנר)
03:35 - ישראל דורשת דיון במועצת הביטחון: "איראן מאיימת על הביטחון העולמי". שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פנה למועצת הביטחון של האו"ם ודרש את כינוסה הדחוף של המועצה. ארדן דרש בנוסף כי המועצה "תגנה באופן חד משמעי את התקיפה של איראן על ישראל, ותכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור". לדבריו, "התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי". (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית איראן יירוטים בשמי ירושלים 14.4.24
מתקפה איראנית איראן יירוטים בשמי ירושלים 14.4.24
יירוטים בשמי ירושלים
(צילום: AFPTV / AFP)
03:30 - סעודיה: מודאגים מההסלמה הצבאית במזרח התיכון. סעודיה הביעה "דאגה עמוקה" בעקבות "ההסלמות הצבאיות במזרח התיכון, ובשל חומרת ההשלכות שלהן". בממלכה קראו בנוסף לכל הצדדים "לנקוט ברמות הגבוהות ביותר של איפוק ולחסוך מהאזור את סכנות המלחמה". (רויטרס)
לשכת נשיא ארגנטינה חוויאר מיילי מסרה כי ארגנטינה "מביעה סולידריות ומחויבות בלתי מעורערת למדינת ישראל, לנוכח התקיפות שיזמה איראן". לשכת הנשיא הוסיפה כי ארגנטינה תומכת באופן נחרץ בזכות של ישראל להגן על ריבונותה, "במיוחד נגד משטרים המקדמים טרור ומבקשים להשמיד את הציוויליזציה המערבית". (איתמר אייכנר)
03:05 - דובר צה"ל: מעל 200 טילים וכלי טיס שוגרו לעבר ישראל. מספר טילים בודדים נפלו, נזק קל לבסיס צה"ל. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס למתקפה האיראנית, ואמר כי "מספר טילים בודדים נפלו בשטח מדינת ישראל. תשתית נפגעה קלות בבסיס צבאי בדרום". הוא עדכן כי "מטוסי קרב מיירטים טילי שיוט מחוץ לשטח מדינת ישראל". הגרי הוסיף כי "האירוע עוד מתנהל".
9 צפייה בגלריה
מתקפה איראנית איראן יירוטים באזור המרכז 14.4.24
מתקפה איראנית איראן יירוטים באזור המרכז 14.4.24
יירוטים בשמי ישראל
(צילום: AP Photo/Tomer Neuberg)
03:01 - היירוטים: באמצעות מטוסי קרב ומערכות חץ. מערכות ההגנה האווירית של ישראל התמודדו עם עשרות שיגורים מאיראן, כשבין היתר השתתפו ביירוטים מטוסי קרב, מערכות חץ ומערכת קלע דוד. מדובר בעשרות חימושים שונים שנורו. האיראנים, מנגד, טוענים כי פגעו ביעדים צבאיים. (יואב זיתון וליאור בן ארי)
02:57 - ראש ממשלת קנדה: "מגנים את התקיפה האיראנית, עומדים לצד ישראל". ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו התייחס למתקפה האיראנית נגד ישראל, ומסר כי אוטווה "מגנה אותה באופן חד משמעי". לדבריו, "אנחנו עומדים לצד ישראל. הפעולות של המשטר האיראני יערערו עוד יותר את היציבות באזור ויהפכו את השלום המתמשך לקשה יותר. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה". (איתמר אייכנר)
