סגור
כנס הצמיחה 2025 - צביקה שווימר
(צילום: דנה קופל, צילום ושידור: Streame)
כנס הצמיחה

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "קרפור היא מפץ גדול"

צביקה שווימר אמר את הדברים בכנס הצמיחה של כלכליסט בשיתוף מזרחי טפחות. לדבריו, "אלקטרה כבר לא חברת אחזקות – זו קבוצת קמעונאות ממוקדת לקוח", והוסיף כי "המדינה צריכה לדעת איך לטפל ולהוריד את יוקר המחיה"

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה ויו"ר קרפור, בשיחה עם אורנה יפת, כלכליסט בשיחה על גלובליזציה בשוק המקומי.
בשנים האחרונות אלקטרה צריכה הפכה לחברת אחזקות שחדרה לשווקים נוספים בתחום המזון, הספורט והטיולים, אבל הביזנס העיקרי הוא תחום המזון עם כניסתה של קרפור לישראל. ברבעון האחרון קרפור עברה לרווחיות והמניה בעליה. לאן קרפור צועדת?
"אם מסתכלים על מה שעשינו בשנים האחרונות מתקופת הקורונה ובהמשך המלחמה, אז עשינו דבר מדהים. שינינו את המיקוד מחברה ממוקדת בתעשייה ועולמות המזגנים לחברה שממוקדת בקמעונאות והלקוח, כיום עם ארבעה מגזרים מאוד חזקים: מגזר מזון עם 150 סניפים של קרפור, שסיימנו את ההסבה של כולם. תחום החשמל, תחום הספורט והטיולים עם אדידס וקולומביה, וכמובן אנחנו הכי חזקים במזגנים ומערכות VRF. זה לא כמו חברת אחזקה, זו קבוצת קמעונות שמסתכלת קדימה ממוקדת לקוח בכל הצירים וזה מוביל אותנו לגידול מרבעון לרבעון".
אתם הייתם הראשונים שהעלתם את המע"מ ויש אומרים שזה היה ניצול ציני של המצב. איפה ההבטחה הגדולה של תחרות מחירים, שקרפור תהיה המפץ הגדול?
קרפור היא מפץ גדול. אני תמיד אומר שכל אדם שרוצה לקנות בזול צריך לדעת לפצל את הקנייה ולהגיע לקרפור למוצרים מסויימים. לאחרונה השקנו משחות שיניים ב-5 שקלים ומי פה ב-10 שקלים, שזה חצי מחיר מהשוק. וכך גם בקפה, שמן זית, פסטות ועוד".
אבל ההבטחה למוצרי רצפה לא קוימה.
"אני אומר שאם רוצים לטפל ביוקר המחייה אנחנו שם. מזגן בישראל עולה יותר זול מאירופה".
כמה אתה מרוויח על מזגן?
"אנחנו מחשבים לעצמנו את היכולת שלנו להרוויח ועדיין להיות עם המוצר הכי טוב בישראל ולהיות אלטרנטיבה הכי טובה. אלקטרה כמותג, גם במכונות כביסה ומקררים, היא המותג הכי גדול בישראל כי הוא נותן אלטרנטיבה ברמה בינלאומית של מוצר טוב במחיר סופר תחרותי. אצלנו תמצאי מקרר 4 דלתות ב-4,000 שקל אל מול מתחרה ב-7,000".
תשומת הלב של הקבוצה לקרפור פגעה בהארד קור של הקבוצה - מזגנים. האם המשאבים לא הלכו למזון והפסדתם נתחי שוק?
"אנחנו התחזקנו כי היום גם בתחום המזגנים היה שינוי והעולם זז. אנחנו יותר מאמינים היום ביבוא. אנחנו יודעים להביא מוצר איכותי במחירים תחרותיים. לאלקטרה מוצרי צריכה יש 60 מיליון עסקאות בשנה. מהדאטה של העסקאות אנחנו מבינים מה אנחנו צריכים לספק ללקוח".
קיבלתם מותג חשמל חזק - סמסונג. אתם יבואנים של הרבה מותגים. המתחרים טוענים שאתם עושים מהלכים היו לא הגונים ואגרסיביים ועוקפים יבואנים רשמיים. מה תגובתך?
"אלקטרה מוצרי צריכה מבחינת הקמעונאים היא הגוף הכי מקצועי בארץ. אנחנו מבינים קמעונאות ומקבלים עוד ועוד פניות מהמותגים הבינלאומיים שרוצים שאנחנו נייצג אותם ולעבוד איתנו ישירות. אני לא יכול לחבור לכולם אבל נבחר לעבוד עם הטובים ביותר. כל המותגים הבינלאומיים רואים שחקן עם ד.נ.א בינלאומי שיודע לעבוד והם רוצים לעבוד איתו".
איפה אתה רואה את הסיכונים לאלקטרה? בעליות המחירים? בתחרות? בשינוי בהתנהגות צרכנים?
"המדינה צריכה לדעת איך לטפל ולהוריד את יוקר המחיה. להוריד מכסים, לפתוח תחרות מחו"ל, לפתוח את היבוא מחו"ל. אנחנו רואים את זה במוצרי חשמל. המחירים זולים יותר מבאירופה ואפשר לעשות את זה גם בתחום המזון".