סגור
כנס TECHTLV - פאנל האם גם ענקית הסייבר הבאה תצמח מישראל
(סיני דודפור)

TECH TLV
מייסד ארמיס: "האפל הבאה של עולם הסייבר יכולה לקום בישראל"

נדיר יזרעאל, מנכ"ל ומייסד משותף של חברת הסייבר ארמיס, אמר בפאנל בכנס TECH TLV של כלכליסט: "השילוב של השנה-שנתיים האחרונות שצימצמו את המרחקים לשווקים בחו"ל עם האקוסיסטם הישראלי, גרמו לכך שהיכולת שלנו להקים פה חברות שלא נועדו להימכר, אלא ליצור חברת פלטפורמה, היא מובנת מאליה"

"האפל הבאה של עולם הסייבר חד משמעית יכולה לקום בישראל. השוק היום יותר מאי פעם מלא ביזמים עם ניסיון של הקמת חברה, שתיים או שלוש. יש אקוסיסטם של יזמים שראו איך הדברים מתפתחים וקשרים רלוונטיים. השילוב של השנה-שנתיים האחרונות שצימצמו את המרחקים לשווקים בחו"ל עם האקוסיסטם הישראלי גרמו לכך שהיכולת שלנו להקים פה חברות שלא נועדו להימכר אלא ליצור חברת פלטפורמה היא מובנת מאליה", כך אמר בפאנל בכנס Tech TLV, נדיר יזרעאל, מייסד משותף ו-CTO בחברת הסייבר ארמיס. (Armis).


עמית ברקת, מייסד משותף ומנכ"ל ב-Perimeter81, אמר כי תחום הסייבר הוא חסר גבולות. "הקורונה עשתה תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית ושינתה כל מה שאנחנו רואים וחושבים ויצרה תהליך מואץ שמצריך פתרון לעולם החדש. המשקיעים מבינים את זה, משקיעים סכומי כסף גבוהים ומאפשרים יצירת פתרונות לטווח הארוך".

4 צפייה בגלריה
TECHTLV נדיר יזרעאל   מייסד  Armis
TECHTLV נדיר יזרעאל   מייסד  Armis
נדיר יזרעאל, מייסד משותף של Armis בפאנל בכנס TECH TLV
(צילום: אוראל כהן)

גם גיל עזריאלנט, CTO ומייסד משותף של Axis security סבור שבישראל יכולה בהחלט לקום ענקית סייבר עולמית. "לפני שנשאל אם בישראל יכולה לקום חברה כזו צריך לשאול אם יכולה לקום חברה כזו בעולם. בשנינם האחרונות אנחנו רואים שהסכנות והנזקים מהתקפות סייבר הולכים וגדלים ובהתאמה גם שוק הסייבר יילך ויגדל. בישראל יש מאגר טאלנט ברמה לא תיאמן בהשוואה למדינות אחרות ומבינים פה את הצרכים היטב. לחברות ויזמים נמאס לבנות פתרון נקודתי והם עוברים לבנות את הפלטפורמה שתיתן ערך גדול ומשמעותי", אמר.
"סביבה של ריבית אפסית מייצרת המון כסף בשוק לסטארט-אפים"
הסיבה לקפיצת המדרגה שחווה תחום הסייבר בשנים האחרונות היא בעיקר נתוני המאקרו, אמר שי לוי, CTO ומייסד משותף של Noname Security. "סביבה של ריבית אפסית מייצרת המון כסף בשוק לסטארט-אפים, תמיד יש צורך באינובציה ועכשיו הוא מואץ. זה דבר חיובי שמאפשר לחברות לגדול בקצב מהיר והרבה יותר מרשים מאי פעם", אמר.

4 צפייה בגלריה
TECHTLV שי לוי מייסד Noname Security
TECHTLV שי לוי מייסד Noname Security
שי לוי, מייסד Noname Security בפאנל בכנס TECH TLV
(צילום: אוראל כהן)

לדברי ברקת, "העולם משתנה, האינטרנט הופך להיות 5G וזה פותח לחברות סטארט-אפ פתח לבנות פתרונות שמתאימים לעולם החדש. זה מאפשר את גיוסי הכספים, את הגידול ומאפשר ליזמים ולחברות להעז יותר ולא למכור את החברה בשלב מוקדם".
האתגר העיקרי איתו מתמודדות חברות הסייבר שעלול להוות בעיה לתעשייה בעתיד הוא המחסור באנשים. "יש טאלנט משוגע אבל הוא מוגבל ומתפצל על המון חברות מצויינות שכולן מתחרות על אותם משאבים. זה מכריח חברות שגדלות לבנות ארגון שפרוש על כמה מדינות וזה לא דבר שאנחנו רגילים אליו כישראלים בתעשיית הסייבר. הרעיון של יצירת גופי פיתוח במדינות זרות או רכישת חברות על מנת לקבל גישה לעוד אנשים הוא זר לנו אבל משהו שמנסים לעשות", אמר יזרעאל.

4 צפייה בגלריה
TECHTLV גיל עזריאלנט Noname Security מייסד
TECHTLV גיל עזריאלנט Noname Security מייסד
גיל עזריאלנט, מייסד Axis Security בפאנל בכנס TECH TLV
(צילום: אוראל כהן)

לדברי עזריאלנט, "משכורות גבוהות ומעט עובדים, עם כל זה אפשר לעבוד עם זה וזה דבר טוב בסך הכל. אני חושב שהאתגר בגדילה המאוד משמעותית הוא להחזיק שלד מספיק חזק לחברה שיתמוך בגדילה הזאת. לשלש את עצמך בתקופה קצרה מוביל לאתגרים שהם גם פנימיים, תרבותיים. ישראל היא סטארט-אפ ניישן ואנחנו עושים את המעבר לעשות סקייל-אפ ניישן וזה דורך יותר משמעת, תהליכים וזה אתגר משמעותי שאנחנו רואים בכל החברות שהן בצמיחה. חייבים להתגבר על האתגר הזה כדי להגדיל בקצב מצופה".
גם לדברי לוי האתגרים המשמעותיים ביותר הם פנימיים. "כמות האנשים מוגבלת, נראה את ישראל פרושה על הרבה מדינות ומבחינת החברה, לגייס אנשים טובים ימשיך להיות אתגר. הדבר השני זה הקאלצ'ר (התרבות הארגונית) איך אתה בונה קאלצ'ר בארגון שגדל כל כך מהר. זה אתגר שצריך להתמודד איתו", אמר.

4 צפייה בגלריה
TECHTLV  עמית ברקת
TECHTLV  עמית ברקת
עמית ברקת, מייסד משותף ומנכ"ל ב-Perimeter81, בפאנל בכנס TECH TLV
(צילום: אוראל כהן)

על מנת להתמודד עם האתגרים בתחום הסייבר המדינה צריכה להמשיך ולהרחיב את התוכניות במערכת החינוך. "אותן תוכניות מעולות שכבר קיימות במערכת החינוך שמטרתן לתת את הבמה לילדים להבריק זו התחלה טובה וצריך עוד מזה".
לדברי יזרעאל, תפקיד המדינה הוא להפחית חסמים. "יש כאן שוק עם ביקוש אינסופי ויכולת להצמיח תעשייה משמעותית בישראל. התפקיד שהמדינה הוא להוריד כמה שיותר חסמי כניסה מכיוון שיש ביקוש אינסופי לאנשים".