2:33 - המסר של ביידן לאיראן ולישראל, אחרי הסיוע ביירוטים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פרסם תמונה ברשת X מהערכת המצב שמתבצעת כעת בבית הלבן, שבה הוא נראה לצד בכירי הממשל והצבא האמריקני. "יש לנו מחויבות ברזל לביטחון ישראל מול האיומים מאיראן ושלוחיה", הדגיש. הדברים מגיעים אחרי שאיראן הזהירה את ארה"ב מפני סיוע לישראל, ואחרי שארה"ב - לצד בריטניה וירדן - יירטה עשרות מהכטב"מים ששוגרו הלילה. (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהערכת מצב עם בכירי הממשל אחרי המתקפה האיראנית על ישראל איראן 14.4.24
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בהערכת מצב עם בכירי הממשל אחרי המתקפה האיראנית על ישראל איראן 14.4.24
ביידן בהערכת מצב בבית הלבן
(מתוך X)
02:25 - איראן מאיימת על ארה"ב. משמרות המהפכה של איראן מסרו כי "כל איום מארה"ב ומהמשטר הציוני (ישראל) ייענה בתגובה הדדית מאיראן". במשמרות המהפכה הזהירו בנוסף את ארה"ב מפני "כל תמיכה בישראל או מעורבות בפגיעה באינטרסים איראניים". (ליאור בן ארי)


9 צפייה בגלריה
איראן מתקפה איראנית אנשים חוגגים ב טהרן לאחר שיגור טילים וכטב"מים לישראל 14.4.24
איראן מתקפה איראנית אנשים חוגגים ב טהרן לאחר שיגור טילים וכטב"מים לישראל 14.4.24
איראנים חוגגים בטהרן
(צילום: ATTA KENARE / AFP)
02:19 - גורמים ישראלים בכירים: "יירטנו 99% מהתגובה האיראנית". גורמים ישראלים בכירים מסרו כי "יירטנו 99% מהתגובה האיראנית, נערכנו אליה". לדבריהם, "העובדה שאיראן יורה לראשונה משטחה לעבר ישראל מחייבת תגובה נחרצת. היא תגיע בהקדם". (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
איראן מתקפה איראנית טילים בשמי ירושלים הר הבית 14.4.24
איראן מתקפה איראנית טילים בשמי ירושלים הר הבית 14.4.24
יירוטים מעל הר הבית
9 צפייה בגלריה
טילי יירוט בשמי ירושלים מתקפה איראנית 14.4.24
טילי יירוט בשמי ירושלים מתקפה איראנית 14.4.24
טילי יירוט בשמי ירושלים
(צילום: AP Photo/Sam Mednick)

9 צפייה בגלריה
טילי יירוט צולם מאשקלון איראן מתקפה איראנית 14.4.24
טילי יירוט צולם מאשקלון איראן מתקפה איראנית 14.4.24
יירוט באזור אשקלון
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
02:05 - דיווח: מטוסי קרב ירדניים מיירטים עשרות כטב"מים איראניים. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי "גורמי אבטחה אזוריים" כי מטוסי קרב ירדניים מיירטים עשרות כטב"מים איראניים שטסים לעבר ישראל. (רויטרס)
