סגור

דיווח שוטף
צה"ל תקף חוליות מחבלים בדרום לבנון, תשעה נהרגו

הבית הלבן, למרות הכחשת רה"מ: נתניהו אישר שתגיע משלחת לוושינגטון - עובדים על תאריך; סמ"ר ניסים כחלון (21) נפל בקרב בחאן יונס; לראשונה: מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק באפריל

21:50 - לראשונה: מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לניו יורק באפריל. מיצג הזיכרון וההנצחה של קהילת הנובה יגיע לראשונה לניו יורק בחודש אפריל. המיצג כולל פריטים מהפסטיבל, ונוצר בעקבות יוזמת עומרי סאסי ומפיקי הפסטיבל כדי להנציח את משפחתם וחבריהם שנרצחו.
המיצג 06:29 מבוסס על ריאיונות, שיחות, חומרים ויזואליים, סרטונים, עדויות וכמובן שרידי רחבת המסיבה וחומרים אותנטיים שצולמו ותועדו באירוע בזמן אמת, ועלותו שלושה מיליון שקלים וחצי. החומרים יגיעו לניו יורק, ובהם יהיה גם הציוד המקורי מפסטיבל הנובה, לצד שיחזור קולי, שימוש בווידאו, עדויות של משפחות נרצחים ועדויות של מי שטיפלו בנרצחים והצילו שורדים, יוקדש חדר מיוחד לספר על האלימות המינית וכן איזור ייעודי שיוקדש להחזרת החטופים. זאת במטרה לשקף לעולם את זוועות ה-7 באוקטובר. (איתמר אייכנר)
21:42 - צה"ל אישר: 9 מחבלים חוסלו בתקיפות בדרום לבנון. צה"ל אישר כי תשעה בני אדם נהרגו בתקיפות של חוליות מחבלים בטיר חרפא ובא-נאקורה שבדרום לבנון. לפי צה"ל, המחבלים שחוסלו בטיר חרפא שהו במבנה צבאי, והותקפו על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר. (יואב זיתון)
20:40 - עלה ל-9 מספר ההרוגים בתקיפות צה"ל בלבנון; דיווח: זה היעד בא-נאקורה. גורם רפואי מסר לרשת הקטארית "אל-ג'זירה" כי 9 בני אדם נהרגו בשתי התקיפות בא-נאקורה וטיר חרפא שבדרום לבנון. לפי הדיווחים, שישה נהרגו בטיר חרפא ושלושה נוספים בא-נאקורה. היעד שהותקף בא-נאקורה הוא חוליה מופללת של חיזבאללה.
בתמונה מלבנון נראה רכב השייך "לרשות הבריאות האסלאמית" שהותקף בטיר חרפא. בשבוע שעבר האשים צה"ל כי הרשות משמשת את חיזבאללה ואת התנועה הפוליטית אמל - שנלחמת גם היא בישראל - לצורכי טרור בדרום לבנון. (ליאור בן ארי, יואב זיתון)
20:40 - עלה ל-9 מספר ההרוגים בתקיפות צה"ל בלבנון; דיווח: זה היעד בא-נאקורה. גורם רפואי מסר לרשת הקטארית "אל-ג'זירה" כי 9 בני אדם נהרגו בשתי התקיפות בא-נאקורה וטיר חרפא שבדרום לבנון. לפי הדיווחים, שישה נהרגו בטיר חרפא ושלושה נוספים בא-נאקורה. היעד שהותקף בא-נאקורה הוא חוליה מופללת של חיזבאללה. (ליאור בן ארי, יואב זיתון)

13 צפייה בגלריה
הרכב של "רשות הבריאות האיסלאמית" שהותקף בטיר חרפא
הרכב של "רשות הבריאות האיסלאמית" שהותקף בטיר חרפא
הרכב של "רשות הבריאות האיסלאמית" שהותקף בטיר חרפא

