סגור

משפחות חטופים חסמו את איילון דרום; צה"ל החל בפשיטה בג'נין

משפחתו של החטוף אוריאל ברוך בן ה-35 עודכנה שנרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס; דובר צה"ל אישר: חיסלנו את מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף ומס' 2 בזרוע הצבאית של חמאס; משפחות חטופים התיישבו בכלובים מול הקריה וחסמו את איילון. גורם מדיני בכיר: "המתווכות לא הרימו ידיים ויבואו עם הצעות חדשות"; חילופי אש בגבול לבנון - ובעומק: כ-50 רקטות שוגרו, צה"ל תקף פעמיים באזור בעלבכ - וחיסל 3 פעילי חיזבאללה

23:10 - צה"ל החל בפשיטה רחבה על מחנה הפליטים ג'נין. כוחות צה"ל החלו בפשיטה חטיבתית על מרחב מחנה הפליטים ג'נין לאיתור אמצעי לחימה ומעצר מבוקשים. (יואב זיתון, אלישע בן קימון)
22:57 - טבעו למוות ונרמסו: 18 הרוגים בעזה אחרי הצנחת סיוע. לפחות 18 פלסטינים נהרגו היום לאחר שניסו לקחת מכמה חבילות סיוע מוצנחות שנחתו בים. כך דווח ב"וושינגטון פוסט" מפי מחמוד באסל, דובר שירותי החירום של ההגנה האזרחית בעזה. לדבריו, 12 מתוכם טבעו בים ושישה נרמסו למוות על ידי ההמונים שמיהרו לקחת מהחבילות.

14 צפייה בגלריה
הצנחת הסיוע בשמי עזה
הצנחת הסיוע בשמי עזה
הצנחת הסיוע בשמי עזה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)

22:32 - משפחות חטופים חסמו את איילון דרום - לאחר שמחו בתוך כלובים מול הקריה. מאות בני אדם, בהם קרובי חטופים, הפגינו הערב (שלישי) סמוך לבסיס הקריה בתל אביב. המפגינים חסמו את דרך בגין - ולאחר מכן עברו לחסום את נתיבי איילון לדרום. ארבעה בני אדם נעצרו, בהם שני קרובי חטופים. ההפגנה התקיימה על רקע המשבר במו"מ לעסקת חטופים וחזרת המשלחת הישראלית מקטאר. כמה בני משפחות נכנסו לכלובים - כדי להציג את האופן שבו מוחזקים החטופים. המפגינים הדליקו אבוקות, וקראו: "הזמן נגמר, תחזרו לקטאר".
לחסימת נתיבי איילון לדרום הצטרפו גם חברות "מחאת הנשים". "הבטיחו לנו שישראל היא מעצמה כל יכולה - אז איך היא נותנת לחמאס להחזיק אותה קצר כל כך ולנהל את המו"מ? התשובה ברורה - לממשלה חשוב יותר לשמור על הכיסאות מאשר לשמור על חיי החטופים", אמרו במחאת הנשים. המשטרה מסרה בסיום ההפגנה כי ארבעה בני אדם נעצרו - ושניים מהם, כאמור, הם קרובי חטופים. במשטרה עשויים לשחררם.
עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה כבר 172 ימים, נכנסה לאחד הכלובים ואמרה כי "אני כאן כדי שראש הממשלה בנימין נתניהו יראה באיזה תנאים הבן שלי ושאר החטופים מוחזקים בשבי. הכלוב הזה יחסית גדול לעומת התנאים שבהם מוחזק מתן". היא הוסיפה: "שראש הממשלה יתעורר, אני מזמינה אותו לבוא לשבת איתנו בכלוב שתי דקות - ואז נראה אם הוא לא חותם על עסקה ומחזיר לנו את הילדים הביתה".
בנוגע לחזרת המשלחת מקטאר, אמרה: "יש לנו ראש ממשלה שרוצה להתנגח ברמה הבינלאומית. הוא פותח חזית פומבית עם נשיא ארה"ב. הוא מפוצץ את העסקה. את מי הוא מעניש בזה שהוא שלח את המשלחת?". צנגאוקר תיארה את החשש מכך שלא תקודם עסקה: "אני פוחדת שהחטופים יינמקו למוות בעזה, ואם זה מה שראש הממשלה שלנו החליט - שיהיה מספיק אמיץ וכנה להגיד לנו את זה, שהמדינה ויתרה עליהם".
אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שנחטף לרצועת עזה, נכנסה לכלוב גם כן - וקראה לנתניהו: "לא יהיה פה פסח - לא תשיר ותקרא הגדה על חירות כשהחטופים בעזה. לא יהיו חגיגות עצמאות לכבודה של המדינה כשהחטופים בעזה". לדבריה, "זאת לא תהיה תמונת ניצחון עם 134 ארונות של מתים. ככה יזכרו אתכם בספרי ההיסטוריה".
מפגין נוסף שכלא את עצמו בכלוב, אמר כי "נמאס לנו מתמונות של בניינים הרוסים בעזה. אנחנו רוצים לראות את החטופים בחיים - חוזרים הביתה". להפגנה הגיע גם דוד מידן, בכיר לשעבר במוסד שכיהן כמתאם השבויים והנעדרים מטעם ראש הממשלה נתניהו ופעל כמתווך בעסקת שליט. (מאיר תורג'מן, יעל צ'כנובר, אדם קוטב).