1:56 - מטחים כבדים של טילים בליסטיים מאיראן; המוקד: אזור דימונה וב"ש. מטחים כבדים של טילים בליסטיים נורו מאיראן. ככל הנראה מדובר בעשרות טילים לפחות. עשרות יירוטים נצפו בשמי ישראל - המוקד: אזור דימונה וב"ש, אזעקות גם בצפון וביו"ש. (יואב זיתון)


9 צפייה בגלריה
יירוט טילים באזור אשדוד מתקפה איראנית 14.4.24
יירוט טילים באזור אשדוד מתקפה איראנית 14.4.24
יירוט מעל אשדוד
(צילום: גדי קבלו)
01:53 - אזעקות בשורת יישובים ברחבי הארץ; צה"ל שיגר מיירטים לטילים בליסטיים. אזעקות נשמעו בשורת יישובים ברחבי הארץ, בין השאר באזור באר שבע, רמת הגולן, ירושלים, יהודה ושומרון ועוד. צה"ל שיגר מיירטים לעבר טילים בליסטיים ששוגרו מאיראן. (ynet)
01:45 - אזעקות גם בשומרון; צה"ל שיגר מיירטים לעבר טילים בליסטיים. אזעקות הופעלו גם ביהודה ושומרון ובערבה. בינתיים, צה"ל שיגר מיירטים לעבר טילים בליסטיים ששיגרה איראן לעבר שטח ישראל. (יואב זיתון)
01:43 - אזעקות בדרום. אזעקות נשמעו בבאר שבע, דימונה ודרום ומרכז הנגב. (ynet)
01:40 - ארה"ב יירטה עשרות כטב"מים מעל ירדן ועיראק. כמה עשרות כטב"מים יורטו מעל ירדן ועיראק. אף אחד מהיירוטים עד כה לא בוצע על ידי צה"ל, אלא על ידי ארה"ב וכנראה גם בריטניה. (יואב זיתון)
01:38 - דובר צה"ל מאשר: גם טילים שוגרו מאיראן לישראל
01:30 - איראן: מבחינתנו העניין הסתיים - אם ישראל תעשה טעות נוספת, התגובה שלנו תהיה חמורה יותר. שליחת איראן לאו"ם כתבה ברשת X כי "הפעולה הצבאית של איראן הייתה בתגובה לתוקפנות של ישראל נגד הנציגות הדיפלומטיות של איראן בדמשק". לדבריה, "מבחינתנו העניין הסתיים. אם המשטר הישראלי יעשה טעות נוספת - תגובתה של איראן תהיה חמורה יותר. מדובר בעימות בין איראן לישראל, ארה"ב חייבת להתרחק".
בתוך כך, איראן איימה על ירדן מפני סיוע לישראל ביירוט הכטב"מים וטילי השיוט ששיגרה, והזהירה כי אם תעשה זאת - היא תהיה היעד הבא לתקיפות.
1:23 - למודיעין הישראלי דווח על שני כטב"מים שיורטו עד כה. עד עתה דווח למערכות המודיעין הישראליות כי יורטו שני כטב"מים ששוגרו על ידי איראן או שלוחיה. לפי הגורם שדיווח על כך, היירוטים בוצעו על ידי ארצות הברית או מערכות ההגנה\חילות האוויר של גורמים במפרץ או בירדן. (ynet)
01:16 - צה"ל: תושבי צפון רמת הגולן, נבטים, דימונה ואילת מתבקשים לשהות בקרבת מרחב מוגן
01:00 - צרפת: מגנים את התקיפה האיראנית נגד ישראל, שמערערת את היציבות באזור. צרפת מסרה כי היא "מגנה" את המתקפה האיראנית נגד ישראל ש"חוצה רמה חדשה" של ערעור היציבות במזרח התיכון. (AFP)
00:55 - כלי תקשורת איראניים טוענים: שוגרו טילים בליסטיים לישראל. סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנא דיווחה כי מטח ראשון של טילים בליסטיים שוגרו לעבר "השטחים הפלסטיניים הכבושים".
