סגור
כנס מקומי קום - מינגלינג אווירה
משתתפי כנס מקומי.קום (צילום: אוראל כהן)
מקומי.קום

בעלי העסקים קיבלו כלים לצמיחה מחדש מתוך תקופת משבר

בעלי עסקים מהצפון לקחו חלק ביום שידורים מיוחד והשתתפו בסדנאות שהוקדשו למגמות עולמיות שונות בשיווק מקוון ואיקומרס, ייעול העסק באמצעות כלי בינה מלאכותית וכיצד שומרים על חוסן עסקי בתקופות משבר

בצל האתגרים הכלכליים שמלווים את העסקים בצפון בשנים האחרונות, ובמיוחד מאז פרוץ המלחמה, התקיים היום במתחם HUBayta אירוע מקומי.קום ראשון מסוגו ביוזמת כלכליסט ו־Google.
האירוע כלל יום שידורים מיוחד באתר כלכליסט, סדנאות מקצועיות ומפגשי מנטורינג לבעלי עסקים, ונועד לחזק ולעודד את העסקים הקטנים והבינוניים בצפון, שהם הלב הפועם של הכלכלה המקומית.

משהו חדש מתחיל בגליל

במהלך היום עסקו המשתתפים באירוע בדרכים להגברת רווחיות גם בעתות משבר, בהטמעת כלים מבוססי בינה מלאכותית ובהרחבת הנוכחות הדיגיטלית של עסקים קטנים. בין השאר המשתתפים דנו באיך ממשיכים לפעול למרות האתגרים, כיצד הפך האיקומרס ל"חמצן" עבור עסקים בישראל ואילו פתרונות חדשניים וטכנולוגיות פורצות דרך מניעים את התחום קדימה.
בעלי העסקים שהוזמנו למפגש הם חברים בקהילת Shopping IL, יוזמת הקניות המקוונות של Google שמתרחשת בכל שנה בחודש נובמבר, הנהנים לאורך כל השנה מתכנים מקצועיים, סדנאות וליווי שיווקי. חלק מהעסקים תועדו מראש בסרטונים קצרים שהוקרנו במהלך השידור המרכזי של האירוע, במטרה להמחיש את הסיפור המקומי מאחורי המספרים ולשים זרקור על תושבי הצפון.
את האירוע אירח מתחם HUBayta, מיזם יזמות צפוני שהוקם בשיתוף תנועת "הביתה - חוזרים לגליל", רשת OpenValley והאבזלת מרמת הגולן. "לאחר תקופה מאתגרת של מלחמה, קם בגליל פרויקט פורץ דרך שמסמן התחלה חדשה", אמר ניסן זאבי, ממייסדי התנועה. "HUBayta הוא מודל ייחודי שמעניק לעסקים תשתיות, מעטפת יזמית וחיבור לאקוסיסטם הצפוני".
1 צפייה בגלריה
ניסן זאבי ממייסדי תנועת "הביתה. חוזרים לגליל" וממקימי מתחם HUBayta שאירח את אירוע מקומי.קום ביוזמת כלכליסט ו-Google
ניסן זאבי ממייסדי תנועת "הביתה. חוזרים לגליל" וממקימי מתחם HUBayta שאירח את אירוע מקומי.קום ביוזמת כלכליסט ו-Google
ניסן זאבי ממייסדי תנועת "הביתה. חוזרים לגליל" וממקימי מתחם HUBayta

מחזקים יזמים מקומיים

השידור המרכזי כלל ריאיונות עם מומחי איקומרס, בעלי עסקים ונציגי רשויות מקומיות, שהתמקדו בדרכים מעשיות לתמוך ביזמים מקומיים. באולפן שולבו דיונים על טכנולוגיות חדשות במסחר המקוון, פיתוח אסטרטגיות שיווק דיגיטלי, וניהול משברים כלכליים במציאות דינמית.
בין הסדנאות הבולטות שנערכו בכנס מקומי.קום: סדנת חוויית משתמש עם איילת לזרוביץ', יועצת חוויית משתמש ומוצר, שהתמקדה בהפקת תובנות עסקיות באמצעות Gemini, צ'אט הבינה המלאכותית של Google, וכן סדנה של עדי אשכנזי, מנהל תחום איקום-ריטייל ב־Google ישראל, על יצירת תוכן שיווקי וניתוח דו"חות עסקיים בעזרת NotebookLM. אשכנזי גם התייחס לתועלת ללקוחות מכלי AI, כמו למשל היכולת לקבל תקציר מצ'אט בוט על מוצר או שירות שהם מתכננים לרכוש או צילום מוצר, איתורו באמצעות כלי בינה מלאכותית ורכישתו.
בנוסף, פאנל של שלושה מומחי בינה מלאכותית עסק בשיפור היעילות והרווחים של העסק באמצעות כלי בינה מלאכותית. המומחים הציעו לבעלי העסקים להתחיל בקטן, לבחון ראשית מה הבעיה העיקרית בעסק ולחפש כלי בינה מלאכותית שיכולים להקל על פתרונה ולייעל את פעילות העסק. שלושת המומחים הדגישו את החשיבות בלמידה עצמאית על הכלים וציינו שלפחות בתחילת הדרך עדיף שבעלי העסקים יבחנו כלי אחד או שניים לכל היותר כדי לא להכביד על עצמם.
הסדנאות הדגימו כיצד ניתן להפוך כלים מבוססי בינה מלאכותית לכלי עבודה יומיומיים גם עבור עסקים קטנים, ולצמצם פערים תפעוליים ושיווקיים מול שחקנים גדולים.
את האירוע חתם שאנן סטריט, סולן להקת הדג נחש, שהביא לבמה נקודת מבט תרבותית על חוסן קהילתי כשסיפר על המיזם שהיה אחד ממייסדיו, "100 דגים". "זו עזרה ראשונה תרבותית", סיפר למשתתפים. "אנחנו עוזרים לאנשים לחזור לעצמם, אפילו לשעה אחת ביום". העמותה מסייעת לשיקום תרבותי של יישובי עוטף עזה באמצעות סדנאות ליצירת שירים, ובימים אלה סטריט מנסה להרחיב את היוזמה גם ליישובי הצפון, שם רבים מהתושבים עדיין לא שבו לביתם מאז שפונו בעקבות המלחמה.