סגור
כנס Work Tech פאנל Claude Silver, Stella Voulgaraki, Anja Leschly
(סיני דוד)

כנס WorkTech
"הדור הזה לא רוצה לעבוד קשה כמו דורות קודמים": כיצד גורמים לעסק בכל זאת להתנהל?

בפאנל כל-נשי בוועידת WorkTech של כלכליסט בשיתוף HiBob השתתפו סטלה וולגרקי, סמנכ"לית אנשים ב-Kaizen Gaming; קלוד סילבר, Chief Heart Officer ב-VaynerMedia; ואניה לשלי, סמנכ"לית כוח אדם ב-Conscia A/S. המסקנה, לפרוטוקול: העובדים של היום תובעניים. מאוד

"הצרכים של עובדים השתנו, הדור היום תובעני יותר, אפילו יותר גרוע מהמילניאלז" – כך אמרה סטלה וולגרקי, סמנכ"לית אנשים ב-Kaizen Gaming, בוועידת WorkTech 2022 של כלכליסט.
"יש הבדל בין מה שעובדים רוצים היום למה שחברות חושבות", היא אמרה בפאנל בהנחיית כתב Ctech ג'יימס ספירו. "העובדים התפתחו מהר יותר מההנהלה. העובדים רוצים גמישות ובמקביל קשר, שזה קצת סותר. החברות מרגישות לחוצות מהמצב החדש ורוצות יותר שליטה. מה שחסר לנו בחברות זה יותר כישורי מנהיגות. מצד שני, אנחנו חוששים שלא נתמודד טוב עם סוגיית התפוקה, אז צריך יותר בקרה על איך כולם עובדים. צריך למדוד את זה טוב יותר כדי שנוכל להציע לעובדים גמישות. אם עובדים מרגישים שאנחנו לא סומכים עליהם זה מעכיר את מערכות היחסים בין מעסיקים לעובדים".
קלוד סילבר, Chief Heart Officer ב-VaynerMedia, הוסיפה בהקשר זה: "יש מתח טבעי בין מה שעובדים מחפשים לבין מה שצריך כדי להפעיל עסק. האתגר הוא איך נפגשים באמצע ובונים גשר ביחד. זה מצריך מאמץ וקשר קרוב כדי להעביר את המסר לעובדים שלא רק שצריך אותם אלא שהם חשובים לנו. במיוחד הכישרון המבוקש. צריך להיות שקופים בתקשורת, לא למשטר משהו אלא לאפשר לראשי מחלקות ולראשי צוותים לדבר עם כל אחד בצוות שלהם ולהחלט מה דרוש כדי שהעסק יוכל לפעול בצורה מצליחה ומהנה".
אניה לשלי, סמנכ"לית כוח אדם ב-Conscia A/S, הבהירה שאמון הוא המפתח לשימור עובדים. "צריך לבטוח בעובדים שהם יספקו את מה שהם אמורים", אמרה. "זה מתחבר לבהירות שההנהגה והמנכ"ל צריכים לספק לעובדים. אם אין בהירות לגבי מה התפקיד שלי ואיך אני תורמת למטרות החברה, ברור שזה יהיה לא יציב. אחד מערכי הליבה שלנו הוא להעניק אמון. אני מקווה שאנחנו עושים את זה, כי אם אין לך אמון זה פוגע בהכל".
1 צפייה בגלריה
כנס וורק טק פאנל מניהול כוח אדם ל-Chief of Heart מימין ג'יימס ספירו Claude Silver Anja Leschly and Stella Voulgaraki
כנס וורק טק פאנל מניהול כוח אדם ל-Chief of Heart מימין ג'יימס ספירו Claude Silver Anja Leschly and Stella Voulgaraki
מימין: ג'יימס ספירו, אניה לשקי, קלוד סילבר וסטלה וולגרקי
(צילום: אוראל כהן)
סילבר סיפרה על השינויים שביצעה החברה כדי להגביר את קליטת העובדים. "הסרנו את הדרישה לתואר אקדמי. זה אפשר לנו למלא את משרות הפתיחה שלנו ומשמש כמשפך נהדר לאיוש משרות בכירות יותר. כולנו מחפשים עובדים במקומות שונים, אנשים שיש להם ערכים באזור המיקוד שלך גם אם לא בדרך שבה את מזהה אותם באופן רגיל. אנחנו מחפשים אנשים שיש להם סקרנות אמיתית, שהם חדשניים - ואולי זה לא מופיע בקורות החיים שלהם".
לשלי אמרה שלא כל החברות מוותרות על הדרישה לתואר אקדמי. "זה תלוי באיזו תעשייה אתה. יש ארגונים שדורשים תואר. אנחנו הגדלנו את המיקוד בתוכניות סטודנטים ובהתמחויות. אנחנו יודעים שצריך לטפח מלאי של כישרון טוב. האם הם יישארו? כנראה שלא. נשקיע בהם ונאמן אותם, אבל אם הם לא נשארים לפחות יצרנו שגרירים טובים שיוכלו לחבר אותנו למועמדים פוטנציאליים אחרים".
וולגרקי התייחסה לדרישות של דור העובדים הצעיר יותר: "דור ה-Z מחפש מטרה. הוא לא רוצה מחויבות ארוכה. יש להם מחזור חיים קצר בארגון וצריך למצוא דרכים לספק להם את מה שהם רוצים. חברה צריכה להיות גמישה אם היא רוצה למשוך דורות כאלה. אנחנו צריכים להציע הטבות גמישות יותר, לעבוד יותר על האיזון בין עבודה לבית ועל הרווחה של העובדים. הדור הזה לא רוצה לעבוד קשה כמו דורות קודמים. הם רוצים יותר חיים פרטיים. אנחנו צריכים לגלות יותר אמפתיה לכך ולעצב את התפקידים כך שיתאימו להם ולמה שהם רוצים".