בתוך כך, גורמים ישראלים רשמיים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי היעדים הצפויים של המתקפה האיראנית הם רמת הגולן ובסיס חיל האוויר בנגב. (ליאור בן ארי ו-ynet)
00:40 - האזעקה בצפון - עקב רקטות ששוגרו מלבנון. האזעקה בקיבוץ שניר שבאצבע הגליל הופעלה בעקבות רקטות ששוגרו מלבנון. (יואב זיתון)
00:30 - בכיר אמריקני: בין 400 ל-500 כטב"מים במתקפה על ישראל; אזעקה בגליל העליון. אזעקה הופעלה בקיבוץ שניר שבאצבע הגליל. בתוך כך, בכיר אמריקני מעריך כי בין 400 ל-500 כטב"מים שוגרו במסגרת המתקפה על ישראל. (ynet)
00:24 - סונאק: "מגנה בתוקף את המתקפה הפזיזה של איראן נגד ישראל". ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק מסר כי הוא "מגנה בתוקף את המתקפה הפזיזה של המשטר האיראני נגד ישראל. טהרן הוכיחה שוב כי היא מתכוונת לזרוע כאוס בחצר האחורית שלה". סונאק הוסיף כי "בריטניה תמשיך לעמוד על הביטחון של ישראל ושל כל השותפים האזוריים שלנו, כולל ירדן ועיראק. לצד בעלי בריתנו, אנו פועלים בדחיפות לייצב את המצב ולמנוע הסלמה נוספת. אף אחד לא רוצה לראות יותר שפיכות דמים". (איתמר אייכנר)
00:15 - ביידן הגיע לבית הלבן, בהמשך הלילה יישא נאום. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיע לבית הלבן, ויישא נאום בהמשך הלילה. (ציפי שמילוביץ)
00:12 - קבינט המלחמה התכנס בקריה. הקבינט לניהול המלחמה מתכנס כעת בקריה בתל אביב. (איתמר אייכנר)
00:11 - "ההבטחה האמיתית": איראן נתנה שם לתקיפה - בתגובה ל"פשע הישראלי". משמרות המהפכה של איראן כינו את המתקפה נגד ישראל "ההבטחה האמיתית", ומסרו כי היא חלק מ"עונש על הפשעים הישראליים". (ליאור בן ארי)
00:00 - צה"ל זיהה שיגור של יותר מ-100 כטב"מים - ונערך גם לאפשרות של ירי טילים בליסטיים. מפרטים ראשוניים של התקיפה האיראנית עולה כי צה"ל זיהה יותר מ-100 כטב"מים ששוגרו לעבר ישראל מרחבי איראן. בצבא בודקים ועוקבים יחד עם צבא ארה"ב אחר אפשרות לשיגור של חימושים נוספים, בהם טילי שיוט. צפי ההגעה לישראל הוא בשעות הקרובות, וייתכן גם גל נוסף. צה"ל נערך לתקיפה הזו באופן מלא על אגפי הצבא בתכנית הגנה סדורה, והרמטכ"ל הרצי הלוי נמצא הערב בבור חיל האוויר. במקביל, כלל הגיוסים לצה"ל ממחר במחזור הנוכחי נדחו עד להודעה חדשה. צה"ל נערך להמשך ירי חיזבאללה ובדריכות גבוהה מולו. (יואב זיתון)
23:40 - איראן מאשרת: "התחלנו במתקפה רחבה"; ארה"ב: "ביידן מתעדכן על המצב, נעמוד לצד ישראל". איראן אישרה כי פתחה ב"מתקפה רחבה" נגד ישראל. במקביל, מהמועצה לביטחון לאומי של ארה״ב נמסר כי ״הנשיא ג'ו ביידן מתעדכן באופן שוטף על המצב על ידי הצוות הביטחוני שלו, וייפגש איתם אחר הצהריים בבית הלבן. הצוות שלו נמצא בתקשורת מתמדת עם גורמים ישראליים כמו גם עם שותפים ובעלי ברית אחרים. מתקפה זו צפויה להתפתח על פני מספר שעות. הנשיא ביידן היה ברור: תמיכתנו בביטחונה של ישראל היא ברזל. ארה"ב תעמוד לצד עם ישראל ותתמוך בהגנתה מפני האיומים הללו״. (ליאור בן ארי ודניאל אדלסון, ניו יורק)
23:33 - קבינט המלחמה מתכנס בבור בקריה, הקבינט המורחב יכונס בעוד כשעה. קבינט המלחמה מתכנס בשעה זו בבור בקריה בתל אביב. בתום הישיבה, בעוד כשעה, יכונס הקבינט המורחב. (איתמר אייכנר)
23:30 - החל משעה 24:30 המרחב האווירי של מדינת ישראל ייסגר לטיסות בינלאומיות ופנים ארצית. עקב העיכוב בהגעת טיסות לישראל לוח הטיסות מנתב"ג צפוי להשתנות. נמל התעופה רמון יסגר לתנועה. ציבור הנוסעים מתבקש להתעדכן מול חברות התעופה ובאתר רשות שדות התעופה לגבי מועדי הטיסות החדשים טרם הגעתו לשדה התעופה. מוקדם יותר הודיעה רשות פיקוח התעופה האזרחית הירדנית על סגירה באופן זמני של המרחב האווירי לכל הטיסות היוצאות והנכנסות, החל מ-23:00. בעקבות כך הודיעה אל על כי טיסות LY082 ו-LY088 מתאילנד חוזרות על עקבותיהן וינחתו בבנגקוק.