20:20 - הבית הלבן: נתניהו אישר שתגיע משלחת לוושינגטון, עובדים על תאריך. לשכת ראש הממשלה אישרה לשלוח משלחת לארה"ב כדי לקבוע מחדש את הפגישות שבוטלו, שתוכננו לעסוק במבצע צבאי ישראלי ברפיח. כך אישר הבית הלבן, שהוסיף כי "ארה"ב פועלת למצוא תאריך לפגישה עם המשלחת".
בינתיים, גורם מדיני אמר כי "וושינגטון פנתה ללשכת ראש הממשלה בבקשה לקבוע מועד חדש ליציאת המשלחת, אך טרם נקבע מועד לפגישה ונתניהו עוד לא אישר את יציאת המשלחת. עם זאת, לא שוללים האפשרות שהמשלחת תצא בשבוע הבא". (רויטרס)
20:15 - הפלסטינים: צה"ל תקף בעזה, שריפות פרצו בדירות ליד שיפא. הפלסטינים מדווחים על שריפת דירות מגורים מסביב לבית החולים שיפא שבמערב העיר עזה, לאחר תקיפות של צה"ל באזור. (עינב חלבי)
20:08 - לבנון: 4 הרוגים בתקיפת צה"ל ב"בית קפה" בא-נאקורה. בלבנון מדווחים על ארבעה הרוגים כתוצאה מתקיפה של צה"ל נגד "בית קפה" בא-נאקורה שבדרום המדינה. לפי אל-אחבאר, בתקיפה נפגע אופנוע שחנה ליד בית הקפה. בלבנון דווח גם על תקיפה בטיר חרפא. (ליאור בן ארי)
19:33 - דובר מחלקת המדינה האמריקנית: "לא חושבים שהשיחות לשחרור החטופים הסתיימו". דובר מחלקת המדינה של ארה"ב מתיו מילר אמר כי וושינגטון "לא חושבת שהשיחות עם ישראל וחמאס בנוגע לשחרור החטופים הסתיימו". במהלך תדרוך לכלי תקשורת נשאל מילר אם מבצע צבאי מוגבל ברפיח יכול לסייע בחיסול המנהיגים הנותרים של חמאס, והשיב: "כן". (רויטרס)
19:13 - גורם ישראלי: "נתניהו שוקל להוציא משלחת לוושינגטון בתחילת השבוע הבא". גורם ישראלי מסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לשלוח משלחת רמת דרג לוושינגטון כבר בשבוע הבא, אך עדיין עובדים על לוח הזמנים". כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
הדברים מגיעים לאחר שברשת NBC האמריקנית דווח כי נתניהו התקפל ומתכוון להוציא משלחת לארה"ב לדון ברפיח, ולאחר שלשכתו הכחישה את הפרסום ומסרה כי "ראש הממשלה לא אישר את יצאת המשלחת לוושינגטון". (רויטרס)
18:36 - הותר לפרסום: סמ"ר ניסים כחלון בן ה-21 נהרג בקרב בחאן יונס. סמ"ר ניסים כחלון בן ה-21 מחדרה, לוחם בגדוד 435 של גבעתי, נפל בקרב בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. כך התיר לפרסום דובר צה"ל שמסר כי כחלון נהרג מירי מחבל בפשיטה חוזרת על שכונת אל-עמל בחאן יונס. בנוסף, לוחם מיחידה מיוחדת נפצע באורח בינוני בפעולה בבית החולים שיפא, שנמשכת כבר יותר משבוע. (יואב זיתון)

13 צפייה בגלריה
סמ"ר ניסים כחלון נהרג בקרב בחאן יונס
סמ"ר ניסים כחלון נהרג בקרב בחאן יונס
סמ"ר ניסים כחלון נהרג בקרב בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל)