14 צפייה בגלריה
הפגנה של קרובי חטופים בתל אביב דרך בגין אילון דרום
הפגנה של קרובי חטופים בתל אביב דרך בגין אילון דרום
(צילום: מאיר תורג'מן)

14 צפייה בגלריה
הפגנה של קרובי חטופים בתל אביב דרך בגין אילון דרום
הפגנה של קרובי חטופים בתל אביב דרך בגין אילון דרום
(צילום: מאיר תורג'מן)

14 צפייה בגלריה
הפגנה של קרובי חטופים בתל אביב דרך בגין אילון דרום
הפגנה של קרובי חטופים בתל אביב דרך בגין אילון דרום
(צילום: מאיר תורג'מן)

22:20 - גם לאחר הודעת צה"ל, בחמאס לא מאשרים את חיסול עיסא: "המילה האחרונה - שלנו". חמאס עדיין לא מאשר את חיסולו של סגנו של מוחמד דף ומספר 3 בחמאס עזה, מרואן עיסא, גם לאחר שדובר צה"ל אישר היום שהבכיר חוסל. "אין אמון בסיפור הכיבוש על רצח האח, המנהיג הלוחם, מרואן עיסא, והמילה האחרונה היא באחריות הנהגת גדודי קסאם", אמר חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק. הוא הוסיף: "העיתוי של הכיבוש מחדש, ההודעה על רצח האח מרואן עיסא, הוא כדי לכסות על המשברים שניצבו בפני נתניהו, וכישלון צבא הכיבוש בהשגת מטרותיו". (עינב חלבי)
21:35 - משפחות חטופים חוסמות את איילון דרום - לאחר שמחו בתוך כלובים מול הקריה. קרובי החטופים, שהפגינו ליד הקריה בתל אביב וחסמו את דרך בגין הסמוכה, חוסמים כעת את איילון דרום. מוקדם יותר כמה בני משפחות נכנסו לכלובים - כדי להציג את האופן שבו מוחזקים החטופים. המפגינים קוראים: "הזמן נגמר, תחזרו לקטאר". לאחד הכלובים נכנסה עינב צנגאוקר, אמו של מתן, החטוף בעזה כבר 172 ימים. מהמשפחות נמסר: "המדינה תבער והכיסא של נתניהו יתחיל לרעוד".
20:56 - משפחתו של החטוף אוריאל ברוך עודכנה: הוא נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס. פורום תקווה של משפחות החטופים הודיע כי צה"ל עדכן את משפחתו של החטוף אוריאל ברוך (35), אב לשניים מגבעון, כי הוא נרצח בשבי וגופתו מוחזקת על ידי חמאס.
14 צפייה בגלריה
אוריאל ברוך גופתו נמצאת בידי חמאס
אוריאל ברוך גופתו נמצאת בידי חמאס
אוריאל ברוך ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"אוריאל הותיר אחריו את אשתו רחלי, שני ילדים, הורים נעמי ואמיר, ושלושה אחים. הוא נחטף מאזור המסיבה בנובה כשהיה בדרכו חזרה הביתה", נכתב בהודעה. משפחתו מסרה: "אוריאל היה אדם שמח ואהוב על הבריות, אהוב על כל מי שהיה לידו, נזכור את החיוך שלו, את אהבת האדם שבו".
אחיו של אוריאל, עידן, סיפר ל-ynet על אחיו, שהיה לדבריו אדם מאמין: "רק יומיים לפני שהוא נחטף ישבנו יחד במסעדה, והמלצרית סיפרה לנו שהיא תורמת את הטיפים שלה לנזקקים. הוא הביא לה 600 שקל". עידן ומשפחתו, לצד משפחות חטופים רבות אחרות, השתתפו ביום חמישי באירוע תפילת "שמע ישראל" הגדולה בעולם ברחבת הכותל המערבי. (יעל צ'כנובר)

