סגור
כנס Work Tech עמית רפפורט
(סיני דוד)

כנס WorkTech
"העולם ממגר את חוסר השקיפות בהפרשי השכר בין גברים לנשים"

המייסדת המשותפת ומנכ"לית Compete עמית רפפורט אמרה בכנס WorkTech של "כלכליסט" בשיתוף HiBob כי חברות בארה"ב המעסיקות יותר מ-4 עובדים יחויבו מנובמבר לדווח על הפרשי השכר המגדריים, בעוד בישראל מדובר ב-518 עובדים

"הקמתי את קומפיט (Compete) אחרי שנים בתחום ה-HR (משאבי אנוש), וכאב לי", הסבירה עמית רפפורט, מייסדת משותפת ומנכ"לית Compete בכנס WorkTech של "כלכליסט" בשיתןף HiBob. "זה כאב שכולם בתחום מכירים אותו - לא ידעתי כמה לשלם למועמדים שלי. ההבנה שאין פתרון ושחיים רק פעם אחת גרמה לי להקים את החברה".


רפפורט שמה בדבריה דגש על הגמישות ואמרה כי "זה משהו שחייבים לתקשר, ויש טרנדים בעולם שחייבים להבין אותם. דבר ראשון, וזה לא סוד, יש יותר גברים בחברות הטכנולוגיה ויותר גברים בהייטק - והם מרוויחים יותר מנשים. אבל, הנה הפתעה: כאשר יורדים לרזולוציות מעמיקות יותר רואים שיש תפקידים שבהם יש נוכחות גדולה יותר של נשים, והן גם מרוויחות יותר. למשל, ביג דאטא וניהול פרויקטים הם שניים מהתחומים שבהם נשים דווקא מרוויחות יותר, וזו אינה טעות. האם זה בסדר? כאשר גבר מרוויח יותר מאישה זה נחשב פסול מבחינה חברתית, אבל האם כשאישה מרוויחה יותר מגבר זה לגיטימי? ובכן, בעולם מתנהל מיגור של תופעת חוסר השקיפות בהבדלי השכר בין גברים ונשים, וזה טרנד חשוב".

1 צפייה בגלריה
כנס וורק טק עמית רפפורט מייסדת משותפת ומנכ"לית Compete
כנס וורק טק עמית רפפורט מייסדת משותפת ומנכ"לית Compete
מייסדת משותפת ומנכ"לית קומפיט עמית רפפורט. הגיע הזמן לבחון גם חופשות לידה וחופשות למשפחה
(צילום: אוראל כהן)

מנכ"לית קומפיט המשיכה וסיפרה כי "חברות בישראל המעסיקות יותר מ-518 עובדים חייבות לשתף משקיעים במידע לגבי הבדלי שכר בין הנשים והגברים שעובדים בהן. אך בארה"ב מנובמבר הקרוב יהיו חייבות חברות עם יותר מ-4 עובדים לפרסם את המידע הזה, כלומר הרבה פחות ממספר העובדים בחברה הפועלת בישראל. זה נושא שהרשת גועשת עליו. זה טרנד שקורה בקולוראדו ובמדינות אחרות. בתכל'ס, הכל נוגע לבני אדם. ביום שבו נתייחס לעובדים כשותפים שלנו - זה היום שבו החברה תלך קדימה".
אולם רפפורט אמרה כי ההתמקדות לא צריכה להתחיל ולהסתיים בשכר: "הגיע הזמן לחזור לשולחן השרטוט ולבחון את הכל - חופשות לידה, חופשות למשפחה. אנשים צריכים לעמוד מול שותפיהם בעסק ולבדוק אם הם משלמים את אותו דבר. אצלנו בחברה פרסמנו שסגרנו את גיוס סבב A. כמנכ"לית אני יודעת שהכסף בבנק, ושעליי להתחיל מההתחלה. עליי להראות למשקיעים כיצד ניצלתי את הכסף שלהם, והמנוע היחיד לזה הוא האנשים. גייסנו אנשים מדהימים, ואני יכולה להסתכל לעובדים שלי בעיניים ולומר שהם מנועי צמיחה. אני חושבת שארגונים צריכים לפתוח את הספרים ולחסל את הבדלי השכר".