17:00 - בריטניה וארה"ב הטילו סנקציות על גורמים שסייעו כלכלית לרשת של חמאס. בריטניה וארה"ב הטילו סנקציות על שני גורמים שהעניקו תמיכה כלכלית לרשת התקשורת, שלדבריהן, תומכת בחמאס ומקדמת טרור. משרד האוצר של בריטניה הודיע כי אוסאמה סולטנה ומוסטפא עייאש ניהלו רשת לגיוס כספים בתיאום עם חמאס והם יהיו כפופים להקפאת נכסים מלאה בשל תמיכתם בערוץ "עזה עכשיו" (Gaza Now). משרד האוצר האמריקני הודיע על הקפאת נכסים מלאה וסנקציות כלכליות נגד סוכנות הידיעות הפלסטינית והמנהל שלה, בנוסף לשני ארגונים שעזרו לה בגיוס כספים. לפי הודעת המשרד, הסוכנות סייעה באופן מהותי לגיוס כספים ותמיכה טכנולוגית לחמאס אחרי הטבח ב-7 באוקטובר. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
13 צפייה בגלריה
מחבלים עם טנדר ב שדרות התקפה מ עזה 7.10
מחבלים עם טנדר ב שדרות התקפה מ עזה 7.10
טנדר של מחבלי חמאס בשדרות ב-7 באוקטובר
16:10 - מנהרות חדשות אותרו באזור בית החולים נאסר בחאן יונס, 50 מחבלים תוחקרו באזור. בפשיטה החוזרת של כוחות צה"ל על שכונת אל-אמל שבחאן יונס אותרו מנהרות חדשות, שחלקן מגיעות לקרבת בית החולים נאסר הסמוך. במסגרת הפעולה בשכונה תוחקרו 50 מחבלים. בבית החולים שיפא בעיר עזה, עדיין מתבצרים מחבלים ומפקדים של חמאס במתחם הרפואי ובמקום נמשכת הלחימה, עד כה נעצרו 500 פעילי טרור מהג'יהאד האיסלאמי ומחמאס. (יואב זיתון)
16:05 - המחבלים שחוסלו בלילה תכננו פיגוע בגבול; בצבא פסימיים לגבי הסכם עם חיזבאללה. חוליית המחבלים שחוסלה הלילה בדרום לבנון תכננה לבצע פיגוע חדירה קרקעית לישראל או פיגוע ירי ממרחב גדר הגבול, ככל הנראה לאזור הר דב, כ"פרוקסי" של חיזבאללה. בתגובה למטח לקריית שמונה, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה באזור הגבול ושתי "מטרות משמעותיות", לפי צה"ל, בעומק לבנון. בסך הכול נהרגו בתקיפות צה"ל ביומיים האחרונים 12 מחבלים בלבנון, שבעה מהם מהארגון הסוני פלסטיני "הג'מעה איסלאמיה". בצבא מסבירים שמלחמה בצפון תסתיים כנראה בהסכם ולא בפירוק חיזבאללה כמו שחמאס מפורק, אך כן בהרחקה משמעותית של כוחות רדואן מהגבול, ומביעים פסימיות לגבי סיכוי להסדר קרוב. (יואב זיתון)
13 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל ב עומק לבנון 26.3.24 מלחמת עזה
תקיפה של צה"ל ב עומק לבנון 26.3.24 מלחמת עזה
תקיפה של ישראל בעומק לבנון
(צילום מסך)

15:35 - נתניהו לסנאטור רפובליקני: החלטת ארה"ב עודדה את חמאס, הלחץ לא יעבוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בלשכתו עם הסנאטור הרפובליקני מטעם מדינת פלורידה ריק סקוט. בפגישה התייחס נתניהו להחלטת ארה"ב שלא להטיל וטו על החלטת האו"ם להפסקת אש ברמדאן, ואמר: "חשבתי שזה היה צעד לא טוב. היא עודדה את חמאס לנקוט עמדה נוקשה ולסמוך על כך שהלחץ הבינלאומי ימנע מישראל מלשחרר את החטופים ומלהרוס את חמאס". לדבריו, "ההחלטה שקיבלתי שלא לשלוח את המשלחת לוושינגטון הייתה מסר לחמאס שלא יסמכו על הלחץ הזה. זה לא יעבוד". (איתמר אייכנר)

13 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים ממשרדו בירושלים, הערב
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים ממשרדו בירושלים, הערב
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ)


