סגור

TECH TLV
"חוויית הקנייה בעתיד תוביל לכך שנצרוך יותר מבלי שנרגיש"

כך אומרת אורנה קליינמן, מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל בכנס TECH TLV של כלכליסט. לדבריה, "זו חוויית הקנייה האולטימטיבית, ל-SAP יש כיום יכולת לאסוף נתונים מכל הערוצים שבהם אנו מספרים לעולם מה אנו רוצים - פייסבוק, הוואטסאפ והרשתות". פרופ' ליהי צלניק מנור, מנהלת מרכז הפיתוח של עליבאבא בישראל הוסיפה, "אנו מנסים לייצר חוויית לקוח נטולת מאמצים, הלקוח מצפה שנחשוב לפניו והוא לא יצטרך לעשות משהו מיוחד"

"עליבאבא קיימת בישראל ארבע שנים", כך אמרה פרופ' ליהי צלניק מנור, מנהלת מרכז הפיתוח של עליבאבא בישראל במהלך פאנל בנושא הטרנדים הטכנולוגיים אשר מעצבים את עולם האי קומרס, במסגרת כנס TECH TLV של כלכליסט. לדבריה, "עליבאבא היא חברה שקודם עושה ואחר כך מדברת, יש לנו מרכז פיתוח בישראל ואנו קרובים מאוד לענן של עליבאבא, אנו מפתחים את אפליקציית אלבום התמונות". היא הוסיפה ש"האפליקציה שלנו אפשרת לצרכן בסין לשמור בענן תמונות ווידאו ולהרוויח חוויית פרסונליזציה, מציאת חברים, העלאת זכרונות ועוד".
לדברי אורנה קליינמן, מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל, "נובמבר הוא חודש מעולה לדבר על צריכה, בלאק פריידיי וסייבר מנדיי. כולנו מתכוננים לשופינג, ובנובמבר אנו עושים שישים אחוז מהצריכה שלנו. כל אחד נמצא ביותר ממאה אתרים בתקופה הזאת ושם גם נשמרים נתונים אישיים שלנו. גם המגיפה דחפה צרכנים לאונליין וכל החיים מתנהלים שם, הבריאות שלנו והקשר עם גורמי הממשלה. מעבר לכך הטכנולוגיה סוף סוף במצב שהיא יכולה לתמוך בפרסונליזציה. בעתיד אולי יידעו אפילו מה אנו רוצים ויוכלו להביא לנו את זה בחוויית קנייה שאפילו לא נשים לב שאנו מקבלים את מה שאנו רוצים. זו פנטזיה של חוויית הקנייה האולטימטיבית. ל-SAP יש כיום יכולת לאסוף נתונים מכל הערוצים שבהם אנו מספרים לעולם מה אנו רוצים - מהפייסבוק, הוואסאפ, הרשתות".
1 צפייה בגלריה
מימין פרופ' ליהי צלניק מנור  אורנה קליינמן בשיחה עם אליחי וידל
מימין פרופ' ליהי צלניק מנור  אורנה קליינמן בשיחה עם אליחי וידל
מימין פרופ' ליהי צלניק מנור מעליבאבא ואורנה קליינמן, מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל בשיחה עם אליחי וידל מכלכליסט
(צילום: יריב כץ)
פרופ' צלניק מנור הסבירה, "אנו מנסים לייצר חוויית לקוח נטולת מאמצים, הלקוח מצפה שנחשוב לפניו והוא לא יצטרך לעשות משהו מיוחד, אבל הצרכן הסיני גם מאוד חרד לפרטיותו. אנו משתמשים רק במידע שהלקוח מחליט שמותר לנו להשתמש. תהליכי הפיתוח דומים וגם שונים והקצב מהיר. מבחינת המוצר, באפליקציות הסיניות הכל צבעוני, תוסס, שוקק חיים, אנחנו חייבים להבין את כל זה, ללמוד מה המשתמש רוצה ולא מה אנו מדמיינים שהוא רוצה".
לדברי קליינמן: "אני חושבת שבהיבט זה ישראל יותר דומה לארה"ב. SAP מובילה בתחומי פרטיות המידע וניהול זהויות משתמש, היכולת לשלוט בזהות הדיגיטלית שלו, כיום התשתיות זהות וכולם צריכים פלטפורמה למידע, צריכים פרטיות, אבל בסין זה נראה אחרת מאירופה וגם מארה"ב. אם נסתכל למשל על שירותי בריאות, בישראל עושים בדיקת PCR עם ברקוד, באירופה חותמים על טופס והולכים לרופא. החוויה שונה ומותאמת תרבות".
קליימן הוסיפה, "כל הקולגות שלי מחפשים טאלנטים, במזרח, במזרח אירופה, אין מפתחים וזו בעיה גלובאלית, כיום כל חברה שניה, בריטייל, בדיגיטל, צריכה מפתחים וכולם על אותו מאגר טאלנטים. לכן מנסים לפנות למגזרים שונים. בעידן הפוסט קורונה אין בעיה לפנות למפתחים מכל רחבי העולם, לא צריך להיפגש פיזית לארוחת בוקר". לדברי צלניק מנור, "עליבאבא פתחה בארץ מרכז ראשון מחוץ לסין כי בישראל יש כוח אדם ייחודי שמוצא נקודת השקה בין ייצור וטכנולוגיה, אנשים רותמים טכנולוגיה כדי לייצר מוצרים מצוינים, זהו חיבור מיוחד שיש כאן בישראל".
אחד האירועים שזעזעו את משתמשי הרשתות החברתיות בשבוע שעבר וגרמו ללא מעט תהיות על זהותה של הרשת החברתית הוא הודעתו של מארק צוקרברג על שינוי כיוון, שינוי אשר כולל חזון חדש ושם חדש. שינוי השם של פייסבוק לא עברו מתחת לרדאר של עליבאבא ו-SAP. לדברי קליינמן, "בנושא הכרזתה של פייסבוק, השמיים הם הגבול בנושא פרסונליזציה וחוויית לקוח, אנו נשתמש יותר בזיהוי קולי, בצריכת תוכן במכונית ובוירטואליזציה, אנו נצרוך יותר ולא נשים לב. זהו הכיוון שאליו הולכת התעשיה". על דבריה הוסיפה צלניק מנור: "אנו נכנסים יותר לכיוון המטאוורס אבל אנו שואלים את עצמנו היכן הצורך של הצרכן נמצא באמת, כולנו חווים גם בעיות ותוהים היכן הווירטואליזציה תפגוש אותנו למשל בעולמות האי קומרס".