סגור

ועידת לונדון
זינוק בהשקעות הייטק מבריטניה: "ישראל קפצה עשר דרגות בסולם העדיפות"

לפי עידן פישר, שמנהל את פעילות UK-Israel TECH HUB, ההשקעות הבריטיות בישראל זינקו לחצי מיליארד דולר בשנה אך עדיין מפגרות בענק אחר האמריקאים, שהשקיעו 5.5 מיליארד דולר ב־2020

"'טק' זה הבאזוורד העכשווי ביותר בממשלה הבריטית וישראל קפצה עשר דרגות בעדיפות בעקבות כך", אומר עידן פישר שמנהל את פעילות UK-Israel TECH HUB בשגרירות הבריטית בתל אביב, "קרנות ההשקעה הבריטיות הן אמנם במקום השני אחרי ארה"ב בהשקעה בהייטק הישראלי, אבל עדיין במספרים נמוכים מאוד ולא ברי השוואה, בוודאי לא ביחס לכמות הכסף שיש כאן וגם לנוכח העובדה שחלק מרכזי מהחלטות ההשקעה בקרנות האירופיות מתבצע כאן בלונדון".


הדברים נאמרו במפגש פיזי ראשון של מועדון הון סיכון בריטניה־ישראל (UK-IL VC CLUB) שנערך בכנס MIND THE TECH של "כלכליסט", לאומי ולאבטק.

2 צפייה בגלריה
קוקטייל פתיחה ועידת Mind The Tech לונדון מימין עידן פישר חיים שני
קוקטייל פתיחה ועידת Mind The Tech לונדון מימין עידן פישר חיים שני
עידן פישר: "מבחינתנו היעד הוא להפגיש בין כולם ולבסס מרחב של אמון שיאפשר הקמה וניהול של מערכות יחסים מתמשכות"
(צילום: אוראל כהן)

"הקמנו את המועדון במהלך הקורונה ועד עכשיו הכל היה וירטואלי והמפגשים היו בזום, כך שזהו המפגש הפיזי הראשון של כולם", מסביר פישר, "בנינו מועדון שיש בו יותר מ־50 קרנות, מחציתן ישראליות ומחציתן בריטיות ויש כאלה שעוד מחכות בתור להיכנס. בשלב זה המטרה שלנו צנועה - לייצר חיבורים בין משקיעים בעלי תפיסה דומה. באחרונה החלו להיכנס לכאן גם קרנות בריטיות תאגידיות גדולות (CVC). המטרה של הקרנות היא גם לחפש את ההשקעות בחברות סטארט־אפ ישראליות, אבל גם שקיעים עבורן (LP). לנו זה בכל מקרה פחות משנה, כי מבחינתנו היעד הוא להפגיש בין כולם ולבסס מרחב של אמון שיאפשר הקמה וניהול של מערכות יחסים מתמשכות".
פישר מביא נתונים לפיהם, עלתה בריטניה למקום השני בהשקעות הזרות בהייטק הישראלי ב־2020 וזאת לאחר שהייתה במקום ה־4 ב־2018. ב־2020 הסתכמו השקעות של קרנות בריטיות בסטארט-אפים הישראלים לכמעט חצי מיליארד דולר. עם זאת, לשם השוואה היקף ההשקעה של הקרנות האמריקאיות עמד באותה שנה של 5.5 מיליארד דולר. הפוטנציאל הגדול שמזהים במועדון ה־VC לקרנות הבריטיות נעוץ גם בכך שלונדון מהווה יעד חשוב מבחינת הסטארט־אפים להקמת פעילות. על פי נתונים המועדון, בעוד ש-34% מהחברות ממקמות את העובד הבינלאומי הראשון בניו יורק, שיעור גבוה למדי של 15% ירצו לעשות זאת בלונדון וסן פרנסיסקו נמצאת במקום השלישי עם 10%.

2 צפייה בגלריה
ועידת לונדון יו"ר UK-Israel TECH HUB  חיים שני, בפגישה עם דן פישל OURCROWD ואימאן אקראם
ועידת לונדון יו"ר UK-Israel TECH HUB  חיים שני, בפגישה עם דן פישל OURCROWD ואימאן אקראם
יו"ר UK-Israel TECH HUB, חיים שני, בפגישה עם דן פישל (מימין) מ־OURCROWD ואימאן אקראם (משמאל) מ־AXA
(צילום: אוראל כהן)
מועדון ה־VC פועל במסגרת יוזמת TECH HUB הרחבה יותר של שגרירות בריטניה בישראל. כיו"ר TECH HUB משמש חיים שני, שותף מייסד בקרן הון הישראלית IGP ולשעבר מנכ"ל משרד האוצר.
במסגרת המפגש קיים שני פאנל בהשתתפות דן פישל, שותף בקרן OURCROWD הישראלית, ואימאן אקראם, בכיר בקרן הון סיכון של חברת הביטוח האירופית AXA. השניים דיברו על קווי הדמיון בין הקרנות הישראליות לקרנות הבריטיות ועל אפשרויות לשיתופי פעולה עתידיים, שאמורים להיות נוחים יותר לא פחות מאלה מול ארה"ב ולו בזכות הבדלי שעות קטנים.