14:45 - צה"ל: כלי טיס של חיזבאללה אותר בגליל המערבי. כלי טיס של חיזבאללה אותר באזור ראש הנקרה שבגליל המערבי. כך עדכן דובר צה"ל, שמסר כי "כוחות הוקפצו למקום לזיכוי הכלי. האירוע מתוחקר". (יואב זיתון)
14:25 - דיווח ירדני: ספרד הצניחה לראשונה סיוע הומניטרי לרצועה. סוכנות הידיעות הירדנית הממלכתית "פטרה" דיווחה כי בוצעו היום חמש הצנחות אוויריות של סיוע הומניטרי לצפון רצועת עזה בהשתתפות מטוסים של מצרים, איחוד האמירויות, גרמניה וספרד. לפי הדיווח, מדובר בפעם הראשונה שספרד משתתפת בהצנחות עם ירדן. (ליאור בן ארי)
14:20 - נפילות בשטחים פתוחים ברכס רמים שבאצבע הגליל. נפילות זוהו בשטחים פתוחים בין היישובים מרגליות ומנרה שברכס רמים, סמוך לקריית שמונה. מוקדם יותר נשמעו רצף אזעקות בקריית שמונה וביישובים נוספים בסביבה, ואדם אחד נהרג כתוצאה מפגיעה ישירה במפעל בעיר. (יאיר קראוס)
14:10 - נמשכת הלחימה בחאן יונס: מחבל חוסל מהאוויר, תשתיות טרור הושמדו. דובר צה"ל הודיע כי לוחמי גבעתי חיסלו מחבלים, איתרו אמצעי לחימה והשמידו תשתיות טרור במרחב חאן יונס שבמערב רצועת עזה. במהלך הפעילות הכווינו הלוחמים כלי טיס שחיסל מחבל שתיצפת על הכוחות באזור בית החולים אל-אמל. עוד ציין דובר צה"ל כי בשבועות האחרונים פעלו הכוחות בשכונת "חמד" בעיר, שם השמידו תשתיות טרור, וחיסלו עשרות מחבלים - מהאוויר ומהקרקע. (יואב זיתון)


13:55 - האזעקה בכיסופים: רקטה נפלה בשטח פתוח. רקטה ששוגרה ממרכז רצועת עזה נפלה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ כיסופים שבעוטף, לאחר שאזעקת צבע אדום הופעלה במקום. (יואב זיתון)
13:35 - דיווח: "ישראל איימה שתפעל ברפיח בתום הרמדאן או בתחילת מאי". העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח מפי מקורות מצריים כי לאחר הפיצוץ במו"מ לשחרור חטופים "הגיעו מסרים ישראלים ואמריקנים רבים שביקשו ללחוץ על חמאס להסכים להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים". לפי הדיווח, "ישראל הבהירה כי לא יהיו 'ויתורים חדשים' במסגרת המו"מ, ואיימה כי תפעל ברפיח לאחר הרמדאן או בתחילת חודש מאי". (ליאור בן ארי)

13 צפייה בגלריה
ההרס ב שאבורה רפיח 22.2.24 מלחמת עזה
ההרס ב שאבורה רפיח 22.2.24 מלחמת עזה
ההרס ב ברפיח
(צילום מסך)