20:47 - קרובי חטופים מפגינים ליד הקריה בתל אביב, וחוסמים את דרך בגין הסמוכה. כמה בני משפחות נכנסו לכלובים - כדי להציג את האופן שבו מוחזקים החטופים. המפגינים קוראים: "הזמן נגמר, תחזרו לקטאר". לאחד הכלובים נכנסה עינב צנגאוקר, אמו של מתן, החטוף בעזה כבר 172 ימים.

14 צפייה בגלריה
הפגנה של משפחות חטופים ליד הקריה בתל אביב
הפגנה של משפחות חטופים ליד הקריה בתל אביב
הפגנה של משפחות חטופים ליד הקריה בתל אביב
(צילום: מאיר תורג'מן)

20:31 - דובר צה"ל מאשר בהצהרה דרמטית: חוסל מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אישר הערב כי צה"ל חיסל לפני כשבועיים את מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף, שנחשב למספר 3 בחמאס עזה אחרי יחיא סינוואר ודף. בתקיפה, כך חשף הגרי, חוסל גם ראזי אבו טמעאה, ראש מטה הסיוע הקרבי והמנהלתי בחמאס. "אחרי שבדקנו את כל המודיעין והגענו לוודאות", הדגיש הגרי.
הגרי חשף בנוסף את זהותם של שלושה מחבלים בכירים שנתפסו בשיפא: רדואן יונס כמאל טפאש, אחראי מדור חריטה תחת מערך הייצור של הג'יהאד האיסלאמי, האשם מוחמד, סגן אחראי תיק הכספים בחמאס, ובכר אחמד בכר קניטה, ראש מדור במנהלת הביטחון והאבטחה של חמאס. (אדם קוטב)
14 צפייה בגלריה
מרואן עיסא סגנו של מוחמד דף חוסל
מרואן עיסא סגנו של מוחמד דף חוסל
(צילום: דובר צה"ל)
20:16 - גורם מדיני הודף את טענות ממשל ביידן: "חמאס בירך - והמו"מ נתקע. זה אומר הכול". גורם מדיני הדף את טענות מחלקת המדינה האמריקנית, לפיהן דברי ראש הממשלה נתניהו בעניין הקשר בין החלטת מועצת הביטחון להפסקת המו"מ לעסקת החטופים "לא מדויקים". לדברי הגורם המדיני, "חמאס בירך על ההחלטה במועצת הביטחון והמו"מ לשחרור החטופים נתקע - זה אומר הכול".
בארה"ב טענו מוקדם יותר כי תשובת חמאס הוכנה מבעוד מועד - לפני אישור ההחלטה שעליה ארה"ב לא הטילה וטו. (איתמר אייכנר)
19:42 - ארה"ב נגד נתניהו: הטענה שהחלטת מועצת הביטחון פגעה במו"מ - לא מדויקת. מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה לטענה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה החלטת מועצת הביטחון של האו"ם פגעה במו"מ להשבת החטופים, ומסרה: "זו הצהרה שאינה מדויקת ואינה הוגנת". דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, אמר לכתבים כי תגובת חמאס לעסקה הייתה מוכנה עוד לפני ההצבעה במועצת הביטחון, ולא לאחריה כפי שנטען, וכי ארה"ב תמשיך לפעול כדי להשיב את החטופים הביתה.
מילר הבהיר שוב כי ארה"ב מתנגדת למבצע נרחב ברפיח: "פלישה בקנה מידה מלא תפגע באזרחים פלסטינים ותפגע בביטחון הלאומי של ישראל, תוך השארתה מבודדת ברחבי העולם".
נזכיר כי הבוקר לשכת נתניהו מסרה ש"עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שהוא אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון". (איתמר אייכנר)

14 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו 18.2.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו 18.2.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

