סגור

שבוע החדשנות
"עוד 5 שנים נסתכל על זום ונגיד, 'זה נראה כמו עידן האבן'"

"החוויות המשמעותיות בעתיד יהיו דרך המטאוורס", אמר גיל רוזן בפאנל בכנס החדשנות של כלכליסט. ד"ר תומר סיימון ממיקרוסופט הוסיף כי "כבר היום, שילוב של מטאוורס ובינה מלאכותית יכול לעזור לבעלי מוגבלויות להתגבר על כל חסם"

"מטאוורס", הבאזז וורד התורנית בעולם הטכנולוגיה, עמדה במרכז הפאנל בהנחיית עומר כביר במסגרת שבוע החדשנות של כלכליסט. הפאנל עסק בחזון הרעיון והדור הבא של הבינה המלאכותית והשתתפו בו גיל רוזן, CMO באמדוקס, גלעד טלמון, מייסד משותף ומנכ"ל TeTavis, ד"ר תומר סיימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, וד"ר זהר ברונפמן, מייסד משותף ומנכ"ל Pecan AI.
גיל רוזן, CMO באמדוקס בטוח שהחזון בדרך לשנות את המציאות: "עם השקת האייפון ב-2007, היו שנפנפו את התופעה ואמרו שזה לא יתפוס ובטח לא לאנשי עסקים, אבל האייפון הפך את האינטרנט לנייד וחיינו השתנו מאז- כך יהיה גם עם המטאוורס".
4 צפייה בגלריה
כנס חדשנות גיל רוזן
כנס חדשנות גיל רוזן
גיל רוזן בכנס החדשנות
(אולפן כלכליסט)
רוזן הוסיף כי "במטאוורס אנו חווים את האינטרנט בתוך האינטרנט בפעם הראשונה בהיסטוריה. כשאתה נמצא במטאוורס, למשל עם משקפי VR, אתה נמצא בתוך החוויה עצמה. זה כל כך משמעותי ועוצמתי שרוב החוויות העתידיות המשמעותיות יהיו שם ולא דרך מסכים קטנים. האינטרנט השתנה לעד".
גלעד טלמון, מייסד משותף ומנכ"ל TeTavis הוסיף: "זה צעד אחד יותר מזה ואבולוציה של דברים שקורים גם ככה, כמו אותו ניווט בתלת מימד שגוגל הכניס לנו שקופץ לעיניים ואתה ממש רואה את זה מולך, או המון חוויות של מציאות רבודה שקורות. זו אבולוציה חזקה של דברים שקורים בעולם הגיימינג והבידור מזמן לתוך עולמות שכולנו חווים ביום יום".
4 צפייה בגלריה
כנס חדשנות גלעד טלמון
כנס חדשנות גלעד טלמון
גלעד טלמון בכנס החדשנות
(אולפן כלכליסט)
ד"ר תומר סיימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, חושב שכיום זה "האביב של המטאווורס": "יש כמה מגמות טכנולוגיה שמשתלבות ועושות את הזינוק וזה מה שאנו חווים עכשיו עם המטאוורס. טכנולוגיות כמו הענן, הבינה המלאכותית, המציאות המדומה, הרבודה, ה-IOT, מאפשרות לעשות משהו אחר לגמרי, ואנו הולכים להיטמע באינטרנט בין אם ב-VR או במציאות רבודה, במשחקים או ניווט. יהיו לנו חוויות מאוד שונות".
גיל רוזן הוסיף כי "המכשירים נגישים לכולם ולא יקרים, זה מתפתח מאוד מהר. זה לא ייקח 15 שנה כמו הזמן שעבר מיציאת האייפון הראשון ועד היום, זה הולך להיות הרבה יותר קצר. זה לא אומר שמחר בבוקר נסתובב במציאות מדומה אבל בחמש-עשר שנים הקרובות החיים שלנו הולכים להשתנות מקצה לקצה. רשת הדור החמישי בסלולר תיתן את המהירות שאנו צריכים וניכנס לעולם האנטרפרייז והתעשייה. כשהכל מתחבר זו ה'סערה המושלמת' וזה הולך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. עוד 5 שנים נסתכל על זום ונגיד שזה נראה כמו עידן האבן. המציאות החדשה תשמש לחינוך, רפואה, מוגבלויות ועבודה מרחוק, הדברים יראו שונה לחלוטין".
4 צפייה בגלריה
כנס חדשנות תומר סיימון וידאו
כנס חדשנות תומר סיימון וידאו
ד"ר תומר סיימון בכנס החדשנות
(אולפן כלכליסט)

הבינה המלאכותית של היום

ד"ר זהר ברונפמן, מייסד משותף ומנכ"ל Pecan AI דיבר על התקדמות הבינה המלאכותית (AR): "בעשור האחרון היא מתחילה לשנות את פני העסקים. כמעט כל עסק מבין היום שאם הוא רוצה להתקדם הוא חייב להטמיע מערכות בינה מלאכותית. כדי לבנות יכולות של בינה מלאכותית חייבים מדעני נתונים שיודעים לבנות את המודלים האלה ולתפעל אותם, השוק היום נמצא בפער עצום בין הביקוש לבין חוסר בכוח אדם".
הפתרון שמציע ברונפמן: "תהליך של אוטומציה ובניית תוכנה. תהליך זה יסייע לאנשים שאינם מדעני נתונים להתחיל להשתמש במודלים האלה. אני לא חושב שמקצוע הדאטה סיינס בסכנת הכחדה, כי כמו כדי לייצר את כדור הפלאפל המושלם, תמיד מגע יד אדם חיונית והכרחית ונותנת את האקסטרה".
4 צפייה בגלריה
זוהר ברונפמן פקאן pecan
זוהר ברונפמן פקאן pecan
זוהר ברונפמן בכנס החדשנות
(אולפן כלכליסט)

כשהמטאוורס פגש את הבינה המלאכותית

תומר סיימון התייחס למפגש זה ואמר, "המטאוורס והבינה המלאכותית נפגשים בכל מקום. אחד החסמים שיש כיום הוא מגוון השפות- הבינה המלאכותית יודעת לתרגם מעל 100 שפות בזמן אמת וזה מוריד את החסמים. בנוסף, יש בעולם 1.2 מיליארד בעלי מוגבלויות, דרך הבינה המלאכותית אפשר להנגיש הוראות במרחב הוירטואלי, וכשלוקחים זאת לעולם המטאוורס אפשר להתגבר על כל חסם אנושי לשיתופי פעולה אישים, עסקיים ובינלאומיים. הבינה המלאכותית מאפשרת את זה כבר עכשיו".
גיל רוזן סיכם, "אנו הולכים לקראת עתיד שדברים יהיו מאוד אנושיים ומאוד אמיתיים וממש נרגיש את זה. יכול להיות שתוכנות יחליפו בני אדם בהרבה דברים, יהיו הרבה דברים שלא יצטרכו בשבילם אנשים ויהיו דברים חדשים לגמרי שאנו אפילו לא יכולים לדמיין היום. בעולם שאנו חיים היום לעולם אל תגיד לעולם לא".
לכל כתבות שבוע החדשנות לחצו כאן