13:25 - אזעקה המתריעה על ירי רקטות וטילים הופעלה ביישוב כיסופים שבעוטף עזה.
13:05 - דיווח: ישראל משתמשת בטכנולוגיות לזיהוי פנים בעזה, גם לחיפוש חטופים. ישראל מפעילה טכנולוגיות לזיהוי תווי פנים ברצועת עזה. כך אישרו ל"ניו יורק טיימס" שלושה גורמים ישראלים שדיברו בעילום שם. קציני מודיעין וגורמי צבא ישראלים אמרו כי מדובר בתוכנית ניסיונית ויקרה לביצוע מעקב המוני, הכולל איסוף וקטלוג תווי פנים של פלסטינים ללא ידיעתם וללא אישורם. לדברי גורמי המודיעין, השימוש הראשוני בטכונולוגיה בוצע לצורך חיפוש אחר חטופים ישראלים. מאז שהחל התמרון הקרקעי, ישראל החלה להסתמך יותר ויותר על הטכנולוגיה כדי לאתר פעילי טרור ברצועה, אך קצין אחד הודה כי לעיתים היא זיהתה עזתים חפים מפשע כמבוקשי חמאס. (ynet)
13:00 - משרד הבריאות בעזה: 76 נהרגו ביממה האחרונה, 32,490 מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טען כי 76 פלסטינים נהרגו ו-102 נפצעו ברצועת עזה ביממה האחרונה. לפי הודעת המשרד, 32,490 נהרגו ו-74,889 נפצעו מאז תחילת המלחמה. (עינב חלבי)
12:10 - אחרי תשובת חמאס וחזרת משלחת המו"מ: קבינט המלחמה יתכנס הערב. קבינט ניהול המלחמה יתכנס הערב לדון במגעים לעסקת חטופים, לאחר תשובת חמאס והחזרת צוות המשא ומתן הישראלי מקטאר. (איתמר אייכנר)
11:20 - צה"ל: שלושה מחבלים חוסלו הלילה בג'נין, עשרה מבוקשים נעצרו. דובר צה"ל אישר כי שלושה מחבלים חוסלו הלילה במהלך פעילות כוחות הביטחון בג'נין. אחד המחבלים חוסל מירי צלפים לאחר שהשליך מטענים לעבר הכוחות, ושני מחבלים חמושים נוספים חוסלו מהאוויר על ידי כלי טיס. כמו כן, כוחות הנדסה השמידו רכב שבו אותרו מטענים מוכנים לשימוש, וחשפו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים. לפי דובר צה"ל, עשרה מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון. לא נרשמו נפגעים בקרב הכוחות. (יואב זיתון)


11:10 - הרצוג על עדותה של עמית סוסנה: "מודה לה על חשיפת הרשע והאופל". נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לעדותה של החטופה עמית סוסנה על התקיפות המיניות שעברה בשבי, ואמר בוועידת האקלים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע כי "הריאיון קורע לב, חשוב ואמיץ מאין כמותו. אני מבקש להודות לעמית על כך שחשפה את הרשע והאופל שנמצאים בו החטופים בעזה". לדבריו, "אנחנו עושים כל מאמץ לשחרור החטופים. סיפורם ועניינם חייב להיות כל עת בראש מעייננו". (אילנה קוריאל)

13 צפייה בגלריה
עמית סוסנה נחטפה מכפר עזה ושוחררה עברה התעללות מינית בשבי החמאס
עמית סוסנה נחטפה מכפר עזה ושוחררה עברה התעללות מינית בשבי החמאס
עמית סוסנה
(צילום: REUTERS/Alexandre Meneghini)

10:35 - הירי לקריית שמונה: כ-40 טילים שוגרו, 10 מהם נפלו במרחב העיר. כ-40 טילים שוגרו לעבר ישראל במטח לעבר קריית שמונה והסביבה, עליו נטל אחריות ארגון הטרור חיזבאללה. כעשרה טילים נפלו במרחב העיר והסביבה, וכ-20 נוספים יורטו. (יאיר קראוס)
10:20 - ההרוג במטח הכבד לצפון - זאהר סאלח בשארה, תושב רמת הגולן. הפועל שנהרג מפגיעה במפעל באזור התעשייה בקריית שמונה הוא זאהר סאלח בשארה, תושב הכפר עין קנייא שברמת הגולן. צוות מד"א שהגיע לזירה חילץ אותו ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותו במקום. (חסן שעלאן)

13 צפייה בגלריה
זאהר בשארה הרוג מטח רקטות מפעל קרית שמונה עין קניא מלחמה חרבות ברזל
זאהר בשארה הרוג מטח רקטות מפעל קרית שמונה עין קניא מלחמה חרבות ברזל
זאהר בשארה