19:33 - גלנט נפגש עם מזכיר ההגנה של ארה"ב: "המו"מ להשבת החטופים מצריך אותנו לשלב ידיים - צבאית ומדינית". שר הביטחון יואב גלנט נפגש בשעה זו עם עמיתו, מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין, בפנטגון. שר הביטחון הודה למזכיר ההגנה על ההזמנה בעיתוי חשוב לביטחון ישראל ואמר: "בשעה שאנו יושבים בפנטגון, בצידו השני של העולם נפגשים מנהיגי חמאס עם בכירי הממשל האיראני. אין ביטוי מוחשי יותר למלחמתו של העולם החופשי מול הציר המקדם טרור״.
גלנט הוסיף: "המו"מ המתנהל להשבת החטופים מצריך אותנו לשלב ידיים במאמצים הצבאיים והמדיניים ולהגביר את הלחץ הצבאי".
בפגישתם, כך נמסר מלשכת השר, השניים דנו בהמשך התקדמות הלחימה למיטוט חמאס, במאמצים להשבת החטופים ובחיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים-אסטרטגיים בדגש על תהליכי הצטיידות לשימור יתרונה האיכותי של ישראל באזור. (איתמר אייכנר)
14 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

19:16 - צה"ל: תקפנו מתחם צבאי ומחסן של חיזבאללה בעומק לבנון; דיווח: "שניים נהרגו". דובר צה"ל עדכן כי בפעם השנייה בשעות האחרונות, הצבא תקף מטרות חיזבאללה בעומק לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו במרחב תל ורדין מתחם צבאי נוסף בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה. בנוסף, בשעות האחרונות מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה במרחב חנין שבדרום לבנון ותשתית טרור של חיזבאללה במרחב בית יהון.
מוקדם יותר היום, כך נמסר, זוהו כ-50 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הגליל ורמת הגולן, לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים, שאר השיגורים נפלו בשטחים פתוחים.
לפי דיווח בסוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית, שניים נהרגו בתקיפה, ואזרח נוסף נפצע. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
18:27 - החטופה עמית סוסנה בעדות מצמררת: הותקפתי מינית בשבי חמאס. החטופה עמית סוסנה, ששוחררה משבי חמאס, העידה בריאיון ל"ניו יורק טיימס" כי הותקפה מינית בשבי. "הוא הגיע אליי, דחף את הנשק שלו לכיוון המצח שלי - והכה אותי. הוא גרר אותי לחדר הילדים, חדר מלא בפוסטרי ילדים - ואז כיוון עליי את הרובה, והכריח אותי לבצע בו מעשה מיני", סיפרה לעיתון האמריקני.
14 צפייה בגלריה
עמית סוסנה נחטפה מכפר עזה ושוחררה עברה התעללות מינית בשבי החמאס
עמית סוסנה נחטפה מכפר עזה ושוחררה עברה התעללות מינית בשבי החמאס
עמית סוסנה, מחוץ לביתה בכפר עזה שעלה באש ב-7 באוקטובר
(צילום: REUTERS/Alexandre Meneghini)

17:55 - תקיפה נוספת בעומק לבנון - מערבית לבעלבכ. צה"ל שוב תקף בעומק לבנון. ברשתות הלבנוניות "אל-מיאדין" ו"אל-אחבאר", המזוהות עם חיזבאללה, דוווח על תקיפה נוספת בעיירה בודאי, מערבית לעיר בעלבכ בלבנון, כ-98 קילומטרים ממטולה. בערוץ הקטארי "אל-ערבי" דווח מפי מקורות כי יש פצועים בתקיפה, ולפי "אל-אחבאר" הותקף בית באזור. מושל בעלבכ, בשיר חדר, אמר כי ממידע ראשוני "אין נפגעים בתקיפה האחרונה".
מוקדם יותר צה"ל אישר כי מטוסי קרב תקפו בעומק לבנון, במרחב זבוד, מתחם צבאי ששימש את היחידה האווירית של חיזבאללה - באזור המרוחק כ-120 קילומטרים ממטולה, ולמעשה המרוחק ביותר בלבנון מפרוץ המלחמה. (אלישע בן קימון, ליאור בן ארי)

14 צפייה בגלריה
תקיפה של צה"ל בעומק לבנון
תקיפה של צה"ל בעומק לבנון
התקיפה בעומק לבנון

