סגור

שר הרווחה מאיר כהן: אאבק להשארת זרוע העבודה במשרד הרווחה

מאבק פנימי ביש עתיד? לפי ההסכמים הקואליציוניים, זרוע העבודה תעבור למשרד הכלכלה, בראשו עומדת אורנה ברביבאי, ואגף מעונות היום יופרד ממנה למשרד החינוך. כהן גם הודיע על יוזמה לחיבור משפחות רווחה לסיבים אופטיים

שר הרווחה הנכנס מאיר כהן מיש עתיד הודיע היום (ב') שייאבק למען השארת זרוע העבודה בשלמותה במשרדו - זאת בניגוד לסיכומים הקואליציוניים לפיהם הזרוע אמורה לעבור למשרד הכלכלה, בראשותו עומדת חברת סיעתו השרה אורנה ברביבאי - ולהעברת האחריות על מעונות היום למשרד החינוך, בראשות עומדת השרה יפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה. כהן אמר את הדברים בטקס חילופי השרים היום.
כשכהן החל לדבר דבריו הופרעו על ידי נציג ועד עובדי זרוע העבודה, שמחה על כך ש"כולם פה חוץ מזרוע העבודה. אני מבקש לא לפגוע במבנה הארגוני של זרוע העבודה". כהן השיב: "בדיוק על זה אני נלחם, לא לפרק את זרוע העבודה. אני שומע שבניתם משהו לתפארת ואני לא רוצה לפרק אותו. אני עושה את זה לזכותכם ולכבודכם, לא בשבילי. אני יכול להסתדר בלי ונלחם שהיא תישאר זרוע מאוחדת ולא תפוצל, ואתם תובילו אותה תחת המשרד שלי".
1 צפייה בגלריה
מימין: שרת הכלכלה הנכנסת אורנה ברביבאי ושר הרווחה הנכנס מאיר כהן
מימין: שרת הכלכלה הנכנסת אורנה ברביבאי ושר הרווחה הנכנס מאיר כהן
שרת הכלכלה הנכנסת אורנה ברביבאי ושר הרווחה הנכנס מאיר כהן
(צילום: דובורת יש עתיד, שאול גולן)
נראה שבכך חשף השר כהן מאבק פנימי בתוך יש עתיד, בינו לבין ברביבאי. בלשכת השרה לא היו מעוניינים להגיב.
כהן אמר עוד שלמשרד הרווחה הסמכויות הגדולות ב-OECD, אבל מעמדו "במדרון האחורי", והמשרד צריך להציג חזון ולא לעסוק רק בכיבוי שריפות. כן הודיע על יוזמה חדשה, בשיתוף משרד התקשורת, לחיבור משפחות רווחה לסיבים אופטיים.