09:40 - המשך הפעילות בשיפא: מחבלים חוסלו, אמל"ח נתפס. כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים בלחימה במרחב בית החולים שיפא שבעיר עזה, במקביל לפעילות באזור אל-אמל בחאן יונס ואל-קרארה.
דובר צה"ל הודיע כי ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים, איתרו תשתיות טרור ואמצעי לחימה במרחב בית החולים. עד כה, נעצרו במרחב מאות מחבלים המשויכים לארגוני הטרור הפועלים ברצועה, וחוסלו עשרות.
כוחות צה"ל ושב"כ, בהובלת אוגדה 98, ממשיכים בלחימה במרחב אל-אמל ואל-קרארה. ביממה האחרונה הכוחות חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. (יואב זיתון)
13 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב חאן יונס 27.3.24 מלחמת עזה 2
כוחות צה"ל ב חאן יונס 27.3.24 מלחמת עזה 2
(צילום: דובר צה"ל)
13 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב חאן יונס 27.3.24 מלחמת עזה 5
כוחות צה"ל ב חאן יונס 27.3.24 מלחמת עזה 5
(צילום: דובר צה"ל)
09:35 - הפלסטינים: 3 הרוגים מאש צה"ל הלילה בג'נין. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי שלושה בני אדם נהרגו מאש צה"ל בפעילות הלילה בג'נין - איימן עזוקה, מוחמד א-סבתי וחמזה ערעראווי. לדבריו, ארבעה בני אדם נוספים נפצעו. (עינב חלבי)
09:30 - מד"א: נקבע מותו של הצעיר שנפצע באורח אנוש במטח לק"ש. נקבע מותו של פועל כבן 25 שנפצע אנושות מפגיעה ישירה במפעל בקריית שמונה, במטח הכבד ששוגר מלבנון. אדם נוסף נפצע באורח קל באירוע. הפרמדיקים של מד"א אורלי בן סימון ושלו סנוף סיפרו ממקום האירוע: "מיד לאחר האזעקות שמענו קולות נפץ של נפילות. יצאנו לסריקות ובאחד ממבני התעשייה ראינו עשן סמיך שעולה. מיד התחלנו בפעולות סריקה וחולץ אלינו פועל כבן 30 בהכרה מלאה ללא כל פגע, וסיפר שחברו עדיין לכוד במבנה.
09:20 - מד"א מעדכן: פצוע אנוש מהפגיעה במפעל בקריית שמונה. מד"א עדכן כי האדם שנלכד במפעל שנפגע באזור התעשייה בקריית שמונה נפצע באורח אנוש.
09:15 - לאחר שאיים: חיזבאללה לקח אחריות על המטח לקריית שמונה והסביבה. חיזבאללה לקח אחריות על ירי עשרות רקטות לעבר קריית שמונה ויישובים נוספים בסביבה, כמו גם ל"בסיס באזור". לפי הארגון, במטח בוצע כתגובה לתקיפת צה"ל בעיירה אל-הבאריה, שבה נהרגו שבעה מחבלים. מוקדם יותר, חיזבאללה גינה את התקיפה ואיים: "התוקפנות הזאת לא תעבור ללא תגובה ועונש". (ליאור בן ארי)
09:00 - המטח לקריית שמונה: פצוע קל מפגיעה בנגרייה, חשש ללכוד במפעל באזור. אדם נפצע באורח קל בפגיעה ישירה בנגרייה באזור התעשייה בקריית שמונה, לאחר המטח האחרון לאצבע הגליל. כך לפי מד"א, שהוסיף כי נבדק חשד לשני פצועים נוספים בפגיעה ישירה בבניין ברחוב שפרינצק בעיר. כמו כן, קיים חשש שאדם לכוד במפעל במרחב הנפילה באזור התעשייה. (יאיר קראוס)

13 צפייה בגלריה
מטח רקטות קרית שמונה פגיעה ישירה
מטח רקטות קרית שמונה פגיעה ישירה
פגיעת המטח בקריית שמונה

08:48 - המטח לקריית שמונה: אדם חולץ ממבנה מסחרי בעיר, מצבו קל. אדם נפצע באורח קל וחולץ ממבנה מסחרי שנפגע באזור התעשייה בקריית שמונה, לאחר המטח האחרון לאצבע הגליל. (יאיר קראוס)
08:35 - המטח לקריית שמונה: פגיעה ישירה בבניין, לא ידוע על נפגעים. בניין בקריית שמונה נפגע פגיעה ישירה במטח האחרון לעיר ולסביבה. מד"א עדכן כי בשלב זה לא התקבלו דיווחים על נפגעים. לפחות 30 רקטות שוגרו במטח האחרון לקריית שמונה וליישובים נוספים בסביבה. (יאיר קראוס ויואב זיתון)
8:14 - אזעקות בלתי-פוסקות בקריית שמונה והאזור. אזעקות נוספות הופעלו בקריית שמונה, תל חי, כפר גלעדי, מעיין ברוך וכפר יובל שבאצבע הגליל.