17:25 - שרת החוץ של גרמניה: "המצב בעזה - גיהינום. יש לאפשר הכנסת סיוע". שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק התייחסה למצב ההומניטרי ברצועת עזה, וטענה כי מדובר ב"גיהינום". לדבריה, "יש לאפשר לארגוני סיוע בינלאומיים להכניס סיוע לפלסטינים". (רויטרס)
17:24 - חמינאי והנייה נפגשו בטהרן: "איראן לא תהסס לסייע לפלסטין ולעזה". ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה נפגש בטהרן עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, שאמר לו כי "איראן לעולם לא תהסס לסייע לפלסטין ולעזה". (ליאור בן ארי)
17:03 - חיזבאללה לקח אחריות על המטח לגליל ולגולן: "תגובה לתקיפת צה"ל באזור הרמל". ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על המטח האחרון לעבר קצרין ויישובי הגליל העליון, וטען כי התקיפה כוונה לעבר "מוצב הפיקוד המרכזי במלחמה" שממוקם בגולן. בארגון הוסיפו כי ירי עשרות הרקטות בוצע בתגובה לתקיפת צה"ל באזור הרמל שבעומק לבנון מוקדם יותר היום. (ליאור בן ארי)
17:00 - "מאות פעילים מתחבאים בשיפא - בכל המבנים": תיעוד מחקירת מחבלי חמאס וג'יהאד. דובר צה"ל פרסם תיעוד מחקירות מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי שחשף כי ארגוני הטרור פעלו מבית החולים שיפא ברצועת עזה. המחבלים פירטו בחקירות, שבוצעו על-ידי יחידה 504, על אמצעי הלחימה שאוחסנו במרחב בית החולים, וציינו כי בשיפא הייתה התארגנות גדולה של מחבלים: "כ-600 עד 1,000 פעילי חמאס שמתחבאים בבית החולים".
המחבלים תיארו את התשתיות המסודרות של חמאס בבית החולים, שמשמשות את בכירי הארגון לתכנון והכוונת טרור, ואחד מהם הוסיף: "הפעילים נמצאים בכל המבנים, מפוזרים בכל מקום". מדובר צה"ל נמסר כי "החקירות מהוות עדות נוספת לאופן בו ארגון הטרור חמאס מסכן ביודעין את תושבי הרצועה. אין למחבלים מקום בטוח להיות בו חוץ מבתי החולים, ולכן הם נמצאים בבתי ספר או מקומות דומים". (יואב זיתון)
16:56 - המטח לגליל ולגולן: כ-40 רקטות שוגרו, חלקן נפלו בשטחים פתוחים ובודדות יורטו. כ-40 רקטות שוגרו מלבנון לעבר קצרין ויישובי הגליל העליון במטח האחרון. חלק מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים, וכמה בודדות יורטו. (יואב זיתון)
16:52 - לאחר המטח לגליל ולגולן: דיווחים בלבנון על תקיפות אוויריות בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי מטוסי קרב תקפו בעיירות חאנין וחולא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
16:35 - הנייה הגיע לביקור באיראן: "ישראל בבידוד חסר תקדים". ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, נפגש עם שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, במהלך ביקורו בטהרן, ואמר כי "ישראל לא הצליחה להשיג את מטרותיה באמצעות התוקפנות ברצועת עזה". לדבריו, "אנחנו בשלב היסטורי ונקודת מפנה גורלית בסכסוך, העם הפלסטיני וההתנגדות איתנים מול רצח העם. החלטת מועצת הביטחון להפסקת אש - מעידה כי ישראל בבידוד פוליטי חסר תקדים". במקביל, מזכ"ל תנועת הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, הגיע לביקור בטהרן לטובת שיחות עם בעלי תפקידים איראנים. "נשבור את ישראל ונביס אותה בעזרת האיסלאם, הקוראן והתמיכה של איראן בעם הפלסטיני", אמר נחאלה. (עינב חלבי)


16:27 - דיווח בלבנון: עשרות רקטות נורו במטח האחרון לגליל ולגולן. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי יותר מ-50 רקטות נורו במטח האחרון לגולן ולגליל העליון. (ליאור בן ארי)
16:24 - צה"ל מאשר: הפצצנו בעומק לבנון בתגובה לשיגורים למירון | תיעוד התקיפה - כ-120 ק"מ ממטולה. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו בעומק לבנון, במרחב זבוד, מתחם צבאי ששימש את היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה, בתגובה לשיגורים שבוצעו לעבר מרחב יחידת הבקרה האווירית באזור מירון. "במתחם הותקפו מנחת לכלי טיס ומספר מבנים צבאיים נוספים של ארגון הטרור", מסר דובר צה"ל, שהוסיף "במהלך היום, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי ותשתית טרור במרחב הכפר עייתא א-שעב ובמרחב הכפר כילא. עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה הותקפה במרחב מארון א-ראס".

