סגור

ליברמן יקדם הקמת נמל תעופה בינלאומי בצפון - באזור חיפה

שר האוצר מציע להקים את השדה במטרופולין המרכזי של הצפון במקום בעמק יזרעאל. מבטיח שעד תחילת 2023 יוגדל השכר של החיילים, אבל: "שלא יעמדו לי עם סטופר ביד. הכל פונקציה של כמה כסף נשאר בקופה"

שר האוצר אביגדור ליברמן מתכוון לקדם תוכנית חדשה להקמת שדה תעופה חדש בחיפה, כחלופה לשדה התעופה שתוכנן לקום בעמק יזרעאל וזאת לאחר שהקמתו באזור נתקלה בגל של התנגדות מצד התושבים. לדברי ליברמן, בצעד זה יש כדי לחזק את חיפה לקראת הפיכתה למטרופולין מרכזי של צפון הארץ. ליברמן חשף את התוכנית במסגרת שיחה עם "כלכליסט", בכנס תעשיינים ויזמים מעלות תרשיחא־כפר ורדים. ליברמן הוסיף כי ישתף בתהליך את שרת התחבורה מרב מיכאלי ואמר ש"אני מאמין שהיא תתמוך בה".
ליברמן העריך כי תקציב המדינה יאושר בעוד כמה שבועות וכי הממשלה שהוא חבר בה, תשרוד עוד 4 שנים. לדבריו, אין הכרח שמחלוקות פוליטיות שיצוצו בין השותפות לממשלה יובילו לפיצוצים שיסכנו את קיומה.
בהתייחס לביקורת שספג על הסכם הפנסיה עם צה"ל, שהעניק הטבות מפליגות לפורשים, אמר "לצד המעבר מפנסיה תקציבית לצוברת, יש יותר שקיפות בתהליכים ויש פחות בלגן. אי אפשר להפוך את מערך משרתי הקבע לשודדי הקריביים". שר האוצר הדגיש כי יממש את התחייבותו טרם הבחירות להגדלת שכרם של חיילי החובה ב־50%. לדבריו, ההגדלה תינתן עד תחילת 2023, ייתכן שגם קודם: "שלא יעמדו לי עם סטופר ביד. הכל פונקציה של כמה כסף נשאר לנו בקופה. כל הזמן, כל מיני גורמים לוחצים שאשחרר כסף, שניתן לאלה ולאה ואי אפשר לנהל ככה כלכלה".
1 צפייה בגלריה
שר האוצר אביגדור ליברמן כנס יזמים ותעשיינים של מעלות תרשיחא וכפר ורדים
שר האוצר אביגדור ליברמן כנס יזמים ותעשיינים של מעלות תרשיחא וכפר ורדים
שר האוצר אביגדור ליברמן. מציע שכר דיפרנציאלי במגזר הציבורי
(צילום: אלעד גרשגורן)
ליברמן אמר כי לאחר אישור התקציב הנוכחי יופנו המאמצים לגיבוש תקציב המדינה לשנים 2023־2024 והוא יכלול גם את הסדרת יחסי העבודה במשק, תוך שאיפה להשגת הסכמי העסקה דיפרנציאליים במגזר הציבורי: "חייבים להכניס להסכמי העבודה אלמנטים חדשים, להגיע להסכמות ולהבנות עם ההסתדרות הכללית ועם איגודי העובדים של שכר דיפרנציאלי. אם אנחנו רוצים לשמור את האנשים האיכותיים במגזר הציבורי, חייבים להתאים את עצמנו לזמנים". ליברמן גילה שכבר חתם על הצווים שלפיהם יוטל מס על משקאות ממותקים ועל כלים חד פעמיים וכי המס על השימוש בכלים החד פעמיים יכנס לתוקף ב־1 בנובמבר 2021 והמס על המשקאות הממותקים ב-1 בינואר 2022.