13 צפייה בגלריה
חנויות ב קריית שמונה
חנויות ב קריית שמונה
קריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
7:40 - בצה"ל מגדירים את התקיפה בדרום לבנון "סיכול פיגוע". דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מבנה צבאי בעיירה אל-הבאריה שבדרום לבנון. לפי ההודעה, במבנה חוסל מחבל מרכזי מהארגון הסוני פלסטיני "הג'מעה איסלאמיה", שקידם בעבר מתווים לעבר שטח ישראל. שבעה מחבלים חוסלו בתקיפה, שהוגדרה על ידי צה"ל כ"סיכול פיגוע": "מהמידע אצלנו עולה שכל השבעה שנהרגו שם הם חברי ארגון הטרור". (יואב זיתון)
06:41 - חיזבאללה מאיים, אחרי התקיפה החריגה בדרום לבנון: "זה לא יעבור ללא תגובה". אחרי הדיווחים על שבעה בני אדם שנהרגו בתקיפת צה"ל בעיירה אל-הבאריה שבדרום לבנון, חיזבאללה פרסם הודעה שמגנה את "תקיפת המרכז הרפואי שהביאה למותם ופציעתם של מספר אנשים". ארגון הטרור איים: "אנו מאשרים כי התוקפנות הזאת לא תעבור ללא תגובה ועונש". לפי "אל-מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, התקיפה כוונה למרכז של "הקבוצה הרפואית האיסלאמית". (ליאור בן ארי)
04:59 - ירדן: המשטרה עצרה עשרות מפגינים שניסו לפרוץ לשגרירות הישראלית. המשטרה בירדן עצרה עשרות מפגינים שניסו להסתער לעבר מתחם שגרירות ישראל בבירה עמאן. כך מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס עדי ראייה, שהוסיפו כי שוטרים הדפו את ההמון הזועם באמצעות אלות. זאת לאחר שיותר מ-2,000 מפגינים התאספו אתמול בערב מחוץ לשגרירות, ביום השלישי למחאות נגד ישראל בבירת ירדן.
03:59 - גלנט: הדגשתי בפני אוסטין עד כמה חשובים הקשרים עם ארה"ב לביטחון ישראל. שר הביטחון יואב גלנט אמר לכתבים בארה"ב כי בפגישתו עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמש בפנגטון, הוא הדגיש בפניו עד כמה חשובים הקשרים עם ארה"ב לביטחון ישראל, כמו גם את החשיבות של של שמירה על היתרון הצבאי האיכותי שלה באזור - כולל היכולות האוויריות שלה. גלנט אמר את הדברים על רקע המתיחות חסרת התקדים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
"אנחנו חולקים 100% מהערכים ו-99% מהאינטרסים עם ארה"ב", אמר גלנט לכתבים. עוד אמר שר הביטחון כי הוא דן עם אוסטין גם בנושא החטופים, במאמצי הסיוע ההומניטרי ובאופן שבו ישראל מתכננת להשמיד את חמאס. לדברי גלנט, "אלטרנטיבה מקומית חייבת להיבנות בעזה כדי שתשלוט ברצועה לאחר שחמאס יובס".
13 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ועמיתו האמריקאי הגנרל לויד אוסטין
גלנט ואוסטין, אתמול
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
02:18 - דיווחים על תקיפה חריגה בדרום לבנון: ״לפחות 7 נהרגו״. שני גורמים ביטחוניים בלבנון אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות שבעה בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בעיירה אל-הבאריה שבדרום המדינה. גם ברשת "אל מיאדין", שמזוהה עם חיזבאללה, דיווחו על מספר דומה של הרוגים - והוסיפו כי התקיפה כוונה למרכז של "הקבוצה הרפואית האיסלאמית" בעיירה, ושמתבצעים חיפושים אחר נעדרים מתחת להריסות. (ליאור בן ארי)