16:22 - אזעקות נוספות ברחבי הגליל העליון. התרעות מפני ירי רקטות וטילים נשמעו בשורת יישובים בגליל העליון, בהם גדות, טובא זנגרייה, איילת השחר, משמר הירדן, מחניים ואזור תעשייה חצור הגלילית.
16:19 - אזעקות בקצרין ובגליל העליון. התרעות מפני ירי רקטות וטילים נשמעו בקצרין, יפתח, רמות נפתלי, מרכז אזורי מבואות חרמון וכפר הנשיא.
16:18 - במסגרת המלחמה עם ישראל: פעיל בג'יהאד האיסלאמי נהרג בדרום לבנון. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי פעיל בג'יהאד האיסלאמי, אחמד מחמוד המכונה אבו יזן, נהרג בגבול לבנון במסגרת הלחימה מול ישראל. (ליאור בן ארי)
15:59 - בפעם השמינית מהבוקר: חיזבאללה לקח אחריות על ירי לגליל המערבי. ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר מרחב חניתה שבגליל המערבי. משעות הבוקר הודיע הארגון על שמונה אירועי ירי לעבר ישראל. (ליאור בן ארי)
15:41 - נערים מקומיים התעמתו עם אנשי חיזבאללה שניסו להציב משגר טילים בכפרם בדרום לבנון. העיתון "א-נהאר" הלבנוני דיווח מפי מקורות כי באזור רמיש שבדרום לבנון פרץ סכסוך בין תושבים מקומיים לקבוצה המזוהה עם חיזבאללה, שניסתה להציב משגר טילים בסביבת העיירה הנוצרית. לפי הדיווח פרצה קטטה במקום בין נערים מהעיירה לקבוצה מארגון הטרור ואחד מהם ירה שני כדורים באוויר. בהמשך צלצלו הנערים בפעמון הכנסייה ואנשי חיזבאללה נסוגו. בחשבון "א-נהאר" ברשת X פורסם תיעוד הצלצול בפעמון והרכב של אנשי חיזבאללה עוזב את המקום. (ליאור בן ארי)

15:27 - דיווח: עלה ל-15 מניין ההרוגים בתקיפה בסוריה, 14 מהם אנשי משמרות המהפכה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל בלונדון, עדכן כי מספר ההרוגים בתקיפה הלילה בסוריה עלה ל-15. לפי המרכז 14 מההרוגים הם אנשי משמרות המהפכה: יועץ איראני האחראי על מרכז התקשורת שהותקף ושני מלווים שהיו אתו, תשעה בעלי אזרחות עיראקית ושני סורים שעבדו עם האיראנים. ההרוג ה-15 הוא מהנדס אזרח סוריה. עוד נמסר שבתקיפה נפצעו 34 בני אדם, 24 מהם מהמיליציות הפרו-איראניות ו-10 אזרחים.
רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה ממקורות איראניים כי משמרות המהפכה הכריזו על מותו של קצין בדרגת "עקיד", המקבילה לאלוף-משנה. המרכז הסורי פרסם סרטון של הווילה שהותקפה בדיר א-זור שבסוריה, וציין כי מדובר באזור שנמצא בשליטת המשטר והמיליציות האיראניות. (ליאור בן ארי)

15:09 - דיווחים בלבנון: צה"ל תקף מצפון לבעלבכ, היעד המרוחק ביותר מפרוץ המלחמה. הערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" וכן רשת "אל-מיאדין" המזוהה עם חיזבאללה, דיווחו כי ישראל תוקפת גם מצפון לבעלבכ, באזורים ואדי א-נירה והרמל - המרוחקים ביותר מפרוץ המלחמה - כ-130 קילומטרים ממטולה. עוד דווח כי הותקפה משאית קטנה. (ליאור בן ארי)