בתוך כך, התאחדות התעשיינים דיווחה הערב על פתיחת חדר מצב מיוחד שיפעל במשך כל שעות היממה. זאת, כדי לסייע לתעשיינים ביצירת קשר עם משרדי הממשלה וגופי חירום בעת מתקפה ובהתרחש מצב קיצוני. לדברי נשיא ההתאחדות רון תומר המפעלים ימשיכו לפעול בכל תרחיש וזאת כדי לספק את צרכי המשק. "כל המפעלים ברחבי ישראל ועובדיהם מחויבים בתקופה קשה זו לתושבי ישראל וימשיכו לפעול כדי לספק את צרכי המשק והצבא ולוודא שלכל האזרחים וכוחות הביטחון לא יחסר דבר בכל תרחיש אפשרי מול איראן. התעשייה הישראלית חזקה ומסוגלת גם בעתות חירום לייצר מזון, תרופות, ציוד רפואי, חימוש ונשק". (יובל אזולאי).
23:00 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר שהמתקפה האיראנית החלה עם שיגוריהם של עשרות כטב"מים לעבר ישראל, וציין כי "ייקח להם כמה שעות להגיע". הגרי קרא לציבור לפעול לפי הנחיות פיקוד העורף: "יש לנו מערך הגנה מצוין והוא נמצא בפעילות מלאה, אך ההגנה לא הרמטית ולכן חשוב להישמע להנחיות פיקוד העורף". לפי ההנחיות, בין השאר, אין לקיים מחר כל פעילות חינוכית. הגרי הדגיש בהצהרתו כי הצבא יעשה ככל יכולתו ליירט את הכטב"מים ששיגרה איראן, אך במקרה שכמה לא ייורטו - יופעלו התרעות בהתאם. כחלק מההיערכות למתקפה ישובשו שירותי ה-GPS באזורים מסוימים.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב: "בשנים האחרונות, וביתר שאת בשבועות האחרונים, ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה ישירה מאיראן. מערכות ההגנה שלנו פרוסות, אנחנו ערוכים לכל תרחיש, הן בהגנה והן בהתקפה. מדינת ישראל חזקה, צה"ל חזק, הציבור חזק".
"אנחנו מעריכים את ההתייצבות של ארה"ב לצידה של ישראל, וכן את התמיכה של בריטניה, צרפת ומדינות רבות אחרות", הוסיף נתניהו. "קבעתי עיקרון ברור - מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נגן על עצמנו מכל איום ונעשה זאת בקור רוח ובנחישות. אני יודע שגם אתם אזרחי ישראל שומרים על קור רוח. אני קורא לכם לשמוע להנחיות פיקוד העורף".
באופן חריג, מטוס ראש הממשלה "כנף ציון" המריא הערב. באפליקציית "פלייט רדאר" הוא נראה באוויר, בדרום המדינה.
מוקדם יותר עדכן הבית הלבן כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החליט לקטוע את חופשת סוף השבוע בביתו שבדלאוור ולשוב בדחיפות ל"התייעצויות ביטחוניות" בוושינגטון, בצל ההיערכות לתגובה האיראנית. במקביל, מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח שוב עם שר הביטחון יואב גלנט, והבטיח לו: "ישראל יכולה לסמוך על תמיכה מלאה של ארה"ב כדי להגן על ישראל מפני כל התקפות של איראן ושלוחיה האזוריות".