סגור
ועידת ישראל-יוון יגאל רותם - Israel-Greece Conference Igal Rotem
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
מנכ"ל חברת הפינטק פינארו: "עכשיו אנחנו יכולים לרקוד עם פילים"

יגאל רותם אמר בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף מלונות בראון ואראונדטאון, כי החזון של החברה הוא לקחת את האקוסיסטם המורכב של האיקומרס ולהתיר את החוקים והמחסומים שלו – "אנו מאמינים שמסחר צריך להיות לא כבול"

יגאל רותם, מנכ"ל חברת הפינטק פינארו שעוסקת בטכנולוגיות סליקה, הציג בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף מלונות בראון ואראונדטאון את הסיפור של החברה, סיפור שאותו הוא כינה "לרקוד עם פילים". רותם, שהתבדח כי אי אפשר לנהל ועידה מבלי לדבר קצת על הייטק, החליט לפתוח את דבריו עם סקירה של ההיסטוריה של הכסף ותיאר כי כרטיס התשלומים הראשון בעולם היה דיינר'ז ולא ויזה, וזה הומצא רק בשנות ה-50 של המאה הקודמת.
"אנחנו מבזבזים המון כסף על כרטיסים" אמר, וחשף שבשנת 2023 צפויים להתבצע תשלומים בגובה 45 טריליון דולר בכרטיסים. "זה שוק צפוף מאוד ועצום, אבל זה גם שוק מאוד תחרותי וחברות גדולות נמצאות בו".

1 צפייה בגלריה
ועידת כלכליסט ביוון יגאל רותם מנכ"ל פינארו
ועידת כלכליסט ביוון יגאל רותם מנכ"ל פינארו
יגאל רותם, מנכ"ל פינארו
(צילום: אלכס קולומויסקי)

רותם העלה את השאלה "איך סטארט-אפ במקום שאין בו שוק מקומי יכול להיכנס ולהצליח לשגשג בשוק הזה? והשיב בעצמו כי שלושת העקרונות שמאפשרים את זה הם אוריינטציה, חזון וביצוע.
רותם הציג מספר דוגמאות של תעשיות שהשתנו לחלוטין בשנים האחרונות בעקבות פיתוחים טכנולוגיים. "בשביל למכור אונליין עד לאחרונה היית צריך ללכת למעצבים ולהכין את האתר של עצמך, עכשיו אפשר לעשות את זה תוך כמה דקות דרך שופיפיי ויש לך אתר איקומרס של עצמך. פעם כדי לקנות רכב היית צריך ללכת לסוחר, לבחון את הרכב ולעשות איתו סיבוב, היום אתה יכול לעשות את זה באינטרנט כשאתה קונה טסלה - זה דרך חדשה לקנות רכב. אותו דבר עם רכב שכור, פעם זה לקח כמה שעות של ניירת ומאמץ רב והיום משתמשים בטורו ובוחרים את הרכב הספציפי שרוצים ומקבלים אותו מיד".
לפי רותם, החזון של החברה הוא לקחת את האקוסיסטם המורכב של האיקומרס ולהתיר את החוקים והמחסומים שלו – "אנו מאמינים שמסחר צריך להיות לא כבול". רותם הוסיף כי המיקוד שלהם הוא על שוק ה-B2C של האיקומרס, שוק גדול של 4.4 טריליון דולר, כאשר 440 מיליארד דולר מתוכו הם מסחר בינלאומי, ושהם צופים כי זה יגדל ב-27%.
בכל הקשור לביצוע, רותם אמר שצריך "צוות של מקצוענים" ושאפשר לפצח בעיות עם טכנולוגיה עילית - "אם לא תבצע את התוכניות שלך אתה לא תצליח" הוסיף רותם. רותם גם התייחס לעסקה בה פינארו נרכשו על ידי Shift4 בסכום של 575 מיליון דולר, חברה שזכתה בפרויקט של אילון מאסק - "כלכליסט היו הראשונים שהכריזו על העסקה שביצענו במרץ". עכשיו אנחנו יכולים לרקוד עם פילים", סיכם רותם.