14:54 - אחרי המטח למירון: צה"ל מרחיב את הטווח ותוקף בבעלבכ. אחרי שצה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים יעדי חיזבאללה בבעלבכ שבעומק המדינה, כ-100 קילומטרים ממטולה. (יואב זיתון)
14:49 - אעזקה בגליל המערבי. אזעקה המתריעה מפני ירי רקטות וטילים הופעלה בקיבוץ חניתה שבגליל המערבי.
14:45 - בישראל מאשרים: הותקפו יעדים משמעותיים של משמרות המהפכה בסוריה. גורמי ביטחון ישראלים אישרו שחיל האוויר תקף הלילה "יעדים משמעותיים" של משמרות המהפכה במזרח סוריה, ששימשו להברחות אמצעי לחימה לישראל. היעדים היו בבסיסים של צבא סוריה והופעלו על ידי ראש היחידה האיראנית ב"כוח קודס" שפועלת להברחות אמצעי לחימה לגורמי טרור בישראל ואחראית על הכוחות האיראניים בסוריה, ג'ואד עאפרי. (יואב זיתון)
14:20 - דיווח: האחראי על התקשורת של משמרות המהפכה נהרג הלילה בתקיפה בסוריה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, מסר לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" כי בתקיפה הלילה בסוריה בשכונת הווילות בדיר א-זור נהרגו שלושה איראנים. לפי המרכז, בתקיפת בית בשכונה נהרג האחראי על התקשורת של משמרות המהפכה, ביום שבו הגיע לאזור מדמשק, וכי בין ההרוגים גם תשעה עיראקים. במקביל, מרכז המחקרים הסורי "נורס" דיווח כי היועץ הצבאי האיראני בהרוז ואחדי נהרג ושני יועצים נוספים נפצעו בתקיפה האווירית, שאותה ייחסו לארה"ב. (ליאור בן ארי)
14:15 - חמאס: 18 הרוגים בעקבות הצנחת סיוע כושלת ברצועה. לשכת התקשורת של חמאס טענה כי אתמול נהרגו 18 פלסטינים בהצנחות כושלות של סיוע הומניטרי ממטוסים ברצועת עזה. בחמאס טענו כי 12 בני אדם טבעו בעת שניסו להוציא את חבילות הסיוע שנחתו בים ושישה "נדרסו", ככל הנראה מדוחק. "אנו רואים בממשל האמריקני ובכיבוש הישראלי אחראים לרעב והמצור", מסר ארגון הטרור. (עינב חלבי)
13:40 - צה"ל בגל תקיפות בדרום לבנון, חיזבאללה קיבל אחריות על ירי נוסף לשטח ישראל. חיל האוויר החל בגל תקיפות של יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תוקפים בכפרים עייתא א-שעב ובמארון א-ראס. בתוך כך, חיזבאללה קיבל אחריות על ירי נוסף לעבר ישראל, וטען כי תקף באזור שתולה. (יואב זיתון וליאור בן ארי)
14 צפייה בגלריה
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.3.24
תקיפה ישראלית ב לבנון 21.3.24
תקיפה ישראלית בלבנון
(צילום: AFP)
12:45 - אחרי הפגיעה הישירה באביבים: מטח מלבנון ליחידת הבקרה האווירית במירון. דובר צה"ל הודיע כי זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר יחידת הבקרה האווירית שבאזור מירון - ללא נפגעים או פגיעה בכשירות היחידה. בנוסף, כך נמסר, זוהו שלושה שיגורים משטח לבנון לעבר המושב אביבים בגליל העליון, ללא נפגעים. בעקבות השיגורים פרצה שריפה ביישוב ונגרם נזק. כוחות כיבוי אש פועלים במקום. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בשטח לבנון. (יואב זיתון)

14 צפייה בגלריה
שריפה ב יקב אביבים בעקבות פגיעת טיל של חיזבאללה
שריפה ב יקב אביבים בעקבות פגיעת טיל של חיזבאללה
השריפה ביקב אביבים בעקבות פגיעה ישירה

