סגור
ועידת Tech TLV - מעין כהן
(סיני דוד)

TechTlv 2022
מנכ"לית HELLO HEART: "אנו מסייעים לאנשים להבין שהם בסכנת חיים"

כך אמרה מעין כהן, מייסדת משותפת ומנכ"לית HELLO HEART בוועידת TechTlv של כלכליסט, כאשר הסבירה מה מטרת החברה, וכיצד זו צמחה ממקרה אישי וקרוב: ""בכל פעם שבאתי לרופאים ושאלתי על רפואה מניעתית לא היו להם תשובות, לא היו להם כלים"

"החברה שלנו החלה מחזון של ילדה סקרנית עם מיקרוסקופ". כך ציינה מעין כהן, מייסדת משותפת ומנכ"לית HELLO HEART בוועידת TechTlv של כלכליסט. לדבריה, "בגיל 25 הייתי בעולם העסקי וסייעתי לחברות במשק לקבל החלטות על מנועי צמיחה, התמודדות עם משברים, ולצערי הרב התגלה גידול במוחו של בן זוגי ועברנו לניהול של מצב רפואי. מצאתי עצמי מקבלת מידע רב מגופים שונים, עוקבת אחר נתונים רפואיים ואז לומדת בלילות, מנסה להבין אם המצב טוב או רע, מה אוכלים, כיצד מקלים על אדם חולה".
"בכל פעם שבאתי לרופאים ושאלתי על רפואה מניעתית לא היו להם תשובות, כי לרופאים לא היו כלים. אז הבנתי שלאנשים אין כלים כיצד לשפר את מצבם. לאחר מסע מורכב בן כמה שנים חוויה זו גרמה לי להבין את הכיוון של חיי. לקחתי את הכלים שניתנו לי והקמתי את HELLO HEART ביחד עם זיו מלצר כדי לשפר את בריאותם של האנשים".
לדברי כהן, "HELLO HEART היא התכנית הגדולה בארה"ב שמונעת מחלות לב באופן דיגיטלי. המודל העסקי מדהים כי המעסיק משלם והעובד מקבל זאת בחינם. לחברה יש הכנסות של עשרות מיליוני דולרים וגייסנו כבר 140 מיליון דולר. הדבר הכי חשוב בחברה הוא השיטה, והיא עובדת ומוכחת מחקרית. עבור לקוחותינו מדובר בחיסכון כספי בגלל היכולת לתפוס מראש מצבים מסכני חיים ולפנות מראש לרופא. אך כיצד השיטה פועלת? התכנית שלנו פשוטה למשתמש ומבוססת על אפליקציה שמסייעת לאנשים להבין את גורמי סיכון הלב שלהם. אנו מסייעים לאנשים להבין את הנתונים באמצעות מאפיינים שמסייעים לאנשים, למשל להבין כיצד מספר הצעדים שלהם משפר את לחץ הדם. בזכותנו אנשים מבינים את מה שקורה להם בתוך הגוף – וכמובן שזה מסייע גם בהצלת חיים".
עוד ציינה כהן כי "אנו ממוקדים במחלות לב, גורם גבוה מאוד למוות בעולם. אנשים נוטים להתעלם מזה כיום, מלחץ דם וכולסטרול, אך אנשים לא יודעים זאת עד התקף הלב. בישראל אחד משלושה ישראלים הוא בסיכון גבוה למחלת לב ולשבץ וזה פתיר אם אנשים יבינו את בריאותם. לכן במשך תשע שנים בנינו דרך לטפל בכולסטרול, בלחץ דם גבוה. אנו יודעים כיום למשל שנשים נתונות בסיכון כפול להתקף לב ובעצם נשים עשויות לא להבין שמדובר בהתקף לב ולכן הן מגיעות לחדר המיון באיחור. אנו מסייעים לאנשים להבין שהם בסכנה".