11:15 - יקב בגליל העליון נפגע מירי חיזבאללה, דיווח על תקיפה בכפר הסמוך בלבנון. יקב במושב אביבים שבגליל העליון עולה באש אחרי שנפגע מירי חיזבאללה.(יאיר קראוס וליאור בן ארי)
11:00 - לשכת נתניהו: תשובת חמאס - עדות לנזקי החלטת האו"ם; לא ניכנע לדרישות הזויות.לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה לדיווח שלפיו צוות המשא ומתן התבקש לחזור לישראל מקטאר, ומסרה: "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון". עוד נמסר: "חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות. ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה". (איתמר אייכנר)
10:45 - משבר אחרי תשובת חמאס: ראש המוסד מחזיר את המשלחת מקטאר. ראש המוסד דוד (דדי) ברנע הורה לצוות המשא ומתן מטעם המוסד, שב"כ ואמ"ן לעזוב את קטאר ולחזור לישראל, לאחר תשובת חמאס שדחתה את הצעת הפשרה האמריקנית. גורם מדיני אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "שרטט את הקווים האדומים שבמסגרתם היה ברור מתי אי-אפשר להתקדם - ולכן הוחלט שהצוות יחזור לארץ". (איתמר אייכנר)
9:00 - צה"ל פועל ברחבי הרצועה, הותקף מהאוויר האזור שממנו נורו הרקטות הלילה לשדרות. כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה בשכונת אל-אמל בחאן יונס, במקביל לפעילות הממוקדת עם שב"כ בבית החולים שיפא בעיר עזה. כך עדכן דובר צה"ל. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו ביממה האחרונה יותר מ-60 מטרות ברחבי רצועת עזה, בהן מנהרות התקפיות ומבנים צבאיים שבהם שהו מחבלים חמושים. מדובר צה"ל נמסר כי "בסגירת מעגל מהירה, הותקפו מהאוויר מטרות במרחב שממנו בוצעו שיגורים לעבר שדרות במהלך הלילה". (יואב זיתון)
8:16 - צה"ל תקף הלילה מבנים צבאיים של חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מבנים צבאיים של חיזבאללה באזור הכפרים טיר חרפא וא-דהירה שבדרום לבנון. כמו כן, במהלך הלילה זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר שלומי, צה"ל תקף את מקורות הירי. הבוקר דיווח חיזבאללה על הרוג נוסף משורותיו, ה-248 מתחילת המלחמה. (יואב זיתון)


7:00 - חיזבאללה לקח אחריות על שתי תקיפות, הרוג נוסף משורותיו. שתי לקיחות אחריות הלילה של חיזבאללה על ירי בשעה 00:45 למבנה בשומרה ששימש לטענתם את צה"ל וירי נוסף באותה השעה למבנה בשלומי. שתי התקיפות בוצעו "בתגובה לתקיפות הישראליות בכפרי דרום לבנון והבתים האזרחיים".
בנוסף חיזבאללה הודיע הלילה על הרוג נוסף - חוסין עלי דבוק מהעיירה שבריחא בדרום לבנון שמת "כשהיד בדרך לירושלים". מדובר בהרוג מספר 248 לפי ההודעות הרשמיות של הארגון. עוד דווח הלילה גם על תקיפות בעיירות אל-ג'בין, טיר חרפא ויארין בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
6:50 - דיווח: 9 הרוגים בהתקפה לילית בסוריה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דווח הלילה על פיצוצים בדיר א-זור ואל-בוכמאל בסוריה. המרכז פרסם כי התקיפות בוצעו לעבר חוות בעיר אל-מיאדין, שתי מפקדות של המיליציות הפרו-איראניות באל-בוכמאל, מטה באזור אל-עבאס ולעבר שכונת וילות בדיר א-זור. עוד פרסם המרכז הסורי כי יש מידע לפיו דמות בכירה נהרגה בתקיפה, שבוצעה מספר שעות אחרי שנחת מטוס תובלה איראני בשדה התעופה בדיר א-זור עם אנשי משמרות המהפכה וציוד לוגיסטי. לטענת המרכז הסורי, המטוס הגיע מדמשק והיה עמוס בציוד תקשורת ומצלמות שנלקחו במשאית למקום לא ידוע. על פי הדיווח, מספר ההרוגים עומד על 9: סורי אחד ו-8 מהמיליציות האיראניות. באל-מיאדין דווח הלילה כי התקיפה בדיר א-זור אל-בוכמאל ואל-מיאדין היא אמריקנית, אך בכיר צבאי אמריקני מסר לאל-ג'זירה כי לא בוצעו הלילה תקיפות אמריקניות בסוריה. (ליאור בן ארי)
6:30 - אמש: חמאס סירב לפשרה האמריקנית במו"מ. בצל קריאת מועצת הביטחון להפסקת אש מיידית, חמאס הודיע כי הוא "דבק בעמדה ובחזון שהציגו ב-14 במרץ", שלפיהם הוא דורש נסיגה מלאה של צה"ל מעזה והפסקת אש מקיפה. (עינב חלבי)